تاریخ انتشار : سه شنبه 13 تیر 1402 - 9:57
کد خبر : 131003

چرخش بورس به سمت بالا

چرخش بورس به سمت بالا

وضعیت بورس رو به بهبود است. شرایط معاملات نشان می دهد احتمالا بازار یک رشد موقت خواهد داشت. اقتصاددان: پس از گذشت حدود ۲ ماه از افت بورس، حالا شرایط طوری شده که می توان گفت بازار در حال یک چرخش به سمت بالا است. البته اینکه این رشد موقت است یا ادامه دار خواهد

وضعیت بورس رو به بهبود است. شرایط معاملات نشان می دهد احتمالا بازار یک رشد موقت خواهد داشت.

اقتصاددان: پس از گذشت حدود ۲ ماه از افت بورس، حالا شرایط طوری شده که می توان گفت بازار در حال یک چرخش به سمت بالا است. البته اینکه این رشد موقت است یا ادامه دار خواهد بود هنوز مشخص نیست.

اما روند معاملات چند روز گذشته نشان می دهد بازار تمایل به صعودی شدن دارد. ابتدا باید دید قدرت این روند صعودی چقدر است و پس از مشاهده قدرت روند و جریان ورود پول و همچنین ارزش معاملات، می توان ذهنیت بهتری نسبت به آینده بازار پیدا کرد.

چیزی که در این روزها بیشتر باید مورد توجه قرار بگیرد این است که بازار روند صعودی جدیدی را آغاز کرده که این روند هم می تواند یک ریز موج در جریان روند اصلاحی بازار باشد، هم می تواند آغاز روند صعودی جدید بازار باشد که برای مدت چند ماه بازار را مثبت می کند.

شیب صعودی ارزش معاملات

فعلا در گام اول، توجه به این نکته اولویت دارد که ارزش معاملات تا کجا بالا می رود. دیروز ارزش معاملات خرد حدود ۶۹۰۰ میلیارد تومان بود که نسبت به روز یکشنبه، حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

این رشد ارزش معاملات اتفاق خوبی بود که دیروز رخ داد اما باید ادامه دار باشد. ارزش معاملات خرد باید به بالای ۱۰ هزار میلیارد تومان برسد تا بازار بتواند عرضه ها را هضم کند و اثر منفی این عرضه ها خنثی شود.

فعلا رشد ارزش معاملات با شیب خوبی در حال رخ دادن است که اگر این روند ادامه داشته باشد، اتفاق مثبتی برای بازار محسوب می شود.

تزریق محتاطانه پول

موضوع با اهمیت دیگر، جریان ورود پول به بازار است. دیروز برای دومین روز متوالی، حقیقی ها پول به بازار تزریق کردند که رقم آن حدود ۱۳۰ میلیارد تومان بود. این ورود پول گرچه رقم سنگینی نیست اما از آنجا که اعتماد سرمایه گذاران تا حدودی کم شده، باید به آن ها زمان بیشتری داد تا پول جدید وارد بازار کنند.

شاخص قدرت خریداران حقیقی نیز دیروز عدد ۱٫۱۸ را ثبت کرد که عدد خوبی محسوب می شود. دیروز همچنین در دقایق پایانی معاملات، به ازای هر ۳ نماد مثبت، یک نماد منفی وجود داشت که برتری تعداد نمادهای مثبت می تواند منجر به رشد شاخص ها در دقایق ابتدایی معاملات امروز شود.

با توجه به احتمال مثبت شدن شاخص ها در روز جاری، چنانچه ارزش معاملات بالا برود، رشد شاخص ها می تواند تا پایان بازار تداوم داشته باشد. در غیر این صورت احتمالا نسبت به روز گذشته شاهد بازار متعادل تری خواهیم بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....