تاریخ انتشار : یکشنبه 23 مهر 1402 - 13:02
کد خبر : 143283

نرخ بهره بانکی در این کشور ۱۳۳ درصد شد!

نرخ بهره بانکی در این کشور ۱۳۳ درصد شد!

بانک مرکزی آرژانتین به منظور مقابله با افزایش قیمت‌ها که به شدت بر ارزش درآمدها تأثیر گذاشته و میلیون‌ها نفر را در این کشور به زیر خط فقر کشانده است، روز پنجشنبه برای ششمین بار در سال جاری میلادی نرخ معیار بهره بانکی را افزایش داد. اقتصاددان: به گزارش راشاتودی، بانک مرکزی آرژانتین به منظور

بانک مرکزی آرژانتین به منظور مقابله با افزایش قیمت‌ها که به شدت بر ارزش درآمدها تأثیر گذاشته و میلیون‌ها نفر را در این کشور به زیر خط فقر کشانده است، روز پنجشنبه برای ششمین بار در سال جاری میلادی نرخ معیار بهره بانکی را افزایش داد.

اقتصاددان: به گزارش راشاتودی، بانک مرکزی آرژانتین به منظور مقابله با افزایش قیمت‌ها که به شدت بر ارزش درآمدها تأثیر گذاشته و میلیون‌ها نفر را در این کشور به زیر خط فقر کشانده است، روز پنجشنبه برای ششمین بار در سال جاری میلادی نرخ معیار بهره بانکی را افزایش داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، اندکی پس از آن که داده‌های مربوط به ماه سپتامبر نشان داد که بالاترین نرخ تورم در سه دهه اخیر رخ داده و قیمت‌های مصرف‌کننده در این کشور ۱۲.۷ درصد بر اساس مقایسه ماهانه و ۱۳۸ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است، نرخ بهره بانکی از ۱۱۸ درصد به ۱۳۳ درصد افزایش یافت.

بر اساس گزارش مؤسسه ملی آمار و سرشماری آرژانتین (INDEC) که ماه گذشته منتشر شد، افزایش قیمت ها نرخ فقر را در این کشور طی نیمه اول سال ۲۰۲۳ به ۴۰.۱ درصد رساند.

این بدان معناست که از هر پنج نفر در آرژانتین، دو نفر یعنی حدود ۱۱.۸ میلیون نفر در حال حاضر زیر خطر فقر زندگی می‌کنند.

گزارش دیگری توسط اندیشکده مرکز سیاست اقتصادی آرژانتین (CEPA) نشان می‌دهد که دستمزدها در این کشور قادر به جبران تورم نیستند، به طوری که متوسط دستمزد تنها ۸۵.۶ درصد از سبد غذایی اساسی در ماه اوت را پوشش می‌دهد.

برخی تحلیلگران معتقدند که با این بحران اقتصادی، آخرین افزایش نرخ بهره بانکی ممکن است خیلی دیر انجام شده باشد.

یک مدیر بانک خصوصی آرژانتین که خواست نامش فاش نشود به رویترز گفت: افزایش نرخ (بهره) دیگر مفید نیست، انتظارات از بین رفته است و افزایش آن در حال حاضر مانع از حرکت از پزو به سمت دلار نمی‌شود.

افزایش نرخ بهره تنها ده روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری در این کشور که قرار است در ۲۲ اکتبر برگزار شود، رخ داد.

اکثر نامزدها متعهد شده‌اند که هزینه‌های دولت خود را کاهش دهند تا کسری بودجه آرژانتین را که یک عنصر کلیدی برای تورم محسوب می‌شود، بر طرف کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....