تاریخ انتشار : یکشنبه 28 آذر 1400 - 22:03
کد خبر : 71474

گرانی شیرینی در شب یلدا

گرانی شیرینی در شب یلدا

افزایش دو برابری قیمت کره قنادی ها در دو هفته یک مقام صنفی از افزایش دو برابری قیمت کره شیرینی در مدت دو هفته اخیر خبر داد، گفت: تولید کنندگان شیرینی مواد اولیه خود را از بازار آزاد تامین می کنند. علی بهرمند رئیس اتحادیه صنف قنادی و شیرینی فروشی تهران  اظهار داشت: متاسفانه مواد

افزایش دو برابری قیمت کره قنادی ها در دو هفته

یک مقام صنفی از افزایش دو برابری قیمت کره شیرینی در مدت دو هفته اخیر خبر داد، گفت: تولید کنندگان شیرینی مواد اولیه خود را از بازار آزاد تامین می کنند.

علی بهرمند رئیس اتحادیه صنف قنادی و شیرینی فروشی تهران  اظهار داشت: متاسفانه مواد اولیه صنف شیرینی فروشی مدام در حال افزایش قیمت است، به طوری که روغن مخصوص شیرینی در مدت دو هفته با افزایش قیمت دو برابری روبه رو شده است.

وی به پر مخاطب ترین شیرینی های شب یلدا اشاره کرد، افزود: قیمت یک کیلو شیرینی تر درجه یک ۸۷ هزار تومان، یک کیلو شیرینی گل محمدی ۶۵ هزار تومان، یک کیلو شیرینی پاپیونی و زبان ۶۵ هزار تومان و یک کیلو شیرینی یزدی ۴۹ هزار تومان در خرده فروشی با قیمت مصوب باید عرضه شود.

روغن یا همان کره مخصوص شیرینی را که قنادی ها دو هفته پیش حلب ۱۰ کیلویی را ۱۸۰ هزار تومان خریداری می کردند این روزها باید ۴۵۰ هزار تومان خریداری کنند، به نوعی در مدت دوهفته افزایش قیمت دو برابری به وجود آمده است.

بهرمند در پاسخ به سوالدرباره اینکه قیمت کیک تولد این روزها به چه میزان است؟ پاسخ داد: کیک براساس نوع موادغذایی که به کار می رود قیمت گذاری می شود و قیمت مصوبی ندارد.

  به گزارش اقتصاددان به نقل از پرسون ، رئیس اتحادیه صنف قنادی و شیرینی فروشی تهران افزود: یک هزار و ۱۵۰ واحد صنفی قنادی در تهران با مجوز اتحادیه مشغول به فعالیت هستند و همچنین ۴۵۰ واحد صنفی نیز درخواست مجوز را به اتحادیه ارائه کرده اند.

این مقام صنفی خاطرنشان کرد: اصناف قنادی هیچ کالا و مواد اولیه را به شکل سهمیه یا یارانه ای از دولت دریافت نمی کند و کاملا مواد اولیه مانند شکر، روغن، آرد و… را اصناف به شکل قیمت آزاد در بازار تهیه می کنند.

وی تصریح کرد: روغن یا همان کره مخصوص شیرینی را که قنادی ها دو هفته پیش حلب ۱۰ کیلویی را ۱۸۰ هزار تومان خریداری می کردند این روزها باید ۴۵۰ هزار تومان خریداری کنند، به نوعی در مدت دوهفته افزایش قیمت دو برابری به وجود آمده است.

بهرمند در باره اینکه این افزایش قیمت را به گوش مسئولان ارشد در وزارت صمت رسانده اید؟ پاسخ داد: چندین بار این موضوع را عنوان کرده ایم، اما نه تنها توجهی صورت نگرفته بلکه مسئولان امر سوال می کنند که چرا شیرینی گران شده است.

رئیس اتحادیه صنف قنادی و شیرینی فروشی تهران ادامه داد: مواد اولیه بسیاری از کالاهای مواد اولیه در داخل کشور تولید و وجود دارد و معلوم نیست علت این کمبود در بازار به چه دلیل در بخش توزیع وجود دارد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....