تاریخ انتشار : شنبه 12 شهریور 1401 - 15:30
کد خبر : 100131

همایش ها ؛ جشنواره دولتی یا ملتی؟

همایش ها ؛ جشنواره دولتی یا ملتی؟

هفته‌ی دولت، فرصت مغتنمی است؛ هم برای نخبگانی که بیرون از دولتند، هم برای اشخاصی که داخل دولتند؛ برای اینکه ارزیابی کنند، یعنی خودآزمایی کردن و ارزیابی کردن کار خود؛ بَلِ الاِنسانُ عَلى نَفسِهِ بَصیرَه؛ همه‌ی رؤسای دستگاه‌ها، خودشان بهتر از دیگران میتوانند کار خودشان را ارزیابی کنند. اقتصاددان: ما گاهی ممکن است در مورد

هفته‌ی دولت، فرصت مغتنمی است؛ هم برای نخبگانی که بیرون از دولتند، هم برای اشخاصی که داخل دولتند؛ برای اینکه ارزیابی کنند، یعنی خودآزمایی کردن و ارزیابی کردن کار خود؛ بَلِ الاِنسانُ عَلى نَفسِهِ بَصیرَه؛ همه‌ی رؤسای دستگاه‌ها، خودشان بهتر از دیگران میتوانند کار خودشان را ارزیابی کنند.

اقتصاددان: ما گاهی ممکن است در مورد آنچه انجام داده‌ایم، در مقام بیان -خب بیان است دیگر- یک چیزی را ادّعا کنیم، [امّا] مراجعه که میکنیم، می‌بینیم خودمان خیلی به آن قانع نیستیم؛ یعنی این ارزیابی به نظر من خیلی مهم است. نخبگانِ بیرون هم همین‌جور؛ نخبگانِ بیرون هم نگاه میکنند به کارهای دولت؛ انتقاد کردن ضرری ندارد، ایرادی ندارد، منتها انتقادِ منصفانه باید باشد. انتقاد، به معنای ارائه‌ی نقاط مشکل و راه حلّ آن نقاط و گشودن آن گره‌ها [است]، انتقادِ درست این است که به نظر من [اگر] باشد، خیلی خوب است.۱۳۹۵/۰۶/۰۳

بخشی از سخنان رهبری در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت

سلام علیکم

احتراما به استحضار می رساند ، مجمع اندیشکده های بین المللی مجازی ایران www.ivicoo.ir کلیه جشنواره ها ، همایش ها ، کنفرانس ها ، نشست های بعد از انقلاب که هزاران مورد می شود را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است ، متاسفانه با هزینه ده ها میلیارد تومان نه تنها خروجی به نفع کشور و مردم نداشته ، بلکه به حالت نمایشی و فقط برگزاری و رفع تکلیف تبدیل شده اند ، با بعضی از روسای روابط عمومی وزارتخانه ها و نهادهای دولتی که هم اکنون بازنشست شده اند ، مذاکره داشتیم اعلان می کردند ، اولا یک بودجه برای وزارتخانه ها و شرکتهای تابعه در نظر می گیرند و دراواخر شش ماهه دوم سال نگاه می کنیم ببینیم چه مقدار بودجه باقی مانده که زیاد به چشم نمی آید مثلا پانصد میلیون تومان ، فورا اقدام به جذب آن از طریق برگزاری جشنواره ، همایش ، کنفرانس و….اقدام می کنیم که بودجه به خزانه برگشت داده نشود در پایان سال و….؟؟!!!

اگر دولت مردمی و ایران قوی لیست کامل به همراه هزینه های ، اینگونه فعالیت ها را حد اقل پس از خاتمه جنگ تحمیلی عراق علیه ایران منتشر کند ، متوجه خواهید شد چه خروجی هایی داشته اند و…

 پیشنهاد مجمع اندیشکده ها

کلیه افراد و نهادهایی که به عنوان برتر ، خلاق و نوآور ، در طول سالهای گذشته معرفی شده اند به ملت شریف ایران با جزئیات آن منتشر شود تا اینکه بخش دولتی و خصوصی و حتی کشورهای پیشرفته جهان از آن بهره برداری نمایند و افرادی هم که بازنشست شده اند ، برای همکاری به مجمع اندیشکده ها دعوت خواهند شد و…

ضمنا تا کنون چند درصد انواع ابلاغیه های سیاست گذاری های فرهنگی ، اقتصادی ، تولیدی ، سیاسی و سخنان مقام معظم رهبری حفظه الله عملیاتی شده است.

