تاریخ انتشار : شنبه 18 آذر 1402 - 21:36
کد خبر : 149774

کلاهبرداری جایگاهداران با چسب و نازل بنزین

کلاهبرداری جایگاهداران  با چسب و نازل بنزین

اقتصاددان : توجه توجه بسیار بسیار مهم لطفا با دقت مطالعه فرمایید پرسش: آیا می دانید، نازل پمپ بنزین چگونه پس از پر شدن باک، بصورت خودکار بنزین را قطع می کند؟ پاسخ: معمولا در انتهای لوله نازل، در داخل لوله اصلی، سوراخ یا لوله باریک دیگری قابل وجود دارد که این لوله در هنگام

اقتصاددان : توجه توجه بسیار بسیار مهم لطفا با دقت مطالعه فرمایید

پرسش: آیا می دانید، نازل پمپ بنزین چگونه پس از پر شدن باک، بصورت خودکار بنزین را قطع می کند؟
پاسخ: معمولا در انتهای لوله نازل، در داخل لوله اصلی، سوراخ یا لوله باریک دیگری قابل وجود دارد که این لوله در هنگام سوخت گیری، وظیفه برگشت فراورده به هنگام رسیدن سوخت به محل سر نازل را دارد.
در حالت عادی، لوله بوسیله هوا، دارای فشار عادی اتمسفر می باشد که در هنگام رسیدن سوخت به سر نازل بنزین، فراورده در داخل لوله قطع کن در جهت معکوس جریان حرکت کرده و باعث فشرده شدن دیافراگمی در بالای نازل شده که این دیافراگم با حرکت خود باعث بسته شدن دریچه عبور شیر داخل نازل می شود.

خب، این موضوع که از دید متصدیان پمپ بنزین ها پوشیده نیست، به آنها این فرصت را داده تا از رانندگان اتومبیل ها سوء استفاده نموده و آنها را وادار به خرید و ریختن مکمل بنزین (تقویت کننده اکتان) بنمایند.

من تجربه خودم را از این موضوع که بیش از شش بار برایم اتفاق افتاده است، برایتان بازگو می کنم: (لطفا با دقت مطالعه فرمایید)

۱- در تاریخ ۱۹ مرداد امسال در ساعت ۸ شب به پمپ بنزین شهید رسولی (جایگاه ۲۱۳ ) واقع در ضلع شمالی اتوبان شهید بابایی تهران مراجعه کردم.
پس از وارد کردن نازل به داخل باک و فشار به دستگیره، مشاهده نمودم که پس از وارد شدن چند قطره بنزین، قطع کن عمل کرده و اجازه بنزین زدن را نمی دهد. این کار را چند بار تکرار کردم، نتیجه همان بود. یعنی وارد نشدن بنزین به داخل باک.
از متصدی پمپ، علت را جویا شدم.
ایشان گفت که باک ماشین شما اشکال دارد! احتمالا دفعه قبل در جایگاه بنزین نامناسبی، بنزین زده اید و باک ماشین شما دارای هوا و … است، لذا اجازه بنزین زدن نمی دهد! چاره ی مشکل شما استفاده از “مکمل بنزین” (تقویت کننده اکتان)، می باشد!!

من معترض گردیدم و گفتم مشکل از “پمپ بنزین” است!
ایشان با بیرون کشیدن نازل از باک و ریختن بنزین بر روی سطح زمین، نشان داد که “پمپ بنزین” مشکل ندارد و مشکل از “باک” است!!

بنده نیز به ناچار و برای رفع مشکل، مبلغ ۸۳۰ هزار تومان بابت دو قوطی “مکمل بنزین” پرداخت نمودم و باک را پر نمودم. اما ایرادی که در اینجا وجود داشت این بود که متصدی جایگاه، مرا به داخل ماشین فرستاد و گفت که ماشین را روشن کن وبا گاز دادن، دور ماشین را بالا نگه دار تا مشکل بنزین زدن حل شود!!!

