تاریخ انتشار : دوشنبه 27 شهریور 1402 - 20:59
کد خبر : 139587

واریز ۵٫۵ میلیارد یورو به حساب ۶ بانک ایرانی در قطر

واریز ۵٫۵ میلیارد یورو به حساب ۶ بانک ایرانی در قطر

اقتصاددان :  رئیس کل بانک مرکزی گفت: طی روز گذشته از مقامات قطری نامه ای رسمی دریافت کرده ایم که ۵ میلیارد و ۵۷۳ میلیون و ۴۹۲ هزار یورو به حساب ۶ بانک ایرانی واریز شده است. محمدرضا فرزین، در گفت وگو با بخش خبری ساعت ۱۴ صداوسیما، درباره آزادسازی منابع بلوکه شده ایران در

اقتصاددان :  رئیس کل بانک مرکزی گفت: طی روز گذشته از مقامات قطری نامه ای رسمی دریافت کرده ایم که ۵ میلیارد و ۵۷۳ میلیون و ۴۹۲ هزار یورو به حساب ۶ بانک ایرانی واریز شده است.

محمدرضا فرزین، در گفت وگو با بخش خبری ساعت ۱۴ صداوسیما، درباره آزادسازی منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی اظهار کرد: طبق توافقات انجام شده، در تاریخ ۱۹ مرداد سال جاری کلیه منابع ارزی غیرقابل دسترس کشور در ۲ بانک کره‌ای و شعبه بانک ملت در سئول، به بانک مرکزی سوئیس منتقل شده است.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: ۶ بانک ایرانی که شامل بانک های کشاورزی، سامان، پاسارگاد، گردشگری، کارآفرین و شهر در دو بانک الدخان و الاهلی قطر حساب بازکردند تا همه پرداخت‌های توسط کارگزاران بین المللی این دو بانک قطری و سیستم سوئیفت صورت بگیرد.

وی افزود: طی روز گذشته از مقامات قطری نامه ای رسمی دریافت کرده ایم که ۵ میلیارد و ۵۷۳ میلیون و ۴۹۲ هزار یورو به حساب ۶ بانک ایرانی واریز شده است.

فرزین تاکید کرد: این منابع از جمله منابع ارزی بانک مرکزی کشور است که جهت منافع ملی و تقویت پول ملی از آن استفاده خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: شکایت ایران از کره جنوبی بابت بلوکه کردن منابع ارزی ایران و کاهش ارزش آن به واسطه افت ارزش پول کره جنوبی پیگیری خواهد شد.

وی تصریح کرد: تلاش برای دسترسی ایران به سایر منابع ارزی غیرقابل دسترس نیز ادامه خواهد داشت و به زودی اخبار خوبی از آن اعلام خواهیم کرد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....