تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 بهمن 1399 - 20:30
کد خبر : 35804

پاداش صدقه‌ی نان در ماه رجب

پاداش صدقه‌ی نان در ماه رجب

پس از بیانات #رسولخدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله درباره ثواب شگفت‌انگیز #روزه در #ماهرجب، مردی سؤال می‌کند: اى رسول خدا! اگر شخصى ضعف یا مریضی داشت، یا اگر زنی در وضع طهارت نبود تا بتواند روزه بگیرد، چه کند تا به آن ثوابی که فرمودید برسد؟ پیامبر رحمت فرمودند: اقتصاددان: «هر روز به جاى روزه، یک گرده #نان

پس از بیانات #رسولخدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله درباره ثواب شگفت‌انگیز #روزه در #ماهرجب، مردی سؤال می‌کند: اى رسول خدا! اگر شخصى ضعف یا مریضی داشت، یا اگر زنی در وضع طهارت نبود تا بتواند روزه بگیرد، چه کند تا به آن ثوابی که فرمودید برسد؟

پیامبر رحمت فرمودند:

اقتصاددان: «هر روز به جاى روزه، یک گرده #نان به فقراء بدهد؛ قسم به خدایی که جانم در دست اوست، اگر کسى این #صدقه را بدهد، به همه‌ی آنچه توصیف کردم و بیشتر از آن خواهد رسید و اگر تمام مخلوقات جمع شوند تا اندازه‌ی #ثواب او را معیّن کنند، به یک دهم آن فضائل و درجاتی که وی در #بهشت به آن می‌رسد، نخواهند رسید.»

 ثواب الاعمال (شیخ‌صدوق)، ص۵۸
بحار الانوار (علامه‌مجلسی)، ج۹۴، ص۳۱

یکی از اعمال همیشه خیر و خالصانه، بخصوص در ماه‌های رجب، شعبان و رمضان این است که با مراجعه به نانوایی‌ها و مغازه‌های سوپری مناطق مستضعف‌نشین، دفتر فروش نسیه‌ی آنها را ببینید و با اولویّت خانواده‌های بی‌سرپرست و ایتام، حساب دفتری آنها را تسویه کنید؛ مشاهده می‌کنید که بعضی از آنان برای پرداخت مبالغ ناچیزی مانده‌اند و روی خرید نسیه مجدّد را هم ندارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....