۲- این مطلب گذشت تا اینکه در تاریخ ۷ شهریور امسال (۱۸ روز بعد) در ساعت ۱۰ شب به همان جایگاه مراجعه کردم و در این شب، برای بار دوم با همان مشکل مواجه شدم و اینکه بازهم باید از مکمل بنزین استفاده نمایم و …. .
من بسختی با متصدی جایگاه (که فرد دیگری بود) به بحث پرداختم که: من چند روز پیش در همین جایگاه بنزین زدم و از مکمل بنزین استفاده کرده ام. چطور ممکن است، همان مشکل دوباره بوجود بیاید؟؟!!

در بین همین گفتگوها بودیم که پسری خردسال به سمت ما آمد و حرفی را زد و بسرعت از آنجا فرار کرد. او گفت:”من دیدم که متصدی جایگاه به سر نازل بنزین”چسب” زده است”!!

در حالیکه متصدی جایگاه با راننده ی دیگری در حال گفتگو بود، من و همسرم، به بررسی سر نازل پرداختیم تا اینکه متوجه شدیم یک تکه چسب بی رنگ شیشه ای به سر نازل چسبانده اند.
چسب را از سر نازل کندیم و به راحتی پمپ بکار افتاد و بنزین وارد باک شد!!
زیرا که آن چسب، مانعِ تبادل هوا از روزنه ی نزدیک به انتهای سر نازل، می شد و با برداشتن آن، مشکل برطرف گردید.

در هرصورت، پس از اتمام کار، بدون آنکه به متصدی جایگاه چیزی بگوییم به دفتر مدیر جایگاه مذکور که در طبقه بالای ساختمان اداری آنجا بود، مراجعه کردیم که متاسفانه بدلیل دیر وقت بودن، مدیر جایگاه در محل کار خویش حاضر نبود.

۳- در تاریخ ۱۸ شهریور ( پس از۱۱ روز)، پس از بازگشت از سفر به پمپ بنزین فوق مراجعه کردم و مشکلی که دو بار برایم پیش آمده بود را با مدیر جایگاه، مطرح نمودم.
اما متاسفانه با برخورد سرد ایشان مواجه شدم که عنوان نمود: بله مشکلی وجود داشت! ولی ما با فرد خاطی برخورد کردیم و وی را اخراج کرده ایم.

این برخورد و این سخنان مورد قبول من واقع نشد و از ایشان خواستم تا دوربین ها را چک نماید و به من نشان دهد که آیا فرد خاطی، همان شخصی هست که با من چنین کاری را انجام داده بود یا خیر؟
و بازهم با تاسف، ایشان خیلی موضوع را جدی نگرفت و بر حرف خویش تاکید داشت.

در حالیکه با این به اصطلاح مدیر در گفتگو بودم و هر دو از طبقه دوم ساختمان بسمت پایین می آمدیم؛ متوجه ی جدال بین راننده ی یک پژوی ۲۰۶ با یکی از متصدیان جایگاه شدم. با شتاب بسمت آنها رفتم و مشاهده کردم که این راننده نیز با همان مشکلی مواجه شده است که من در دو بار قبلی، مواجه شده بودم.

به راننده گفتم که نازل را از باک خارج کند تا من مشکل را حل کنم! راننده نیز همین کار را کرد و من “چسب” روی نازل را کندم و موضوع را به راننده و کسانی که در اطراف ما بودند، توضیح دادم. پس از این کار، آن راننده، بدون هیچ مشکلی بنزین خودش را زد.
من از این فرصت استفاده کرده و به مدیر جایگاه گفتم که: بفرمایید، این هم در جلوی چشم شما! بفرمایید و این چسب را مشاهده کنید! نفرمایید که موضوع را حل کرده اید و فرد خاطی را اخراج کرده اید!!

