تاریخ انتشار : شنبه 6 فروردین 1401 - 20:51
کد خبر : 82336

پیام قیمت دلار در اولین روز کاری ۱۴۰۱

پیام قیمت دلار در اولین روز کاری ۱۴۰۱

علیرغم برخی نگرانی‌ها از بالا گرفتن تنش‌ها در منطقه پس از حمله شب گذشته به آرامکوی عربستان، اخباری مثبت از برجام آرامش را در بازار ارز تهران حفظ کرد.  نخستین جلسه معاملاتی بازار ارز همچنان نشان از امید به احیای برجام در واپسین فرصت‌های باقی‌مانده دارد. دلار که سال ۱۴۰۰ را با بازدهی سالانه ۴.۵

علیرغم برخی نگرانی‌ها از بالا گرفتن تنش‌ها در منطقه پس از حمله شب گذشته به آرامکوی عربستان، اخباری مثبت از برجام آرامش را در بازار ارز تهران حفظ کرد.

 نخستین جلسه معاملاتی بازار ارز همچنان نشان از امید به احیای برجام در واپسین فرصت‌های باقی‌مانده دارد. دلار که سال ۱۴۰۰ را با بازدهی سالانه ۴.۵ درصدی و در سطح ۲۶۲۵۰ تومان به پایان برده بود، در اولین روز کاری سال جدید با رشد ۵۰ تومانی (۰.۲ درصدی) به ۲۶۳۰۰ تومان رسید. علیرغم برخی نگرانی‌ها از بالا گرفتن تنش‌ها در منطقه پس از حمله شب گذشته به آرامکوی عربستان، اخباری مثبت از برجام آرامش را در بازار ارز تهران حفظ کرد.

معاملات امروز (ششم فروردین ۱۴۰۱) دلار با رشد قیمت‌ها شروع شد. به نظر می‌رسد حمله موشکی بامداد شنبه حوثی‌های یمن به تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان محرک صعود ۱۲۰ تومانی قیمت دلار به سطح ۲۶۳۷۰ تومان شد. اما در ادامه روز شاهد آرامش نسبی در بازار ارز بودیم و نرخ ارز به ۲۷۳۰۰ تومان عقب‌نشینی کرد. به نظر می‌رسد انتظارات مثبت برجامی دلار را به مدار نزولی برگرداند. از یک سو، قرار است مورا، هماهنگ‌کننده مذاکرات وین در دو روز آینده ابتدا به تهران و سپس واشنگتن سفر کند و همین خبر امیدها به امکان جمع‌بندی و توافق را افزایش داده است. از سوی دیگر، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی این اتحادیه نیز امروز اعلام کرد به توافق «بسیار نزدیک» هستیم. البته چنین گزاره‌هایی (درباره نزدیکی به توافق) برای فعالان بازارها چندان تازگی ندارد. اما در هر صورت به نظر نمی‌رسد چندان با تعیین تکلیف شدن برجام فاصله داشته باشیم.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....