تاریخ انتشار : شنبه 7 بهمن 1402 - 22:02
کد خبر : 155581

شاخص کل تقویت می‌شود؟

پیش بینی بورس یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲

پیش بینی بورس یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲

واگرایی میان بورس و بازارهای موازی، بخشی از اهالی بازار سهام را دلسرد کرده است. نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در هفته گذشته، بیش از ۶۸ هزار واحد از ارتفاع خود را از دست داد. در این میان محدوده حمایتی دو میلیون و ۱۵۰ هزار واحدی شاخص کل نیز از دست رفت. با این وجود، سرنوشت

واگرایی میان بورس و بازارهای موازی، بخشی از اهالی بازار سهام را دلسرد کرده است. نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در هفته گذشته، بیش از ۶۸ هزار واحد از ارتفاع خود را از دست داد. در این میان محدوده حمایتی دو میلیون و ۱۵۰ هزار واحدی شاخص کل نیز از دست رفت. با این وجود، سرنوشت بازار سهام در هفته پیش رو چگونه رقم می‌خورد؟

در پایان معاملات نخستین روز هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با رشد اندک ۰٫۱۶ درصد، معادل سه هزار و ۳۳۹ واحد از ارتفاع این شاخص در سطح دو میلیون و ۱۲۶ هزار و ۸۳۰ واحدی قرار گرفت.

افزایش ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای، با رشد ۰٫۷۴ درصدی شاخص هم‌وزن همراه شد و این شاخص را در سطح ۷۳۳ هزار و ۳۲۷ واحد نشاند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز  ، با از دست رفتن محدوده حمایتی مهم دو میلیون و ۱۵۰ هزار واحدی شاخص کل و تثبیت این شکست توسط نماگر اصلی تالار شیشه‌ای، جریان معاملات آخرین روز معاملاتی هفته با توازن قدرت میان خریداران و فروشندگان سپری شد. در معاملات روز شنبه نیز همین روند طی شد.

این درحالی است که طی هفته گذشته، شاخص کل تا پیش از چهارشنبه، ۶۸ هزار واحد از ارتفاع خود را از دست داده بود. از نگاه تکنیکال، پس از شکست سنگر حمایتی خریداران، فاز بازیابی بازار که به شکل پولبک در نمودار آن پدیدار می‌شود، قابل تصور است.

از این رو، ادامه عملکردی همچون بازار روز چهارشنبه که روز شنبه نیز تکرار شد، حداقل برای فردا دور از ذهن نیست. پس از گذشت این دوره اما، اهالی بازار سرمایه به احتمال فراوان باید منتظر لمس محدوده دو میلیون و ۸۳ هزار واحدی شاخص باشند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....