در اینجا بود که من از داخل همان جایگاه به پلیس ۱۱۰ زنگ زدم و شکایت خودم را طرح کردم و خواستار اعزام مامور شدم.
پس از چند بار پیگیری، مامور پلیس به جایگاه آمد و پس از یک سری سوال و جواب، گفت که برای این جایگاه پرونده تشکیل شده و بزودی با آنها برخورد می شود.

۴- این جریان گذشت و من در تاریخ ۴ مهرماه امسال در ساعت ۱۲ ظهر برای بنزین زدن به این جایگاه مراجعه کردم. این بار خودم با این مسئله مواجه نشدم. اما برای بار سوم در این جایگاه، شاهد این موضوع شدم که همان مشکل برای راننده ی دیگری پیش آمده است!
این بار نیز با دخالت من، مشکل آن راننده حل شد.
اما من آن چسب را کنده و با خود به کلانتری بردم و پیگیر رسیدگی به شکایتم شدم. و ریاست کلانتری نیز خواستار تنظیم شکایت شد و دستور رسیدگی را صادر نمود.
ایشان مطرح کردند که آیا می خواهید آن ۸۳۰ هزار تومان (هزینه ی مکمل بنزین) را از آنها بگیریم و به شما پرداخت کنیم؟ اما من پاسخ دادم که من بدنبال پول خودم نیستم. من می خواهم این مشکل ریشه ای حل شود. من می خواهم جلوی این ظلم آشکار گرفته شود. لذا علاقمندم که پلیس و شرکت نفت، جلوی این کار را بگیرند.

۵- از آنجاییکه این قصه سر دراز دارد، در تاریخ ۲۴ مهرماه (۲۰ روز بعد)، یکبار دیگر برای زدن بنزین به همان جایگاه رفتم و این بار نیز برای راننده ماشین شاسی بلند سوزوکی (ماشین جلویی من)، همان مشکل پیش آمد!!
این بار به همسرم گفتم: شما فیلم بگیر تا من بروم و مشکل را حل کنم!
متاسفانه این، برای بار چهارم بود که در همین جایگاه، با موضوع نازل و چسب مواجه می شدم! که این بار نیز با کمک من مشکل آن راننده حل شد و من با آن نوار چسب و با فیلمی که گرفته بودم به کلانتری مراجعه کردم و همه آنها را به ریاست کلانتری تحویل دادم.

۶- من علاوه بر پلیس و کلانتری، از طریق تلفن ۰۹۶۲۷ به “بازرسی صنعت نفت”؛ از جایگاه مذکور شکایت کرده و همه ی سوابق را به اطلاع آنها رساندم.

۷- الان که این مطالب را می نویسم، چند روز از آخرین مراجعه من به جایگاه فوق می گذرد که هنوز این مشکل برطرف نشده و همچنان، متصدیان این جایگاه، در حال سوء استفاده و تجاوز به حقوق رانندگان، می باشند.
زیرا که من چند روز قبل (چهارشنبه ۶ آذر)، هنگام مراجعه به این جایگاه، برای چندمین بار، با موضوع نازل و چسب، مواجه شدم و این بار برای راننده ماشین دنا پلاس، همین مشکل پیش آمد و مراجعه من به مدیر جایگاه مذکور و همچنین، تماسم با بازرسی صنعت نفت؛ هیچ نتیجه ای را در بر نداشته است.

همانگونه که مطالعه کردید، متوجه شدید که من از مرداد ماه سالجاری که با این موضوع درگیر شدم، در حال پیگیری هستم. اما متاسفانه هیچ نتیجه ای حاصل نشده است. لذا صلاح را در این دیدم که دوستان و عزیزان را از این موضوع آگاه نمایم.
من بر این باورم که این مشکل، مشکل این جایگاه نیست و به احتمال بسیار زیاد در جایگاه های دیگر نیز در حال وقوع است.

بنابراین از همه دوستان و عزیزان تقاضا دارم، ضمن آنکه خودشان متوجه موضوع باشند، نسبت به آگاه سازی دیگران، جدا کوشا باشند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....