تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 مرداد 1402 - 20:40
کد خبر : 135400

وزیر تعاون: افزایش اشتغال بانوان

وزیر تعاون: افزایش اشتغال بانوان

  اقتصاددان :  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نرخ بیکاری بهار امسال نسبت به بهار ۱۴۰۱ یک درصد کاهش پیدا کرده است، گفت: همچنین شاهد افزایش نرخ اشتغال مستمر، اشتغال تحصیلکرده ها و اشتغال بانوان و کاهش نرخ بیکاری هستیم. سید صولت مرتضوی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان

  اقتصاددان :  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نرخ بیکاری بهار امسال نسبت به بهار ۱۴۰۱ یک درصد کاهش پیدا کرده است، گفت: همچنین شاهد افزایش نرخ اشتغال مستمر، اشتغال تحصیلکرده ها و اشتغال بانوان و کاهش نرخ بیکاری هستیم.

سید صولت مرتضوی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گیلان، ضمن قدردانی از دیدگاه آیت الله فلاحتی نسبت به مسائل کلان استان، اظهار کرد: در جریان سفر به استان گیلان چند موضوع را در دستور کار قرار دادیم.

وی اشتغال را از سرفصل های کاری دولت سیزدهم دانست و افزود: در کلان کشور، وعده داده شده درباره اشتغال محقق شد که با پیگیری های شخص رئیس جمهور همراه بوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نرخ بیکاری بهار امسال نسبت به بهار ۱۴۰۱ یک درصد کاهش پیدا کرده است، گفت: همچنین شاهد افزایش نرخ اشتغال مستمر، اشتغال تحصیلکرده ها و اشتغال بانوان و کاهش نرخ بیکاری هستیم.

مرتضوی نرخ بیکاری استان گیلان و کشور را به ترتیب ۶.۱ و ۸.۲ درصد دانست و عنوان کرد: خوشبختانه مدیران استان گیلان علاقمند به گره گشایی از مشکلات مردم هستند.

وی با اشاره به روند توزیع اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه و تخصیص ۲۰ همتی از محل منابع عمومی برای استان ها، عنوان کرد: متوسط اشتغال ایجاد شده در کشور حدود ۳۰ درصد اشتغال هدفگذاری شده است.

وزیر تعاون، از تعریف دو سامانه اشتغال در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد و بیان کرد: این سامانه ها زمینه شناسایی بیکاران و اعلام نرخ بیکاری را فراهم می کنند؛ البته نرخ بیکاری براساس پیمایش های میدانی انجام می شد، اما اکنون سامانه ای را طراحی کردیم و پیشرفت ۸۵ درصدی دارد و به زودی رونمایی می شود.

مرتضوی با بیان اینکه سامانه مذکور فرصت های شغلی و تعداد بیکاران را مشخص می کند، یادآور شد: سامانه دیگری نیز براساس نیاز بازار کار طراحی شده و تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار کارفرما و حدود ۵۰ هزار کارجو در این سامانه متقاضی شده اند که نشان می دهد، نیاز بازار کار سه برابر کارجویان است.

وی از بازگشت به چرخه تولید بالغ بر ۱۷۲ کارخانه راکد در گیلان خبر داد و اضافه کرد: ظرفیت اشتغال ۱۰۰ کارخانه نیز افزایش پیدا کرده است. همچنین برای احیای کارخانجات وزارت تعاون همچون رشت الکتریک و چوکا و کفش ملی نیز برنامه ریزی کردیم.

وزیر تعاون در ادامه به طرح یک ساله پرداخت حقوق به کارگران چوکا اشاره کرد و گفت: یک برنامه دو ساله و یک برنامه پنج ساله برای طرح توسعه چوکا داریم، زیرا از نیازهای کشور است و باید آن را احیا کنیم.

وی از تکمیل زنجیره تولید صنایع شیر گیلان نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: علاوه بر تولید علوفه، افزایش دام مولد و تامین شیر مورد نیاز کارخانجات لبنیات استان نیز محقق شده و خوشبختانه بازار خوب داخلی و خارجی دارد.

مرتضوی به مصوبات سفر رئیس جمهور در حوزه رودخانه های رشت و تالاب انزلی و فاضلاب و دفن زباله و… اشاره کرد و افزود: در بخش فاضلاب و شیرابه و آبخیزداری و آبخوانداری تالاب انزلی اقدامات خوبی انجام شده که باید گفته شود.

وزیر تعاون، همچنین بر ارتقای بیمارستان های تامین اجتماعی تاکید کرد و گفت: طرح توسعه بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) تامین اجتماعی در رشت در دست اجراست و همت بلند مدیران را می طلبد.

وی در پایان به استفاده سه دهک اول از یارانه تشویقی کالابرگ الکترونیکی اشاره کرد و یادآور شد: باید جامعه را به سمت خرید کالابرگی ۱۱ قلم ببریم تا علاوه بر کاهش اثرات تورمی و جلوگیری از افزایش نقدینگی به تامین پروتئین سبد خانوار کمک کند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....