تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 مرداد 1402 - 14:14
کد خبر : 133734

میزان جذب شهرستان لنده از اعتبار تبصره ۱۶ سال ۱۴۰۱ اشتغال چقدر بوده است؟؟

میزان جذب شهرستان لنده از اعتبار تبصره ۱۶ سال ۱۴۰۱ اشتغال چقدر بوده است؟؟

به گزارش خبرنگار اقتصاد دان از لنده :برای شهرستان های محروم و کوچک که ایجاد طرح های بزرگ اشتغالزایی (کارخانه ها) به دلیل نبود زیرساخت های مناسب، میسر نیست، تسهیلات خوداشتغالی کوچک (انفرادی) و خانگی التیام بخش آمار بالای بیکاری می باشد و به همین دلیل دولت مردمی آیت اله رئیسی با تخصیص بودجه قابل

به گزارش خبرنگار اقتصاد دان از لنده :برای شهرستان های محروم و کوچک که ایجاد طرح های بزرگ اشتغالزایی (کارخانه ها) به دلیل نبود زیرساخت های مناسب، میسر نیست، تسهیلات خوداشتغالی کوچک (انفرادی) و خانگی التیام بخش آمار بالای بیکاری می باشد و به همین دلیل دولت مردمی آیت اله رئیسی با تخصیص بودجه قابل توجهی به این امر مهم، خواستار ارائه تسهیلات اشتغال به جوانان جویای کار شده است.

همواره همکاری و همراهی بانک های عامل و همچنین برگزاری جلسات شورای اشتغال هر شهرستان جهت رفع مشکلات پیش روی تسهیلات گیرندگان و بانک ها، باعث جذب حداکثری منابع و خوشنودی مردم و جوانان شده است.
در این میان شهرستان لنده با تخصیص بودجه ۴۷۷ میلیارد ریالی (۴۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان) و تقسیم این مبلغ بین ادارات و نهادهای مختلف جهت ارائه به متقاضیان طرح های اشتغال، امید بسیاری برای جوانان جویای کار به وجود آمد.
با توجه به پایان یافتن مهلت جذب بودجه تبصره ۱۶ جز ۲ سال ۱۴۰۱ در پایان تیرماه ۱۴۰۲، اعلام میزان جذب هر نهاد یا اداره به تفکیک بانک های عامل از سوی مراجع مربوط، مورد انتظار می باشد.
ضمن اینکه اجرای طرح های اشتغال کاری بسیار سخت و طاقت فرساست اما سوالاتی که در مورد ابتدای کار ایجاد یک شغل (پرداخت تسهیلات) به ذهن ها خطور می کند:
آیا ادارات و نهاد ها جهت معرفی متقاضیان به بانک های عامل تسهیلگری نمودند؟
آیا بانک ها همکاری لازم با متقاضیان را داشته اند؟
آیا متقاضیانی هستند که در بانک ها تشکیل پرونده و تحویل داده و پرداخت نشدند؟ دلیل عدم پرداخت تسهیلات چه بوده است؟ با پایان یافتن مهلت پرداخت تسهیلات، تکلیف این متقاضیان چه خواهد شد؟
نقش تسهیلگری شورای اشتغال به خوبی اجرا و مثمرثمر واقع شده بود؟
آیا نهادهایی که در شهرستان نمایندگی نداشتند توانایی جذب بودجه خود را داشتند؟
آیا امکان واگذار کردن بودجه نهادهایی که در شهرستان نیستند به سایر نهاد ها و ادارات نبود؟
چه مرجعی باید پیگیر پرداخت تسهیلات نهادهایی که در شهرستان نبودند می بود؟؟
آیا سایر شهرستان های استان هم با چنین مشکلاتی مواجه بودند؟
و …
در پایان
جذب اعتبار از بانک های شهرستان لنده که گردش اعتبار مالی قابل توجهی ندارند، بسیار سخت و زمان بر بوده اما میتوان با تعامل و رایزنی، این بودجه ها جذب گردند تا شاید گرهی از مشکل جوانانی که جویای شغل هستند باز گردد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....