تاریخ انتشار : دوشنبه 23 آبان 1401 - 15:47
کد خبر : 107297

چشم انداز آینده اقتصاد جهانی تیره است

چشم انداز آینده اقتصاد جهانی تیره است

 صندوق بین المللی پول با انتشار بیانیه ای رسمی اعلام کرد که شاخص های اقتصادی پیش روی این صندوق نشان دهنده آینده اقتصادی وخیم تر از امروز به ویژه برای قاره اروپا و منطقه یورو است. در بیانیه این صندوق آمده است: آمارهای اخیر مربوط به قدرت خرید و روند تولید نشانگر ضعف اقتصادی در

 صندوق بین المللی پول با انتشار بیانیه ای رسمی اعلام کرد که شاخص های اقتصادی پیش روی این صندوق نشان دهنده آینده اقتصادی وخیم تر از امروز به ویژه برای قاره اروپا و منطقه یورو است.

در بیانیه این صندوق آمده است: آمارهای اخیر مربوط به قدرت خرید و روند تولید نشانگر ضعف اقتصادی در اکثر اقتصادهای بزرگ گروه ۲۰ است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار  ،  در بیانیه مذکور آمده است: فعالیت‌های اقتصادی در حالی که تورم همچنان به شکلی سرسختانه بالا است، کاهش یافته و دلیل آن سیاست‌های پولی سخت‌گیرانه ناشی از تورم بالا و گسترده، شتاب ضعیف رشد اقتصادی در چین و اختلالات مداوم عرضه و ناامنی غذایی ناشی از جنگ اوکراین است.

لازم به ذکر است با نزدیک شدن فصل سرما در اروپا و بحران شکل گرفته سوخت در این قاره، تورم نیز تا حدی بالاتر رفته و اگرچه کشورهایی چون آلمان در زمینه تامین بخشی از نیازهای سوختی خود به موفقیت هایی نیز دست یافته اند، اما مشکل به صورت زمینه ای همچنان وجود داشته سران اروپا در حال دست و پنجه نرم کردن با آن هستند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....