تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 مرداد 1402 - 21:38
کد خبر : 134515

پرداخت هزینه ثبت نام دانش‌آموزان ممتاز سمپاد

پرداخت هزینه ثبت نام دانش‌آموزان ممتاز سمپاد

اقتصاددان : رضامراد صحرایی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: امروز در دولت تصویب شد که دولت هزینه ثبت نام دانش آموزان ممتاز دهک‌های یک تا چهار را که در مدارس سمپاد پذیرفته می‌شوند را پرداخت می کند. وی توضیح داد: با توجه به اینکه اعتبارات پیش بینی نشده بود، تحت عنوان

اقتصاددان : رضامراد صحرایی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: امروز در دولت تصویب شد که دولت هزینه ثبت نام دانش آموزان ممتاز دهک‌های یک تا چهار را که در مدارس سمپاد پذیرفته می‌شوند را پرداخت می کند.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه اعتبارات پیش بینی نشده بود، تحت عنوان هدیه ویژه رییس جمهور به این دانش اموزان پرداخت خواهد شد؛ این مصوبه شامل دانش آموزانی که در حال حاضر مشغول تحصیل در سمپاد هستند نیز می شود.

صحرایی اضافه کرد: دانش آموزان پذیرفته شده در سمپاد شهریه پرداخت می کنند که با این مصوبه دولت، شهریه از دانش آموزان ممتاز دهک‌های یک تا چهار پذیرفته شده در مدارس سمپاد گرفته نمی شود و دولت صدرصد شهریه آن ها را می دهد.

رتبه بندی بازنشستگان در آموزش و پرورش اعمال شده است

وزیر آموزش و پرورش درباره آخرین اخبار رتبه بندی معلمان به ویژه معلمان گفت: رتبه بندی بازنشستگان در آموزش و پرورش اعمال شده است؛ مساله ما پرداخت کسور مربوط به این موضوع از طریق سازمان برنامه و بودجه به سازمان بازنشستگی برای صدور احکام بازنشستگی است که به طور پیوسته پیگیر هستیم.

صحرایی افزود: آموزش و پرورش کار خود را انجام داده است. بین سازمان برنامه و بودجه و سازمان بازنشستگی درباره وجهی که پرداخت شده، اختلاف نظری وجود دارد که قول دادند این اختلاف نظر تا پیش از شروع سال تحصیلی حل شود.

وی درباره اینکه آیا واریزی اخیر معلمان براساس رتبه بندی صورت گرفته است، گفت: آن چه ما در آموزش و پروش انجام می دهیم، کاملا براساس رتبه بندی است اما سازمان بازنشستگی هنوز احکام رتبه بندی را اعمال نکرده است.

صحرایی با اشاره به آزمون دبیری گفت: فردا آزمون دبیری وزارت آموزش و پرورش توسط سازمان سنجش برگزار می شود. بیش از ۳۰۰ هزار نفر در این آزمون شرکت کردند که بیش از ۲۲ هزار نفر ظرفیت وجود دارد؛ امیدواریم با جذب این معلمان به اضافه پذیرفته شدگان در آزمون معلمان ابتدایی، بخش قابل توجهی از کسری معلم در ابتدای سال جبران شود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....