تاریخ انتشار : یکشنبه 10 دی 1402 - 14:57
کد خبر : 152352

پیش‌بینی قیمت دلار امروز 10 دی

هسته جان‌سخت دلار در بازار

هسته جان‌سخت دلار در بازار

قیمت دلار در معاملات نقدی روز گذشته صعودی شد اما در بازار پشت خطی شنبه شب نوسان قابل توجهی را ثبت نکرد. اقتصاددان: قیمت دلار در معاملات نقدی روز گذشته با ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان بازگشایی شد و در نیمه ظهر بر روی ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان قرار گرفت. این قیمت در مقایسه

قیمت دلار در معاملات نقدی روز گذشته صعودی شد اما در بازار پشت خطی شنبه شب نوسان قابل توجهی را ثبت نکرد.

اقتصاددان: قیمت دلار در معاملات نقدی روز گذشته با ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان بازگشایی شد و در نیمه ظهر بر روی ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان قرار گرفت. این قیمت در مقایسه با روز پنجشنبه هفته قبل تقریباً ۴۸۰ تومان افزایش را نشان می‌دهد. همچنین در واپسین ساعات معاملات نقدی قیمت دلار در تهران در حول‌وحوش ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان به فروش رسید. در بازار شبانه هم نرخ دلار در حدود ۵۰ هزار و ۵۵۰ تومان بسته شد.

علاوه بر دلار؛ نرخ حواله درهم نیز روز قبل بالای مرز ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان به فروش رسید و همین امر موجب شد سطح تقاضا برای خرید دلار تا حدودی بیشتر از روزهای قبل شود. قیمت درهم امارات روز شنبه با ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان راهی بازار شد و در نیمه ظهر با ۱۳ هزار و ۸۵۰ تومان نرخ‌گذاری شد که نسبت به‌روز پنجشنبه گذشته رشد ۷۰ تومانی را ثبت کرده است.

البته در پشت خط شنبه‌ شب عده‌ای از معامله‌گران مدعی بودند قیمت درهم امارات از سطح بسته شده عقب نشسته و در بازار ارز هرات هم فروشنده در پشت خط بیشتر بوده است. بر این‌ اساس، آن‌ها معتقدند قیمت دلار در هرات امروز می‌تواند به سمت حمایت ۵۰ هزار و ۵۰ تومان تا ۴۹ هزار و ۹۵۰ تومان حرکت کند. اما در مقابل گروهی معتقدند کف قیمت دلار در کانال ۴۹ هزار تومان زده شده است و نرخ می‌تواند با افزایش از مرز مقاومت عبور کند.

بر همین اساس قیمت دلار هرات در روز شنبه با ۴۹ هزار و ۸۸۰ تومان شروع به کار کرد و در میانه‌های روز پس از ۱۷ روز وارد کانال ۵۰ هزار تومان شد. قیمت دلار هرات که در معاملات روزانه کار خود را در ۵۰ هزار و ۱۲۰ تومان به پایان رسانده بود در پشت خط شنبه ۵۰ هزار و ۱۳۰ تومان بسته شد.

معامله‌گران درباره روند حرکتی قیمت دلار در هرات می‌گفتند که محدوده ۵۰ هزار و ۲۰۰ تا ۵۰ هزار و ۳۵۰ تومان هسته جان‌سخت دلار در بازار یاد شده است که در ۴۰ روز گذشته نتوانسته آن را بشکند. تکنیکالیست‌ها هم می‌گویند که این محدوده مقاومتی دلار در واقع سقف خط روند نزولی در چارت است که برای دلار مهم است.

به‌ عبارت‌ دیگر اگر قیمت دلار از این سطح مقاومتی عبور کند در گام بعدی برای شکست مرز ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان تلاش خواهد کرد. البته دلار سلیمانیه هم در این چهل روز بالای ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان نرفته بود که در روز شنبه این اتفاق افتاد. براین‌اساس معامله‌گران می‌گویند یا باید قیمت دلار هرات به سمت نرخ دلار سلیمانیه برود یا سلیمانیه با کاهش به قیمت دلار هرات نزدیک شود.

در تهران هم قیمت دلار بیش از یک ماه است که هر زمانی که مرز ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده توان صعود به پله های بالاتر را نداشته و به سمت پایین برگشته است. بنابراین عده ای از تحلیلگران می گویند احتمالا دلار تهران در دومین روز هفته مانند روزهای گذشته در بازه ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان نوسان خواهد کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....