تاریخ انتشار : شنبه 8 آبان 1400 - 21:52
کد خبر : 65217

پیش بینی قیمت دلار و سکه فردا ۹ آبان ۱۴۰۰

پیش بینی قیمت دلار و سکه فردا ۹ آبان ۱۴۰۰

نرخ دلار امروز نیز مسیر صعودی را در پیش گرفت. دلار از میانه‌کانال ۲۷ هزار تومان کار خود را شروع کرد، اما تعلل نرخ این ارز برای رسیدن به کانال جدید کاملا مشهود است. به عقیده برخی کارشناسان این‌که نرخ دلار در ماه آبان ۱۴۰۰ با وجود ادامه تحریم‌ها همچنان در کانال ۲۷ هزار تومان

نرخ دلار امروز نیز مسیر صعودی را در پیش گرفت. دلار از میانه‌کانال ۲۷ هزار تومان کار خود را شروع کرد، اما تعلل نرخ این ارز برای رسیدن به کانال جدید کاملا مشهود است. به عقیده برخی کارشناسان این‌که نرخ دلار در ماه آبان ۱۴۰۰ با وجود ادامه تحریم‌ها همچنان در کانال ۲۷ هزار تومان باقی مانده است امیدوارکننده و در عین حال عجیب است.

پس از ناکامی در شکست کف ۲۷ هزار تومانی در هفته‌های گذشته، حالا دوباره دلار عزم ۲۸ هزار تومان در سر دارد. روزشمار ورود دلار به کانال جدید مدت‌هاست شروع به کار کرده؛ اما عدم موفقیت برای پایداری در کانال ۲۸ هزار تومان شاید یکی از دلایل مهم کم‌نوسانی در سطوح کنونی باشد.

اخبار اثرگذار بر ارز

طی روزهای اخیر اخبار اثرگذار قابل توجهی برای دلار منتشر شده است. مهم‌ترین موضوع برای آینده نرخ دلار اخبار مذاکرات است که معاون سیاسی وزارت خارجه، باقری کنی از پیشرفت در مذاکرات با طرف اروپایی در بروکسل خبر داد. طرف اروپایی نیز این پیشرفت را تایید کرد. در ادامه نیز از مذاکرات ثمربخش با طرف روسی برای ایجاد مواضع مشترک در مذاکرات گفته شد. اما در سیل اخباری که امید به آغاز مذاکرات وین (گفتگوی غیرمستقیم ایران و آمریکا) را بیشتر کرده بود اخبار تازه‌ای از تحریم چند شخص و شرکت ایرانی توسط آمریکا حکایت داشت. بلینکن، ‌وزیر امور خارجه آمریکا از تمام تلاش آمریکا برای محدودسازی توان ساخت پهپاد ایران گفته است. چنین موضع‌گیری‌ از سمت طرف اصلی مذاکره بار دیگر امید نسبت به نتیجه‌بخش بودن مذاکرات در کوتاه‌مدت را کم‌رنگ ساخت.

در میان اخبار اقتصادی شاید رشد نرخ سود بین‌بانکی تا بیش از ۲۰ درصد برای نخستین بار در سال ۱۴۰۰ کاملا مورد توجه بود. تامین مالی دولت از طریق انتشار اوراق بر شدت رشد نرخ سود در اقتصاد دامن زده است و حتی نگرانی از تشدید رشد پایه پولی در پاییز را پس از وضعیت نسبتا آرام این متغیر مهم پولی در تابستان به وجود آورده است. به صورت کلی رشد نرخ سود در کوتاه‌مدت ابزاری برای کنترل تورم و ارزش پول ملی محسوب می‌شود اما استفاده نامناسب از آن می‌تواند در میان‌مدت نتیجه عکس را به دنبال داشته باشد.

دلار در سودای ۲۸ هزار تومان

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان،   سوال مهم این است که در شرایط کنونی آیا دلار می‌تواند از سقف مقاومتی مستحکم ۲۸ هزار تومان عبور کند یا خیر. از نظر بنیادی اگر اخبار مثبتی از مذاکرات منتشر نشود احتمال نزدیک شدن به این سطح وجود دارد. آمار دقیقی از ذخایر بازارساز وجود ندارد. این آمار از این جهت دارای اهمیت است که در دفعات قبلی بازارساز با توجه به حساسیت بازار به نرخ ۲۸ هزار تومان عرضه سنگین را برای عقب‌راندن نرخ دلار در دستور کار قرار داد. شاید این حساسیت از آن‌جا نشات می‌گیرد که در میان بازاریان مطرح می‌شود که عبور و پایداری در ۲۸ هزار تومان مسیر رسیدن به ۳۰ هزار تومان را هموار می‌سازد. واقعیت این است که حتی در معاملات فردا امکان رسیدن به ۲۸ هزار تومان مهیا است، ولی از نظر روانی مقاومت زیادی مشاهده می‌شود. در این شرایط اخبار ضد و نقیض سیاسی از مذاکرات احیای برجام شاید مهم‌ترین نقش را برای نوسان دلار بازی کند.

پیش بینی قیمت سکه

از آن جا که بازار جهانی روز آتی نیز تعطیل است انتظار نمی‌رود تغییرات اونس جهانی روی قیمت سکه اثرگذار باشد. به عبارت دیگر می‌توان انتظار داشت که سکه‌ کاملا هم‌راستا و هم‌گام با تغییرات دلار حرکت کند.

آخرین قیمت‌ها در بازار ارز و سکه

بنا به آخرین گزارش‌‌ها، نرخ دلار در این لحظه (ساعت ۱۸) حدود ۲۷۶۵۰ تومان و قیمت هر سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان است.

تحلیل تکنیکال دلار

تحلیل تکنیکال دلار – ۸ آبان ۱۴۰۰
64c7a937 8b8a 4355 86fa c5a4243de7b7 SatOct302021 اقتصاددان نوشته

قیمت دلار در جریان معاملات امروز کار خود را کاهشی آغاز کرد و کف کانال خود را لمس کرد و به آن واکنش قوی نشان داد و نقش حمایتی پررنگی را ایفا کرد که به موجب آن این کانال حفظ شد. با توجه به واکنشی که دلار به کف این کانال نشان داد در گام اول می‌تواند تا حوالی ۲۷۷۰۰ تومان که معادل میدلاین این کانال است رشد کند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....