تاریخ انتشار : جمعه 24 شهریور 1402 - 18:46
کد خبر : 139237

ورود حدود ۳.۵ میلیون زائر رضوی به مشهد

ورود حدود ۳.۵ میلیون زائر رضوی به مشهد

۷۲ درصد از زائران با خودرو شخصی به مشهد سفر کرده‌اند اقتصاددان :   زائران امام هشتم در مسیرهای منتهی به مشهد به حرکت درآمده اند تا در این شهر استقرار داشته باشند. زائران امام هشتم شیعیان امام رضا(ع) در مسیرهای منتهی به مشهد به حرکت درآمده اند تا در روز شهادت امام رضا(ع) در

۷۲ درصد از زائران با خودرو شخصی به مشهد سفر کرده‌اند

اقتصاددان :   زائران امام هشتم در مسیرهای منتهی به مشهد به حرکت درآمده اند تا در این شهر استقرار داشته باشند.

زائران امام هشتم شیعیان امام رضا(ع) در مسیرهای منتهی به مشهد به حرکت درآمده اند تا در روز شهادت امام رضا(ع) در این شهر استقرار داشته باشند.

ورود حدود ۳.۵ میلیون زائر رضوی به مشهد

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی گفت: آمار ورودی زائران رضوی به مشهد تا شب جمعه ۲۳ شهریورماه، حدود ۳.۵ میلیون نفر برآورد شده است.

این زائران برای برگزاری مراسم عزاداری روز‌های آخر صفر به ویژه ورود حدود ۳.۵ میلیون زائر رضوی به مشهد سالروز شهادت امام رضا (ع)، از طریق هوایی، ریلی، جاده‌ای و یا با وسیله نقلیه شخصی از تمام مبادی‌های ورودی به مشهد آمده اند که تعداد این زائران همچنان در حال افزایش است.

شمار زائران پیاده در مسیرهای منتهی به مشهد به ۱۹۱ هزار نفر رسید

حسین رضایی سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) گفت: ۱۹۱ هزار زائر پیاده تاکنون در مسیرهای منتهی به مشهد به حرکت درآمده اند تا در روز شهادت امام رضا(ع) در این شهر استقرار داشته باشند. حرکت زائران پیاده امام رضا (ع) از حدود ۲۰ روز قبل آغاز شده است و امروز و فردا بیشترین تردد زائران پیاده در مسیر‌های منتهی به شهر مشهد را شاهد خواهیم بود.

او افزود: فردا (شنبه) همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) همه ساکنان روستا‌های اطراف شهر مشهد به سمت این شهر به حرکت درمی آیند تا در مراسم سوگواری شهادت امام هشتم (ع) حضور پیدا کنند.

۷۲ درصد از زائران دهه پایانی صفر با خودرو شخصی به مشهد سفر کرده‌اند

در مجموع ۸۵ درصد زائران از طریق جاده‌ها وارد استان شده‌اند که ۱۳درصد آنها با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای مانند اتوبوس و مینی بوس و بقیه با استفاده از خودرو شخصی به خراسان رضوی سفر کرده‌اند.

وی ادامه داد: پنج درصد از زائران نیز از طریق پرواز و ۱۰ درصد با استفاده از ناوگان ریلی به مشهد آمده‌اند.

استقرار ۴۵ دستگاه آمبولانس در مسیر حرکت زائران به مشهد

جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور از استقرار ۳۰ دستگاه آمبولانس، ۱۵ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۲۶ دستگاه موتورلانس در مسیر حرکت زائران به مشهد و در اطراف حرم امام رضا(ع) خبر داد.

در اطراف حرم امام رضا (ع) هم ۲ بیمارستان صحرایی راه اندازی شده تا در صورت نیاز به زائران خدمات درمانی ارائه دهد و تیم‌های دو نفر کوله پشتی دار نیز در داخل حرم مستقر شده تا در صورت بروز حادثه ای، به بیماران رسیدگی کنند.

تامین ایمنی عزاداران رضوی توسط ۱۵۰ آتش نشان مشهدی

آتش نشانی مشهد با تمام توان خود آماده ارائه خدمات ایمنی به عزاداران رضوی است و این سازمان با استقرار بیش از ۱۵۰ آتش نشان و نجاتگر در اکیپ‌های سیار، شامل خودرو‌های سبک ونیمه سنگین وموتور سیکلت اطفاء حریق در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی و ورودی‌های حرم امام رضا (ع)، تامین ایمنی عزاداران را در شب و روز شهادت امام هشتم شیعیان و مراسمات شام غریبان ولی نعمتمان برعهده دارد.

 

تامین ایمنی عزاداران رضوی توسط ۱۵۰ آتش نشان مشهدی

خدمت رسانی موکب های کانون خدمت رضوی در مشهد

موکب های کانون خدمت رضوی استان در دهه آخر صفر در مشهد به زائران خدمات رسانی می کنند.

 

خدمات رسانی موکب ها در مشهد

خدمات رسانی موکب ها در مشهد

خدمات رسانی موکب ها در مشهد

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....