تاریخ انتشار : یکشنبه 9 مهر 1402 - 10:54
کد خبر : 140786

پلن B آذربایجان در برابر ایران

پلن B آذربایجان در برابر ایران

روز گذشته مجلس یازدهم به بررسی لایحه برنامه توسعه هفتم پرداخته بود و نمایندگان روز شلوغی را پشت سر گذاشتند. از سوی دیگر جزئیاتی از پلن B آذربایجان درباره تحولات قفقاز منتشر شد که در «بسته خبری اقتصادنیوز » درباره آن می‌خوانید. بانوی اول ایران معرفی شد اقتصاددان: روز گذشته، جمیله علم‌الهدی، همسر رئیس جمهور،

روز گذشته مجلس یازدهم به بررسی لایحه برنامه توسعه هفتم پرداخته بود و نمایندگان روز شلوغی را پشت سر گذاشتند. از سوی دیگر جزئیاتی از پلن B آذربایجان درباره تحولات قفقاز منتشر شد که در «بسته خبری اقتصادنیوز » درباره آن می‌خوانید.

بانوی اول ایران معرفی شد

اقتصاددان: روز گذشته، جمیله علم‌الهدی، همسر رئیس جمهور، در سخنرانی جشنواره بین‌المللی خورشید گفت: «من تازه متوجه شدم که بنده را به عنوان بانوی اول معرفی کردند. لازم است توضیح دهم در ساختار جمهوری اسلامی ایران بانوی اول همسر رهبر معظم انقلاب هستند.»

این سخنان با واکنش ، مهدی فضائلی، عضو دفتر رهبر انقلاب رو به رو شد. او در شبکه اجتماعی ایکس(توئیتر) با هشتگ بانوی اول نوشت: «کم نبوده‌اند بانوان بزرگ و عالی قدری که در کنار مردان بزرگ نقش آفرینی کرده‌اند اما خطاست که دولتمردان برای تکریم آن ها از الگوی نابجای بیگانگان کپی برداری کنند.»

پلن B آذربایجان در برابر ایران

همچنین در روزهای گذشته درگیری آذربایجان و ارمنستان و منحل شدن جمهوری قره باغ از خبرهای مهم رسانه‌ها بود. در این میان، علی علیزاده، عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی، از پلن B آذربایجان خبر داد و گفت: «براساس سیاست‌های اعلامی آذربایجان مناقشه با ارمنستان تمام شده ولی درخواست اصلی آذربایجان بحث ایجاد کریدور زنگزور و اتصال به نخجوان است؛ در جلسات بین مقامات نظامی ایران و آذربایجان، وزیر دفاع آذربایجان از قول رئیس جمهور این کشور تعهد داده که بحث ورود نظامی برای ایجاد کریدور زنگزور منتفی است و آذربایجان وارد پلن B شده است. پلن B ایجاد کریدور از داخل خاک جمهوری اسلامی ایران است.»

تکلیف برنامه هفتم توسعه برای ثبات قیمت ارز

روز گذشته بهارستانی‌ها، ادامه بررسی برنامه توسعه هفتم را در دستور کار داشتند. در این جلسه، محمد باقر قالیباف گفت: « در ماده ۱۵ لایحه برنامه هفتم توسعه نیز هیات عالی مولدسازی تعریف مشخص شده است. فلذا در جریان بررسی نگویید هیات عالی مولدسازی در قانون نیست. مصوبه سران قوا در خصوص هیات عالی مولدسازی در ماده ۱۵ لایحه برنامه هفتم توسعه تبدیل به قانون شده است. تاکنون نیز در این خصوص قانون بوده است. به خاطر مشکلاتی که در نحوه واگذاری وجود داشت تاکنون آنطور که باید پیش نرفته است.»

او همچنین در ادامه این جلسه درباره مباحث بازنشستگان، کارگران و همسان‌سازی حقوق گفت: «در برنامه هفتم به مباحث ایثارگران، کارگران و بازنشستگان توجه داریم و این موارد از جمله موضوعاتی است که در مورد آنها در برنامه سکوت نداریم و دولت و مجلس چارچوب‌هایی را دنبال می‌کنند تا بتوان آنها را پیش برد و در حال حاضر این موضوعات در کمیسیون تلفیق در دستور بحث ما قرار دارد.»

در ادامه این جلسه، نمایندگان مجلس مقرر کردند که جهتایجاد ثبات در سطح عمومی قیمت ها و نرخ ارز، دستگاه‌های اجرایی، بانکها و مؤسسات اعتباری غیربانکی، صرافی‌ها و صادرکنندگان دولتی یا وابسته به شرکت های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی و سایر صادرکنندگان حقیقی و حقوقی مکلفند کلیه اطلاعات مربوط به دارایی های ارزی و جریان درآمد ارزی تحت مالکیت خود را در اختیار بانک مرکزی قرار دهند.

آمار عجیب واردات بنزین به کشور

در این میان، اظهارات یک نماینده مجلس دربارهبرنامه دولت برای بنزین، توضیحات فرمانده نیروی دریایی ارتش دربارهاحداث پایگاه در قطب جنوب و واکنش سخنگوی دولت به خبر مخالفترئیسی با طرح شفافیت از دیگر خبرهای مهم ۲۴ ساعت اخیر بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....