تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 اسفند 1400 - 12:05
کد خبر : 79025

نگرانی از درگیری و اغاز جنگ سایبری!

نگرانی از درگیری و اغاز جنگ سایبری!

در حالیکه رئیس جمهور روسیه از آمادگی این کشور برای کاهش تنش در در مخاصمه این کشور با اوکراین خبر می دهد اما هنوز نگرانی در باره ادامه درگیری نظامی بین دو کشور وجود دار د تخلیه سفارت روسیه در کی‌یف؛ حمله سایبری گسترده به وب‌سایت‌های دولتی اوکراین در حالی که با ادامه تنش در

در حالیکه رئیس جمهور روسیه از آمادگی این کشور برای کاهش تنش در در مخاصمه این کشور با اوکراین خبر می دهد اما هنوز نگرانی در باره ادامه درگیری نظامی بین دو کشور وجود دار د
تخلیه سفارت روسیه در کی‌یف؛ حمله سایبری گسترده به وب‌سایت‌های دولتی اوکراین
در حالی که با ادامه تنش در مرز اوکراین، آمریکا و متحدانش تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کرده‌اند، نگرانی‌ها درباره حمله روسیه به اوکراین با آغاز تخلیه کارمندان دیپلماتیک این کشور در کی‌یف افزایش یافته است.

خبرگزاری دولتی تاس گزارش داد که روسیه از روز چهارشنبه چهارم اسفند روند تخلیه کارکنان دیپلماتیک خود را از همه مراکز دیپلماتیکش در اوکراین آغاز کرده است.
به‌دنبال اعلام این تصمیم، گزارش‌ها حاکی است که سفارت روسیه در کی‌یف و همچنین سرکنسولگری این کشور در اودسا پرچم‌های روسیه را از ساختمان‌های خود پایین آورده‌اند. یکی از اعضای گارد ملی اوکراین نیز که در نزدیکی کنسولگری در حال انجام وظیفه بود به رویترز گفت از صبح چند خودرو از محوطه کنسولگری خارج شدند.
همزمان روز چهارشنبه گزارش شد چندین وب‌سایت دولتی در اوکراین از جمله وب‌سایت وزارت خارجه و دولت این کشور از دسترس خارج شد و مقام‌های اوکراین آن را آغاز یک حمله سایبری گسترده دیگر خواندند.
پس از هفته‌ها تلاش مقام‌های اوکراینی برای ایجاد آرامش در این کشور، روز چهارشنبه نشانه‌هایی از نگرانی‌های فزاینده در این مقام‌ها نمایان شد.
آنها گفتند این هفته هشدارهای آنلاینی درباره آمادگی هکرها برای حمله به سازمان‌های دولتی، بانک‌ها و بخش دفاعی دریافت کرده بودند. اوکراین تاکنون شاهد حمله‌های سایبری وسیع بوده که روسیه را برایش متهم می‌کند.
از طرف دیگر، وزارت خارجه اوکراین با بیانه اینکه «تجاوز مسکو می‌تواند به کاهش خدمات کنسولی منجر شود»، به شهروندان اوکراین توصیه کرد که از سفر به روسیه خودداری کنند و از اوکراینی‌ها خواست که به‌طور فوری روسیه را ترک کنند.
رییس شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین نیز خواستار ایجاد وضعیت اضطراری در سراسر این کشور شد. او گفت این اقدامات می‌تواند شامل حفاظت بیشتر از تاسیسات عمومی و محدودیت در ترافیک و حمل‌ونقل باشد. اعلام وضعیت اضطراری باید به تصویب پارلمان اوکراین برسد.
ایالات متحده آمریکا و متحدانش از روز سه‌شنبه تحریم‌های بیشتری را علیه روسیه به‌دلیل به رسمیت شناختن دو منطقه تحت کنترل جدایی‌طلبان در شرق اوکراین اعمال کردند و همچنین به صراحت گفتند که در صورت حمله تمام‌عیار روسیه به اوکراین، اقدامات سخت‌تری را در نظر گرفته‌اند.
پارلمان اوکراین هم تحریم‌هایی علیه ۳۵۱ روس، از جمله قانونگذارانی که از به رسمیت شناختن استقلال دو منطقه شرق اوکراین و استقرار نیروهای روسی در آنجا حمایت کردند، تصویب کرد.
روزنامه وال‌استریت‌ژورنال به نقل از دیپلمات‌ها نوشت اتحادیه اروپا تصمیم دارد وزیر دفاع روسیه و آژانس تحقیقات اینترنتی این کشور را تحریم‌ کند.
با این وجود، هیچ یک از اقدامات تحریمی اعلام شده تاکنون به‌طور مستقیم شخص ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه را هدف قرار نمی‌دهد و همچنین انتظار نمی‌رود هیچ کدام از این اقدامات پیامدهای شدیدی برای مسکو که بیش از ۶۳۰ میلیارد دلار ذخایر بین‌المللی دارد، داشته باشد.
دمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین، از رهبران غرب خواسته منتظر نمانند و تحریم‌های بیشتری را علیه روسیه اعمال کند که اقتصاد و حلقه درونی اطراف ولادیمیر پوتین را هدف قرار دهد.
آندری ملنیک، سفیر اوکراین در برلین نیز گفت که آمریکا و اروپا باید سوئیفت و انتقال پول به روسیه را تحریم کنند و تحریم‌ها باید از بسته پیشنهادی فعلی شدیدتر باشد.
آنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان، تحریم‌های اتحادیه اروپا را «اولین قدم» علیه روسیه خواند و گفت این امکان وجود دارد افراد و شرکت‌های شامل تحریم‌ها توسعه پیدا کند.
بریتانیا هم که پنج بانک روسی را تحریم کرده، در راستای حمایت از اوکراین اعلام کرد آماده است تا علاوه‌ بر ارسال تجهیزات نظامی بیشتری به کی‌یف، تا سقف ۵۰۰ میلیون دلار وام برای حمایت از اوکراین و کمک به کاهش اثرات اقتصادی تجاوز روسیه تضمین کند

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....