تاریخ انتشار : شنبه 23 اردیبهشت 1402 - 15:29
کد خبر : 125400

پیشنهاد تشکیل استارت اپ مشترک بین ایران و عراق

پیشنهاد تشکیل استارت اپ مشترک بین ایران و عراق

اختصاصی اقتصاددان : جلسه مشترک سفیر ایران در بغداد با مدیر سازمان مردم نهاد نخبگان ایران بر ضرورت بهره‌گیری از جامعه نخبگان و برگزاری همایش و یک استارت‌آپ میان ایران و عراق مورد تاکید قرار گرفت این نشست با اهداف حفظ منافع ملی کشور در راستای همکاری با ملت عراق گفت‌ و گو شد. عبدالامیر

اختصاصی اقتصاددان : جلسه مشترک سفیر ایران در بغداد با مدیر سازمان مردم نهاد نخبگان ایران بر ضرورت بهره‌گیری از جامعه نخبگان و برگزاری همایش و یک استارت‌آپ میان ایران و عراق مورد تاکید قرار گرفت

این نشست با اهداف حفظ منافع ملی کشور در راستای همکاری با ملت عراق گفت‌ و گو شد.
عبدالامیر ربیحاوی رایزن اقتصادی ایران در عراق با بیان اینکه کشور عراق بیش از چند دهه درگیر جنگ‌های زیادی بوده است خاطر نشان کرد در حال حاضر با توجه به اتمام جنگ و ایجاد ثبات و آرامش در این کشور، عراق نیاز مند جذب سرمایه گذاری سنگین داخلی و خارجی می باشد .
ایشان اظهار کردند که با جذب سرمایه‌گذاران ایران و استفاده از تکنولوژی و ایده های نخبگان ایران می توان بازارهای عراق را بدست آورد و در اختیار سرمایه گذاران ایرانی قرار داد.
ربیحاوی افزودند که در آیند بقای هر کشور در گرو دارابودن آب شیرین است، لذا کشور عراق بیشتر نیاز به تکنولوژی آب‌شیرین کن و تکنولوژی تولید برق دارد و اگر بتوان چشم اندازی برای مخترعان، نخبگان ایران در جهت تامین نیاز بازارهای عراق متمرکز کرد، میتوان سهم عظیمی از بازار عراق را نصیب نخبگان و مخترعین ایران نمود.
کامران طهماسبی زاده مدیر سازمان مردم نهاد نخبگان ایران با بیان اینکه موضوع مهاجرت نخبگان از ایران به یک بحران تبدیل شده، متاسفانه نگرانی های زیادی را متوجه آینده ایران کرده است و اگر سیل مهاجرت با این سرعت ادامه یابد، مطمئنا وارد فاز جدیدی از گسست اجتماعی خواهیم شد.
وی خاطرنشان کردند که برای تشویق مخترعین، مبتکرین و ایده پردازان در جهت توسعه منافع ملی دو کشور و جلوگیری از خروج نخبگان چند نمایشگاه ، جشنواره و استارت‌آپ در کشور عراق برگزار گردد.
در این بین از سرمایه‌گذاران عراقی و ایرانی دعوت شود که جهت بازدید از دستاورد های نخبگان ایران و برقراری تفاهم نامه مشترک بین ایران و عراق ایجاد گردد تا بستر مناسبی برای ارتقا تولید، فروش، ارزآوری به کشور ایران و توسعه کشور عراق ایجاد شود.
رییس هیات موسس نخبگان افزود: قرار بر این شد که در گام اول بستر مناسب برگزاری یک نمایشگاه از دستاورد‌های نخبگان ایرانی در بغداد دایر شود و از سرمایه گزاران و دولت عراق دعوت شود که نمایشگاه دستاورد‌های ایران بازدید گردد و توان نخبگان ایرانی را در مسیر منتهی به توسعه دو کشور افزایش دهند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....