حکمرانی و مدیریت یک علم پیچیده است

۱۴۰۰ به بعد حکمرانی فقط بر پایه اندیشکده محور حرفه ای مردمی

بخشی از سخنان رئیسی در جشنواره شهید رجایی ۹/۶/۱۴۰۱

سازمان بهره‌وری باید در میدان ارتقای بهره‌وری نظام اداری کشور فعال شود و به ارائه کارنامه بسنده نکند. لازم است دستگاه به دستگاه برود و همه مدیران و کارکنان را آسیب شناسی کند و سپس راهکارهای رفع آسیب را ارائه و به دنبال آسیب‌زدایی از دستگاه‌ها باشد، تا تحول مورد نظر اتفاق بیفتد.

دکتر رئیسی در بخش پایانی سخنانش با گرامی‌داشت یاد شهیدان رجایی و باهنر، اظهار داشت: همه شهدای دولت برکار ما نظاره‌گرند و از ما تحول، کارآمدی و پاسخگویی حقیقی به مردم را می‌خواهند. سازمان اداری چابک، متفکر و با اندیشه که بتواند سازمان و دستگاه مربوطه را راهبری کند بسیار اهمیت دارد.

پیش از این سخنان با حضور رئیس جمهور از ۱۵ دستگاه برتر در سطح ملی و دستگاه‌های اجرایی به عنوان سازمان‌های برگزیده جشنواره هفدهم شهید رجایی تقدیر به عمل آمد.

همچنین با دستور آیت الله رئیسی سامانه «دولت سنج» به منظور ارزیابی وضعیت عملکرد دستگاه‌ها راه‌اندازی شد.

پانزده برگزیده جشنواره شهید رجایی سال ۱۴۰۱ عبارتند از:

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح؛ کسب رتبه برتر ارزیابی عملکرد
وزارت کشور؛ کسب رتبه برتر ارزیابی عملکرد
سازمان امور مالیاتی کشور؛ کسب رتبه برتر ارزیابی عملکرد
سازمان نقشه‌برداری کشور؛ کسب رتبه برتر ارزیابی عملکرد
شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران؛ کسب رتبه برتر ارزیابی عملکرد
وزارت نیرو؛ کسب رتبه برتر در موضوع استقرار چرخه‌ بهره‌وری
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ کسب رتبه برتر در موضوع شعار سال ۱۴۰۱، تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین
مهدی دوستی؛ استاندار هرمزگان، کسب رتبه برتر ارزیابی عملکرد به منظور تحقق برنامه‌های دولت مردمی
سید محمدرضا هاشمی؛ استاندار سمنان، کسب رتبه برتر ارزیابی عملکرد به منظور تحقق برنامه‌های دولت مردمی
سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران؛ کسب رتبه برتر در فرهنگ سازی موضوع حمایت از خانواده و جوانی جمعیت
کمیته امداد امام خمینی (ره)؛ کسب رتبه برتر در موضوع تسهیل و ایجاد اشتغال
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ کسب رتبه برتر ستاد وزارتخانه در موضوع ترویج فرهنگ عفاف و حجاب
سازمان بهزیستی کشور؛ کسب رتبه برتر در موضوع اقامه نماز
وزارت آموزش و پرورش؛ دستگاه برتر در موضوع تبیین دستاوردهای دولت و اقناع افکار عمومی
استانداری خراسان جنوبی به عنوان استانداری برتر در موضوع تبیین دستاوردهای دولت و اقناع افکار عمومی
……………………………………………………..

نعمت الله اکبری رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان در  بیست و چهارمین جشنواره شهید رجایی ۱۸/۶/۱۴۰۰ گفت : برگزیدگان این جشنواره در گروه‌های آموزشی و پژوهشی، تولیدی و خدماتی، فرهنگی، توسعه و زیرساخت، رفاه و سلامت جامعه و قضایی دسته بندی شدند و هر گروه با توجه به شاخص‌های تعیین شده مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی افزود: فرایند انتخاب برگزیدگان بر اساس ۲ شاخص عمومی و اختصاصی ارزیابی شده است که شاخص عمومی برای توانمندسازی سازمان‌ها و شاخص‌های اختصاصی نیز جداگانه بررسی شدند.

اکبری ادامه داد: امسال ۶۵دستگاه اجرایی استان در این جشنواره شرکت کردند که ۱۶ دستگاه برتر شد و این درحالی است که وضعیت دستگاه‌ها امسال نسبت به دوره های قبل بهتر و رقابت سخت و رتبه‌ها بسیار به هم نزدیک بود.

اکبری اضافه کرد: دولت الکترونیک، اقتصاد مقاومتی و برون سپاری سه شاخصه ایی بود که این دوره مد نظر قرار گرفت.

در پایان این مراسم دستگاه‌های اجرایی برتر استان اصفهان به شرح زیر معرفی شدند:

حمید علاقمندان مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان، رتبه اول مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی .

برترین های گروه آموزشی،پژوهشی و فرهنگی:

حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان رتبه برتر شاخص‌های عمومی و اختصاصی.

آرش اخوان طبسی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان رتبه برتر شاخص‌های اختصاصی.

محمد اعتدادی مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان رتبه برتر مجموع شاخص‌های عمومی.

