تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 اردیبهشت 1401 - 20:39
کد خبر : 88154

واریز یارانه به حساب نمایندگان مجلس و مدیران ارشد

واریز یارانه به حساب نمایندگان مجلس و مدیران ارشد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص نقص بانک اطلاعاتی سامانه رفاه ایرانیان گفت:عده‌ای مانند برخی نمایندگان مجلس یا برخی مدیران ارشد نظام یارانه به حساب‌شان پرداخت شده است. نقص بانک اطلاعاتی سامانه رفاه ایرانیان پس از گذشت ۱۰ سال از شروع را‌ه‌ندازی آن، همچنان ادامه دارد. نمونه بارز آن این است که واریز یارانه به

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص نقص بانک اطلاعاتی سامانه رفاه ایرانیان گفت:عده‌ای مانند برخی نمایندگان مجلس یا برخی مدیران ارشد نظام یارانه به حساب‌شان پرداخت شده است.

نقص بانک اطلاعاتی سامانه رفاه ایرانیان پس از گذشت ۱۰ سال از شروع را‌ه‌ندازی آن، همچنان ادامه دارد. نمونه بارز آن این است که واریز یارانه به حساب نمایندگان مجلس و مدیران ارشد انجام شد. این در حالی است که مردم عادی همچنان با اختلال واریزی مواجه هستند.

رحیم زارع نماینده مردم آباده و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به این سوال که علیرغم حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از چهار قلم کالای اساسی اما گرانی در گستره بیشتری از اقلام مورد نیاز خانوارها مشاهد می‌شود،.

او ادامه داد: یک مساله در کشور استمرار گرانی و عدم نظارت کافی از سوی دستگاه‌های نظارتی است.

وی گفت: اقتصاد ما یک اقتصاد استثناء است و دستگاه‌ها و نهادهایی که باید نظارت می‌کردند، کوتاهی کردند.

در نتیجه گرانی و تورم در داخل ایجاد شده و تحت تاثیر آن شاهد یک اختلاف قیمت هستیم که این اختلاف قیمت انگیزه برای قاچاق معکوس ایجاد می‌کند.

مثلا از سال ۹۷ تا امروز مگر قیمت ارز ۴۲۰۰ تومانی که مبنای محاسبه و واردات کالاهای اساسی است افزایش پیدا کرده؟ مثلا از ۴۲۰۰ تومان شده ۵۰۰۰ تومان؟ نشده، با همان مبلغ وارد می‌شود اما قیمت برخی کالاها ۳۰۰ درصد و ۴۰۰ درصد افزایش داشته است.

سامانه رفاه ایرانیان پس از ۱۰ سال هنوز ناقص است

به گزارش اقتصاددان به نقل از ایلنا ،  عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه عنوان کرد: اکنون برای ۳-۴ قلم کالا مانند نان، تخم مرغ، روغن و گوشت و مرغ قرار است یارانه داده شود که طی توافقی که در کمیسیون تلفیق و در جریان بررسی بودجه با دولت داشتیم، گفتند  سه ماه پرداخت نقدی خواهیم داشت.

او ادامه داد: لازم است دولت به صورت ماه به ماه بتوانند بانک اطلاعاتی را کامل و به‌روز کنند و پس از آن کالابرگ الکترونیکی برقرار خواهد شد.

وی ادامه داد: سامانه رفاه ایرانیان با گذشت ۱۰ سال از هدفمندی یارانه‌ها هنوز ناقص است، مثلا عده‌ای یارانه حقشان بوده و پرداخت نشده و عده‌ای مانند برخی نمایندگان مجلس یا برخی مدیران ارشد نظام یارانه به حساب‌شان پرداخت شده است.

این نشان می‌دهد که بانک اطلاعاتی سامانه رفاه ایرانیان هنوز ناقص است و نیاز دارد که کامل و به‌روز شود.

لذا نیاز بود که این بحث به‌روزرسانی بانک اطلاعاتی از شرایط اقتصادی مردم و بهبود وضعیت هدفمندی پرداخت یارانه‌ها یک بار به صورت جدی مورد بررسی و بازنگری قرار گیرد.

زارع با اشاره به عملکرد ضعیف دستگاه‌های نظارتی در حوزه نظارت بر قیمت‌ها تصریح کرد: فارغ از این چهار قلم کالایی که دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی را بر واردات آن‌ها برداشته و قصد پرداخت مستقیم به مردم دارد در رابطه با سایر کالاها این مساله هیچ تاثیری ندارد و نباید افزایش قیمت داشته باشیم.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....