تاریخ انتشار : سه شنبه 8 اسفند 1402 - 0:59
کد خبر : 159023

نظرسنجی CGTN: 

چین کیفیت اقتصادی خود را با نوآوری و مدرنیزاسیون چینی به پیش می‌برد

چین کیفیت اقتصادی خود را با نوآوری و مدرنیزاسیون چینی به پیش می‌برد

رونمایی شگفت انگیز C919، هواپیمای مسافری پهن پیکر چین، در «نمایشگاه هوایی سنگاپور ۲۰۲۴، به عنوان یک دستاورد «ساختِ چین» مورد تقدیر و تحسین قرار گرفت. این مهم از ارتقاء محرک‌های رشد اقتصادی چین، نشأت گرفته است. مجموعه‌ای از نظرسنجی‌های انجام شده توسط CGTN و «دانشگاه رن‌مین چین» (RUC) از طریق «موسسه تحقیقات ارتباطات بین‌المللی

رونمایی شگفت انگیز C919، هواپیمای مسافری پهن پیکر چین، در «نمایشگاه هوایی سنگاپور ۲۰۲۴، به عنوان یک دستاورد «ساختِ چین» مورد تقدیر و تحسین قرار گرفت. این مهم از ارتقاء محرک‌های رشد اقتصادی چین، نشأت گرفته است. مجموعه‌ای از نظرسنجی‌های انجام شده توسط CGTN و «دانشگاه رن‌مین چین» (RUC) از طریق «موسسه تحقیقات ارتباطات بین‌المللی عصر جدید» نشان می‌دهد ۸۷٫۱ درصد از پاسخ دهندگان تلا‌ش‌های چین برای بهبود کیفیت اقتصادی خود با نوآوری علمی و فناوری را می‌ستایند و معتقدند که بهره وری کیفی نیروهای مولد جدید به روند مدرنیزاسیون چینی کمک خواهد کرد تا این روند سریع و خوب باشد.

توسعه سریع اقتصاد چین طی بیش از ۴۰ سال گذشته از ارتقاء مداوم نیروهای مولد نفع برده به گونه‌ای که نوآوری علمی و فناوری هموارد اولویت اصلی بوده است.

علاوه برC919، کشتی تفریحی بزرگ ساخت چین سفر آزمایشی خود را به پایان رساند، سفینه‌های فضایی «شن‌جوئو» به ماموریت‌های خود در فضا ادامه می‌دهند و زیردریایی سرنشین دار اعماق دریا موسوم به «فندوجوهه» در سال گذشته میلادی به عمیق‌ترین شکاف اقیانوس رسید.

در این نظرسنجی، اکثریت قابل توجه ۹۳٫۲ درصدی پاسخ دهندگان توان علمی و فناوری قدرتمند چین را تحسین کردند و ۸۴٫۹ درصد بر این باورند که دستاوردهای علمی و فناوری چین به شکل قابل توجهی به جامعه بین‌المللی نفع می‌رساند.

بر اساس این داده‌ها، بودجه چین برای تحقیقات اساسی از ۴۹٫۹ میلیارد یوان در سال ۲۰۱۲ به ۲۰۲٫۳۵ میلیارد یوان در سال ۲۰۲۲ افزایش یافت به گونه‌ای که حمایتی قدرتمند از تولید دستاوردهای مهم در اطلاعات کوانتوم، سلول‌های بنیادی و زیست‌شناسی سنتتیک و غیره به عمل آورده است.

در این نظرسنجی‌ها، ۸۵٫۴ درصد از پاسخ دهندگان جهانی شدیدا از سرمایه گذاری عظیم و عزم راسخ چین در زمینه نوآوری مستقل تمجید کردند.

2024022609434021815 اقتصاددان نوشته

مدرنیزاسیون چین، مدرنیزاسیون توسعه سبز و سبز پایگاه اقتصاد چین و توسعه کیفی است. بر اساس نتایج این نظرسنجی‌ها، ۹۱٫۹ درصد از پاسخ دهندگان از عملکرد چین در احترام، سازگاری و حفاظت از طبیعت در تحقق نوسازی تحسین کرده و تلاش چین برای برای دستیابی به همزیستی هماهنگ بین انسان و طبیعت را تمجید نمودند.

حدود ۶۰ درصد (۵۹٫۷ درصد) از پاسخ دهندگان درباره چشم اندازهای توسعه کیفی چین خوش بین هستند و بر این باورند که محیط زیست طبیعی چین بهتر خواهد شد، و اینکه هر چه بیشتر با توسعه اقتصادی و اجتماعی خود هماهنگ خواهد شد.

ترویج و کاربرد انرژی و فناوری سبز در حال شکل‌دهی مدلی جدید برای توسعه کیفی اقتصادی چین است.

داده‌های «اداره کل گمرکات چین» نشان می‌دهد که مجموع ارزش صادرات سه‌گانه سبز جدید چین که نقطه تمرکز آنها فناوری است، یعنی باتری‌های خورشیدی، باتری‌های لیتیوم یون و خودروهای برقی در سال ۲۰۲۳ به ۱٫۰۶ تریلیون یوان افزایش یافت.

۷۸٫۵ درصد از پاسخ دهندگان در این نظرسنجی بر این باورند که صنایع اکولوژیکی و سبز چین پشتیبانی محکمی برای توسعه اقتصادی پایدار فراهم می‌کنند و برای ثبات زنجیره صنعتی و زنجیر تامین جهانی ضروری هستند.

۸۴٫۵ درصد دیگر از پاسخ دهندگان نیز معتقدند چین کیفیت اقتصادی خود را با نوآوری علمی و فناوری بهبود بخشیده به گونه‌ای که به روند توسعه مدرنیزاسیون چینی و فراهم ساختن مرجعی جدید برای دیگر کشورها، تسریع بخشیده است.

۷۴ درصد نیز انتظار دارند چین تجربه بیشتری در توسعه اقتصادی با کیفیت بالا به اشتراک بگذارد تا به تحقق توسعه مشترک کمک کند.

2024022609435746708 اقتصاددان نوشته

این نظرسنجی‌ها با شرکت ۱۱ هزار و ۱۸۰ پاسخ دهنده در سطح جهان شامل شهروندان کشورهای توسعه یافته مثل آمریکا، انگلیس، فرانسه، اسپانیا و استرالیا و همچنین کشورهای در حال توسعه مانند برزیل، تایلند، امارات متحده عربی، مصر و آفریقای جنوبی برگزار شده است.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....