تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 اردیبهشت 1402 - 16:35
کد خبر : 124546

کریپتو کارنسی ابزاری برای خروج سلطه ارزهای فیات (دلار)

کریپتو کارنسی ابزاری برای خروج سلطه ارزهای فیات (دلار)

اکنون با تنیدگی که دلار و برخی ارزها در اقتصاد جهان بوجود آورده اند ؛ انحصارهایی به نفع برخی کشورها و به زیان برخی دیگر شکل گرفته است. فایننس ها ، سوئیفت و عملیات اعتباری بانکها که بر پایه دلار و ارزهای مهم دیگر شکل میگیرند، همه نشانه سلطه پولهای فیزیکی و فیات است، واین

اکنون با تنیدگی که دلار و برخی ارزها در اقتصاد جهان بوجود آورده اند ؛ انحصارهایی به نفع برخی کشورها و به زیان برخی دیگر شکل گرفته است.
فایننس ها ، سوئیفت و عملیات اعتباری بانکها که بر پایه دلار و ارزهای مهم دیگر شکل میگیرند، همه نشانه سلطه پولهای فیزیکی و فیات است، واین پیام را می دهد که سیستم مبادلاتی بانکی باید در قالبی دیگر و جدید تر انجام شود تا از انحصار عبور کند.
قالب و فرمتی که چارچوبهای این انحصار را بشکند ، و تجارت جهانی را به معنای واقعی آزاد تر کند.

اقتصاددان  : ورود به بازارهای مالی جدید و ارزهای دیجیتال یا کریپتو مارکت میتواند با ساختار منکسر خود طوری عمل کند که منافع فردی را در منافع اجتماعی و جمعی تضمین کند.
در این مسیر جریانهای پولی سمت و سوی اصیلی پیدا میکنند ،و شروع به مولد سازی سرمایه میکنند.
و اینگونه است رقابت به معنی هرچه بهینه تر شکل میگیرد رقابتی که باید بازدهی را افزایش دهد و ساختاری که اشتغال ، تولید و ارزش افزوده مبنای چارچوب آن میشود.
البته دولتها باید با سیاستهای پولی و مالی نقش حاکمیتی ایفا کرده و درکانالیزه کردن مسیر سرمایه بسوی تولید عمل کنند.
تا روند اقتصاد اصیل شکل قدرتمندی پیدا کند و
منافع ملی بر منافع گروهی یا فردی چیره شود. اما معکوس آن یعنی بی عدالتی ،انباشت ثروت،
اختلاف طبقاتی تبعیض و ناهنجاریهای اجتماعی و… حاکم در کشور حرکتی خلاف بر روند حرکت اصیل سرمایه ایجاد میکند که اکنون مبتلابه آن هستیم .
یکی از ویژگی های بازارهای رمز ارز و کریپتو کارنسی ها ،خارج کردن اقتصاد از دست گروهها و جریانهای انحصار گر است یا شفافیت به اندازه ای بالا میرود که زاویه تاریکی پنهان نی ماند .
تمرکز در مدیریت بجای تقسیم مسئولیت و تجمع ثروت بجای تعدیل ثروت ؛ اهرمهایی هستند که گردانندگان بازارهای متمرکز برعلیه سرمایه گذارای غیر متمرکز و شفاف بکار میگیرند.
پولهای دیجیتال بواسطه اینکه در یک بستری به گستردگی ذینفعان و با پروتکل بلاکچین وارد میشوند؛ حداکثر امنیت موجود را می آفرینند ،و با این مزیتهای قوی در حال درنوردیدن بازار های موازی و سنتی است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....