تاریخ انتشار : دوشنبه 22 خرداد 1402 - 10:59
کد خبر : 128626

کف قیمت دلار کجاست؟

کف قیمت دلار کجاست؟

جو کاهشی بازار ارز در روزهای اخیر، به دلیل خبرهای منتشر شده و خوش‌بینی نسبت به آینده اقتصاد کشور و سیگنال های سیاسی بوده است. البته هنوز اخبار رسمی از توافق احتمالی با دیگر طرف‌های مذاکره منتشر نشده است اقتصاددان: قیمت دلار در معاملات نقدی دیروز نزولی شد.برخی از معامله گران عقب نینی نرخ دلار

جو کاهشی بازار ارز در روزهای اخیر، به دلیل خبرهای منتشر شده و خوش‌بینی نسبت به آینده اقتصاد کشور و سیگنال های سیاسی بوده است. البته هنوز اخبار رسمی از توافق احتمالی با دیگر طرف‌های مذاکره منتشر نشده است

اقتصاددان: قیمت دلار در معاملات نقدی دیروز نزولی شد.برخی از معامله گران عقب نینی نرخ دلار را ناشی از سیگنال های سیاسی مثبت می دانستند.

شوک خبرهای سیاسی بر بازار
کارشناسان بر این باورند که آزاد‌سازی منابع ارزی بلوکه شده ایران در کشور‌های همسایه می‌تواند سبب تغییر در سمت و سوی انتظارات فعالان شده باشد، چرا که این امر را سرآغاز ایجاد توافق کوتاه مدت با غرب می‌دانند.

اما در این میان عده ای دیگر نیز هستند که با پیگیری همین سیگنال‌ها احتمال شکل‌گیری توافق موقت را بسیار اندک دانسته و بر این باورند که تاکنون اتفاق جریان‌ساز جدیدی در زمینه روابط خارجی کشور رخ نداده است.

جو کاهشی بازار ارز

جو کاهشی بازار ارز در روزهای اخیر، به دلیل خبرهای منتشر شده و خوش‌بینی نسبت به آینده اقتصاد کشور و سیگنال های سیاسی بوده است. البته هنوز اخبار رسمی از توافق احتمالی با دیگر طرف‌های مذاکره منتشر نشده است، اما برخی اخبار غیررسمی نشان می‌دهد که بخشی از منابع بلوکه شده در حال آزاد شدن است. انتشار این اخبار احتمالا عرضه دلار را نیز از سوی صادرکنندگان بیشتر خواهد کرد، زیرا صادر‌کنندگان دوست ندارند که دلار را در کف قیمتی عرضه کنند. هر چند این شرایط نزول قیمتی در بازارها وجود دارد، برخی از تحلیل‌گران نیز معتقدند نمی‌توان انتظار داشت که تا اعلام یک خبر موثق از سوی مقامات مسوول کشور، این روند نزولی تداوم داشته باشد.

طی هفته‌های اخیر، کاهش تنش‌ها با کشورهای منطقه و بهبود روابط سیاسی، ارائه سیگنال‌ها درخصوص آزادسازی دلارهای بلوکه شده و تبادل زندانی‌ها میان ایران و کشورهای غربی و همچنین گفت‌وگوی تلفنی رئیسی و مکرون در شرایط بازارها اثر مثبت داشته است.

کف قیمت دلار کجاست؟/ پیش بینی قیمت دلار

تکنیکال‌کاران معتقدند با از دست رفتن این کف‌ها فعلا در دامنه ۴۰ هزار کف مطلقی وجود ندارد. از نظر کاهشی‌های بازار، قیمت دلار می‌تواند حمایت مهم ۴۴ هزار تومان‌ را هم از دست بدهد و در صورت از دست رفتن این سطح مهم، فشار فروش دوباره در بازار زیاد می‌شود و نرخ می‌تواند حتی وارد دامنه ۳۰ هزار تومان شود. آن‌ها می‌گفتند کف بتنی دلار ۳۴ هزار تومان است. این دسته با اشاره به این موضوع که محرم و سفر هم نزدیک است تصور می‌کنند نرخ جان افزایش اصلا نخواهد داشت.

از نظر وسط‌بازان این دسته تصورشان از ریزش خیلی افراطی است و قیمت می‌تواند بین ۴۴ تا ۴۷ هزار نوسان داشته باشد. آن‌ها می‌گویند درست است که سیگنال توافق به بازار مخابره شده اما نرخ دلار باید با واقعیت‌های اقتصادی داخل هم بخواند. از نظر وسط‌بازان قیمت دلار در نیمه دوم سال می‌تواند تغییر روند دهد. اما افزایشی‌های بازار که در روز یکشنبه هیچ دستاویزی نداشتند منتظر تکذیب خبرها هستند و می‌گویند دلار از همین سطوح برمی‌گردد. فقط در یک صورت روند به صعود برمی‌گردد و آن هم این است که نرخ دوباره به بالای کف قیمتی که یکشنبه شکسته برگردد و تثبیت بدهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....