تاریخ انتشار : شنبه 11 شهریور 1402 - 9:33
کد خبر : 137915

هراس سیاسی در بازار سکه

هراس سیاسی در بازار سکه

برخی از معامله‌گران تصور می‌کنند که در شرایط کنونی چپ بازارساز به واسطه فروش نفت و… پر است و از رشد معنادار قیمت‌ها جلوگیری می‌کند. البته عده‌ای هم معتقدند در صورتی که بازار با اخبار غیر منتظره‌ای روبرو شود احتمال پرش قیمت سکه امامی وجود دارد. اقتصاددان: بازار ارز تهران در هفته‌ای که گذشت روز‌های

برخی از معامله‌گران تصور می‌کنند که در شرایط کنونی چپ بازارساز به واسطه فروش نفت و… پر است و از رشد معنادار قیمت‌ها جلوگیری می‌کند. البته عده‌ای هم معتقدند در صورتی که بازار با اخبار غیر منتظره‌ای روبرو شود احتمال پرش قیمت سکه امامی وجود دارد.

اقتصاددان: بازار ارز تهران در هفته‌ای که گذشت روز‌های نسبتا آرامی را پشت سر گذاشت؛ همین امر باعث شد عده‌ای از معامله‌گران بازار سکه با احتیاط بیشتری دست به خرید و فروش سکه بزنند و بیشتر به نوسانات بازار طلا توجه کنند.

قیمت اونس طلا روز جمعه جهش قابل توجهی را ثبت کرد. فلز گران بهای جهانی روز گذشته تا سطح ۱۹۵۲ دلار بالا رفت اما نتواست این مرز مقاومتی را حفظ کند و به سمت محدوده ۱۹۴۰ دلار برگشت.

با پیشروی قیمت طلا، عده‌ای از معامله‌گران سکه به احتمال اثرگذاری طلای جهانی بر روی قیمت سکه امامی در اولین روز هفته جاری امیدوار شدند. با این حال عقب نشینی قیمت طلا موجب شد برخی از سکه بازان نسبت به صعود قیمت سکه در اولین روز هفته نا امید شوند.

از نگاه تحلیگران اقتصادی در شرایط کنونی محدوده ۱۹۴۴ دلار مقاومت مهم برای اونس طلاست و در صورتی که این محدوده شکسته نشود، ممکن است زمینه ساز ریزش طلا تا حوالی ۱۹۳۷ و ۱۹۲۷ دلار شود.

از سوی دیگر سطح مقاومت مهم طلای جهانی محدوده ۱۹۵۰ دلار است و در صورتی که بالای آن تثبیت دهد این امر می تواند تا حدوی زمینه ساز ورود برخی از خریداران به بازار سکه شود.

البته ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که قیمت سکه در ایران بیشتر از آن که از طلا تاثیر پذیر باشد به نوسانات نرخ دلار توجه می‌کند.

قیمت دلار در معاملات پشت خطی روز جمعه ثبات نسبی را تجربه کرد. همین امر باعث شده در کنار عقبگرد قیمت طلا، احتمال صعود معنادار سکه امامی در روز شنبه تا حدودی گمرنگ شود.

در این بین اخبار و سیگنال های سیاسی مثبت هم موجب هراس عده‌ای از خریداران سکه شده است. اخباری همچون آزاد سازی ارزهای بلوکه شده، تبادل زندانیان دو تابعیتی بین ایران و آمریکا، سفر قریب الوقوع معاون گروسی به ایران، نشست آتی شورای حکام درباره ایران و…. دست به دست هم داده‌اند تا مانعی برای ورود خریداران به بازار شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....