تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 شهریور 1402 - 20:49
کد خبر : 137018

کنکوری‌ها در انتخاب رشته به این نکات توجه کنند

کنکوری‌ها در انتخاب رشته به این نکات توجه کنند

اقتصاددان :  مشاور آموزشی با بیان توصیه‌هایی به داوطلبان کنکور برای انجام انتخاب رشته بهتر، خط قرمزهایی را برای کنکوری‌ها در زمان انتخاب رشته عنوان کرد. منصور سعیدی مشاور آموزشی ضمن بیان توصیه‌ها و اعلام خط قرمزهایی برای داوطلبان مجاز کنکور در زمان انتخاب رشته، گفت: داوطلبان برای انتخاب رشته ابتدا باید ممنوعه‌های خودشان و خانواده‌هایشان را

اقتصاددان :  مشاور آموزشی با بیان توصیه‌هایی به داوطلبان کنکور برای انجام انتخاب رشته بهتر، خط قرمزهایی را برای کنکوری‌ها در زمان انتخاب رشته عنوان کرد.
منصور سعیدی مشاور آموزشی ضمن بیان توصیه‌ها و اعلام خط قرمزهایی برای داوطلبان مجاز کنکور در زمان انتخاب رشته، گفت: داوطلبان برای انتخاب رشته ابتدا باید ممنوعه‌های خودشان و خانواده‌هایشان را خوب بشناسند و آن‌ها را لیست کنند چرا که خط قرمزها برای هر خانواده متفاوت و شخصی است و هیچ مشاوری نمی‌تواند براساس این خط قرمزها برای داوطلب انتخاب رشته کند زیرا مشاوران در جریان ممنوعه‌های یک خانواده نیستند.

وی خطاب به داوطلبان کنکور عنوان کرد: هیچ کس خط قرمزهای خانواده شما را نمی‌داند، به عنوان مثال یک خانواده موافق نیست که فرزندش به بعضی از شهرها بروند یا برخی خانواده‌ها به طور کلی می‌گویند فرزندمان باید در شهر محل سکونت خودمان تحصیل کند و از خانه و خانواده دور نشود، از طرفی یک سری از رشته‌ها وجود دارد که فرد به هیچ عنوان علاقه ای برای ادامه تحصیل در آن رشته ها ندارد، این رشته ها را هم لیست کنید.

قرار نیست به دانشگاه برویم که فقط اسممان دانشجو شود

سعیدی اظهار داشت: قرار نیست فقط به دلیل اینکه اسممان دانشجو باشد و به دانشگاه برویم زندگی خودمان را به تباهی بکشانیم و بر علاقه هایمان پا بگذاریم و به مسیری برویم که هیچ علاقه ای به آن نداریم.

مشاور آموزشی گفت: درباره زمینه‌های شغلی رشته‌ها هم مطالعه و تحقیق کنید و بدانید چقدر به علایق شما نزدیک است، اگر خیلی دور است آن رشته را به کلی حذف کنید، نکته بعدی در مورد دانشگاه است، شاید فردی برای رفتن به یک دانشگاه راحت‌تر است، این علایق و مسائل را فقط خود فرد می‌داند و هیچ مشاوری در این زمینه نمی‌تواند کمک کند و تصمیم آخر را باید خود داوطلب بگیرد.

وی اظهار داشت: به نظر من کنکوری‌ها در ۲۰ رشته اول باید شهر خوب، رشته خوب و دانشگاه خوب را انتخاب کنند و دست بالا انتخاب رشته را انجام دهند، حتی اگر امکان قبولی در این رشته‌ها ندارند، سپس ۶۰ رشته را به رشته‌هایی اختصاص دهند که شانس قبولی در این رشته‌ها بیشتر است، اگر هم به هیچ عنوان حاضر نیستند یک سال دیگر صبر کنند تعداد رشته‌های باقیمانده را بر مبنای کارشناسی انتخاب کنند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....