تاریخ انتشار : سه شنبه 7 شهریور 1402 - 16:31
کد خبر : 137577

نمایشگاه آثار استاد عباس برزگر گنجی

نمایشگاه آثار استاد عباس برزگر گنجی

در تاریخ هفتم شهریور جاری برنامه ی فرهنگی مهمی در خصوص آثار استاد نقاشی دیواری ایران یعنی جناب آقای عباس برزگر گنجی، در اداره ی کل ارشاد اسلامی استان تهران برگزار شد. در این مراسم جناب دکتر رمضانی مدیر کل ارشاد اسلامی استان تهران، جناب دکتر محمد رسولی حقوقدان برجسته و شاهنامه شناس مشهور و

در تاریخ هفتم شهریور جاری برنامه ی فرهنگی مهمی در خصوص آثار استاد نقاشی دیواری ایران یعنی جناب آقای عباس برزگر گنجی، در اداره ی کل ارشاد اسلامی استان تهران برگزار شد.

در این مراسم جناب دکتر رمضانی مدیر کل ارشاد اسلامی استان تهران، جناب دکتر محمد رسولی حقوقدان برجسته و شاهنامه شناس مشهور و جناب آقای بهمن شیرازی فعال فرهنگی و اندیشه پرداز و تعدادی از بزرگان فرهنگ و هنر حضور داشتند‌ . در این برنامه تعدادی از آثار استاد برزگر گنجی نمایش داده شد و مدعویین از آنها بازدید نمودند. دکتر بهمن شیرازی در سالن اجتماعات اداره ی کل ارشاد اسلامی استان راجع به تاریخچه ی هنر و سیر تطور و دلایل آن سخنرانی نمودند‌. ایشان ضمن سخنرانی خود از شخصیت بزرگ حکیم ابوالقاسم فردوسی تجلیل نموده و سخن فردوسی را سبب ساز اوج سخن با مضامین عالی عرفانی و حکمی دانستند و حکیم نظامی گنجوی را نیز تداوم دهنده ی همین راه دانستند و برخی ابیات و سروده های نظامی را همانند شعر فردوسی دارای معانی ژرف عرفانی دانستند. دکتر شیرازی بین هنر سالم و اصیل تعالی بخش و ارزش های والای اسلامی هیچ منافاتی ندانستند و بلکه هنر را راهی برای شناخت ارزش های الهی اسلامی دانستند. وی با اشاره به یکی از تابلوهای نقاشی استاد عباس برزگر گنجی که صحنه ای از شب عاشورا را نشان میداد، گفتند « چنین هنری انسان را هدایت می کند و در خدمت معنویت است»

IMG 20230829 203312 8931 اقتصاددان نوشته

همچنین فیلمی در خصوص فعالیت های فرهنگی این استاد به نمایش در آمد. آقای رضا قلی پور خوشنویس و هنرمند نیز یک تابلو نفیس به استاد اهدا نمود. گفتنی است استاد رضا قلی پور از هنرمندان صاحب سبک در خوش نویسی است که شاهنامه ی فردوسی و نهج البلاغه را به خط خوش نوشته است. رضا قلی پور به تداوم کار خوش نویسی و فعالیت فرهنگی مشغول و آثار ارزنده ای تولید کرده است.
IMG 20230829 203339 67131 1 اقتصاددان نوشته

در پایان از نخستین آلبوم استاد گنجی با نام گنج پنهان با حضور جناب دکتر «مهدی اسماعیلی مود» مسئول انجمن خوشنویسان استان خراسان جنوبی و سرکار خانم دکتر معصومه باکوچی ریاست موزه دینی امام علی (ع) و نیز با حضور برخی از بزرگان فرهنگی کشور بر روی سن رونمایی شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....