برترین های گروه تولیدی و خدماتی:

بهروز مهدلو مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان رتبه برتر شاخص‌های عمومی و اختصاصی.

شهرام موحدی مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان رتبه برتر شاخص‌های اختصاصی.

رسول کوهستانی پزوه مدیر کل گمرگ استان اصفهان رتبه برتر شاخص‌های عمومی.

برترین های گروه زیر بنایی و توسعه زیر ساخت:

هاشم امینی رییس هیات مدیره و مدیر عامل آب و فاضلاب استان اصفهان رتبه برتر شاخص‌های عمومی و اختصاصی.

رسول موسی رضایی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای اصفهان رتبه برتر شاخص‌های اختصاصی.

حمید رضا پیر پیران مدیر عامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان رتبه برتر شاخص‌های عمومی.

گروه سلامت و رفاه اجتماعی:

ولی الله نصر اصفهانی مدیر کل بهزیستی استان اصفهان رتبه برتر شاخص‌های عمومی و اختصاصی.

علی اعتصام پور مدیردرمان تامین اجتماعی استان اصفهان رتبه برتر شاخص‌های اختصاصی.

طاهره چنگیز رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اصفهان رتبه برتر شاخص‌های عمومی.

گروه عمومی و قضایی:

علی صبوحی  مدیر امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان رتبه برتر شاخص‌های عمومی و اختصاصی.

ایرج حشمتی مدیر کل محیط زیست استان اصفهان رتبه برتر شاخص‌های اختصاصی

حسین غفرانی کجانی  مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان رتبه برتر شاخص‌های عمومی.

۵۶ دستگاه اجرایی در جشنواره شهید رجایی ۱۴۰۰ شرکت کردند که  ۱۶ دستگاه اجرایی برتر تجلیل شدند.
……………………………………………………

برگزیدگان جشنواره شهید رجایی سال ۱۴۰۰ (ارزیابی عملکرد ۱۳۹۹) وزارت امور اقتصادی و دارایی طی مراسمی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، معاونان وزیر و و رؤسای سازمان های تابعه این وزارتخانه معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

بر اساس نتایج اعلامی دبیرخانه این جشنواره که در سطح وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان های تابعه و ادارات کل امور اقتصادی و دارایی استانها برگزار شد.

سید رحمت الله اکرمی” خزانه دار کل کشور و “محمد علی دهقان دهنوی” رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار شایسته تقدیر ویژه معرفی شدند.
بنابراین گزارش، “علی عبداللهی” رئیس مرکز فنآوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند وزارت اقتصاد نیز در شاخص “تیم کاری برتر در سطح معاونت های ستادی و حوزه وزارتی” به عنوان برگزیده معرفی شد.

این گزارش می افزاید: دبیرخانه این جشنواره همچنین ، “سید علی محمد موسوی” رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، “غلامرضا امین رفتاری” مدیر کل نظارت بر اجرای بودجه و “محسن طاهری تاری” مدیر کل دفتر حقوقی وزارتخانه را به ترتیب در شاخص های “اقدامات برجسته سازمان های وابسته”، اقدامات برجسته معاونت های تخصصی” و “اقدامات برجسته معاونت های ستادی” به عنوان نفرات برگزیده جشنواره ۱۴۰۰ شهید رجایی وزارت اقتصاد معرفی نمود.
این دبیرخانه  در ادامه “حسین مهری” مدیر عامل بانک صنعت و معدن را به عنوان مدیر برگزیده شاخص “بانک های برتر” انتخاب و معرفی نمود.
بر این اساس، “مهرداد جمال ارونقی” معاون گمرک جمهوری اسلامی نیز در شاخص “تیم کاری برتر سازمان های وابسته” و “مهدی بنانی” رییس مرکز مدیریت بدهی های عمومی و روابط مالی دولت در شاخص “تیم کاری برتر معاونت های تخصصی” به عنوان برگزیده معرفی شدند.

بر اساس ارزیابی های دبیرخانه شهید رجایی وزارت اقتصاد “علی نمازی” مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد نیز به عنوان مدیر کل دستگاه برتر بر اساس “مجموع امتیاز شاخص های عمومی و اختصاصی”  و “تهمتن عبداللهی” مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان چهارمحال و بختیاری به عنوان مدیر کل دستگاه برتر بر اساس “رشد امتیاز دو ساله شاخص های عمومی و اختصاصی” در سطح ادارات کل امور اقتصادی و دارایی استان ها  معرفی شدند.

همچنین “ابوالفضل اکبر پور” نناظر گمرکات استان هرمزگان و مدیر کل گمرک شهید رجایی در شاخص دستگاه برتر و در سطح ادارات کل گمرکات استان ها براساس “رشد امتیاز دو ساله شاخص های عمومی و اختصاصی” معرفی گردید

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....