تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 آبان 1402 - 21:22
کد خبر : 146228

پرداخت ۴۲۳ هزار فقره وام فرزندآوری تا پایان مهر ماه

پرداخت ۴۲۳ هزار فقره وام فرزندآوری تا پایان مهر ماه

با پرداخت چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان وام فرزندآوری طی مهر ماه، کل تسهیلات فرزند پرداختی در هفت ماهه امسال به ۲۶ هزار و ۲۰۷ میلیارد تومان رسید. بانک مرکزی چندی پیش با انتشار گزارشی در وبسایت رسمی خود، جدیدترین آمار و ارقام مربوط به پرداخت وام فرزندآوری تا پایان مهر ماه سال جاری

با پرداخت چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان وام فرزندآوری طی مهر ماه، کل تسهیلات فرزند پرداختی در هفت ماهه امسال به ۲۶ هزار و ۲۰۷ میلیارد تومان رسید.

بانک مرکزی چندی پیش با انتشار گزارشی در وبسایت رسمی خود، جدیدترین آمار و ارقام مربوط به پرداخت وام فرزندآوری تا پایان مهر ماه سال جاری را برای عموم افشا کرد. البته پیش از این مهدی صحابی، مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی، آمار اولیه پرداخت وام فرزندآوری در این مدت را اعلام کرده بود اما گزارش مذکور شامل جزئیات بیشتری از وضعیت پرداخت این تسهیلات است.

گزارش بانک مرکزی از وضعیت اعطای تسهیلات فرزندآوری حاکی از آن است که بانک‌ها در مهر ماه ۶۵ هزار و ۷۳۲ نفر تسهیلات فرزندآوری به مبلغ حدود چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان پرداخت کرده‌اند و در نتیجه، تعداد افراد در انتظار در صف وام فرزند، حدود ۱۹ هزار نفر کاهش یافت.

پرداخت ۲۶,۲۰۷ همت وام ازدواج تا پایان مهر ماه

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز ،   بر اساس گزارش منتشر شده از سوی بانک مرکزی، بانک‌های کشور از آغاز سال ۱۴۰۲ تا پایان مهر ماه، ۴۲۴ هزار و ۷۵۴ فقره وام فرزندآوری به واجدان شرایط دریافت این تسهیلات پرداخت کرده‌اند. به این ترتیب ارزش وام‌ها اعطا شده تا پایان هفت ماهه سال جاری به بیش از ۲۶ هزار و ۲۰۷ میلیارد تومان می‌رسد.

این رقم در حالی ثبت شده که تا پایان شهریور ماه، بانک‌ها ۳۵۹ هزار و ۱۲ فقره وام فرزندآوری به ارزش ۲۲ هزار و ۱۱۲ میلیارد تومان پرداخت کرده بودند. به این ترتیب تنها در طول مهر ماه امسال، ۶۵ هزار و ۷۳۲ نفر تسهیلات فرزندآوری به مبلغ حدود چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان دریافت کرده‌اند.

البته نقص در شیوه ارائه داده‌ها از سوی بانک مرکزی سبب شده که آماری از پرداخت وام فرزندآوری تا پایان مهر ماه سال گذشته در دسترس نباشد و این موضوع، مقایسه و تحلیل آمارها را دچار مشکل می‌کند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....