کمبود معلم در جهان
بر اساس گزارش جدید یونسکو، بسیاری از کشورها ممکن است در رسیدن به اهداف آموزشی ملی خود برای سال ۲۰۳۰ شکست بخورند؛ مگر اینکه ۹۷ میلیارد دلار بودجه اضافی دریافت کنند. اقتصاددان : در این گزارش آمده است که افزایش سه برابری تعداد معلمان پیش دبستانی در کشورهای کمدرآمد مورد نیاز است و در
بیشترین شکاف مالی مربوط به کشورهای جنوب صحرای آفریقا با ۷۰ میلیارد دلار در سال است. این منطقه بیشترین فاصله را با استانداردها دارد؛ به طوری که ۲۰ درصد از کودکان در سن دبستان و تقریبا ۶۰ درصد از جوانان در سن دبیرستان در مدرسه حضور ندارند.
این گزارش نشان میدهد که اگر کمککنندگان به تعهدات کمکهای خود عمل کنند و آموزشهای پایه را در فقیرترین کشورها در اولویت قرار دهند، میتوان حدود یکسوم از این شکاف را پر کرد.
با توجه به اینکه تأثیر کامل اختلالات بیماری همهگیر کووید ۱۹ ناشناخته باقی مانده، این گزارش نشان داد که هزینهها شامل جبران خسارات گسترده یادگیری است که بحران یادگیری پیشین را تشدید میکند. اکنون تنها نیمی از کودکان و نوجوانان پس از اتمام تحصیلات خود و با حداقل مهارت خواندن برای آینده آماده هستند.
دوسوم کشورهای با درآمد کم و متوسط به پایین هزینههای آموزشی عمومی خود را در سال اول پس از شروع همهگیری در سال ۲۰۲۰ کاهش دادند.
مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.
ع
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