تاریخ انتشار : جمعه 11 فروردین 1402 - 20:00
کد خبر : 120835

کاهش محسوس دما در غرب و شمال غرب ایران

کاهش محسوس دما در غرب و شمال غرب ایران

بارش برف و باران در ۱۷ استان کشور در روزهای جمعه و شنبه رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور از بارش برف و باران در روزهای جمعه و شنبه در ۱۷ استان کشور خبر داد و گفت: از روز جمعه تا یکشنبه در مناطقی از غرب و شمال غرب کشور شاهد کاهش محسوس دما

بارش برف و باران در ۱۷ استان کشور در روزهای جمعه و شنبه

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور از بارش برف و باران در روزهای جمعه و شنبه در ۱۷ استان کشور خبر داد و گفت: از روز جمعه تا یکشنبه در مناطقی از غرب و شمال غرب کشور شاهد کاهش محسوس دما خواهیم بود که می‌تواند خساراتی را برای محصولات کشاورزی به همراه داشته باشد.

  اقتصاددان:   “صادق ضیائیان” درباره آخرین پیش‌بینی‌های هواشناسی تا امروز چهارشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۲ توضیح داد: امروز برای اغلب مناطق کشور آسمانی صاف پیش‌بینی می‌شود، اما فعالیت سامانه جدید بارشی از پس‌فردا آغاز خواهد شد و در روز جمعه، در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، همدان، مرکزی، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، قزوین، البرز و تهران شاهد بارندگی خواهیم بود.

وی افزود: بارندگی‌ها در روز جمعه در استان‌های اردبیل، زنجان، لرستان، گیلان و محورهای مواصلاتی بین استان تهران با استان‌های البرز، گیلان و مازندران شدید خواهد بود و در ارتفاعات این استان‌ها بارش‌ برف رخ می‌دهد. همچنین پیش‌بینی می‌شود در مسیرهای بین استان اردبیل با استان‌های گیلان و زنجان بارش برف به صورت سنگین رخ دهد که می‌تواند مشکلاتی را برای ترددهای جاده‌ای ایجاد کند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: در روز شنبه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردیبل و گیلان شاهد بارش پراکنده باران خواهیم بود و در ارتفاعات این استان‌ها بارش برف رخ می‌دهد. همچنین در روز شنبه در محورهای مواصلاتی بین استان‌های گیلان و مازندران با سایر استان‌ها شاهد بارش باران و برف و لغزندگی جاده‌ها خواهیم بود.

ضیائیان در ادامه گفت: در روز شنبه همچنین در استان‌های خراسان رضوی و شمال خراسان شمالی شاهد بارندگی خواهیم بود و در این روز در استان مازندران بارندگی‌ها با شدت بالایی رخ می‌دهد.

این مقام مسئول در سازمان هواشناسی کشور تاکید کرد: در روزهای جمعه و شنبه احتمال لغزندگی جاده‌ها و مشکلات تردد در محورهای مواصلاتی شمال و شمال غرب کشور بالا است و به هموطنان توصیه می‌شود تا حد امکان در این روزها از تردد در جاده‌ها خودداری کنند و سفر خود را به روزهای دیگری موکول کنند.

ضیائیان همچنین به کاهش محسوس دما در روزهای آتی در مناطق غرب و شمال غرب کشور اشاره کرد و گفت: از روز جمعه تا روز یکشنبه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، مرکزی، لرستان و چهارمحال و بختیاری شاهد افت محسوس دمای هوا خواهیم بود.

وی در پایان تصریح کرد: کاهش محسوس دما در روزهای جمعه تا یکشنبه در استان‌های ذکرشده می‌تواند خساراتی را برای محصولات کشاورزی به همراه داشته باشد و توصیه می‌شود که کشاورزان از همین حالا برای کاهش خسارات احتمالی به باغات خود تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....