تاریخ انتشار : یکشنبه 2 بهمن 1401 - 21:38
کد خبر : 112856

مهاجرت معکوس و ضرورت های آن

مهاجرت معکوس و ضرورت های آن

این روزها اخبار زیادی از مهاجرت معکوس ایرانیان می شنویم. دوستان ایرانی مان در فرانسه و هلند که بعد از سالها زندگی و تحصیل و کار به ایران برگشتند و یا دیگر ایرانی ها که در حال بررسی و مقدمه چینی هستند. گروه های تلگرامی بالای هزار نفری هم هستند که افرادی که مهاجرت معکوس

این روزها اخبار زیادی از مهاجرت معکوس ایرانیان می شنویم. دوستان ایرانی مان در فرانسه و هلند که بعد از سالها زندگی و تحصیل و کار به ایران برگشتند و یا دیگر ایرانی ها که در حال بررسی و مقدمه چینی هستند. گروه های تلگرامی بالای هزار نفری هم هستند که افرادی که مهاجرت معکوس کرده اند به افرادی که در حال برنامه ریزی هستند کمک و مشاوره می دهند. ولی معمولا خبری از مهاجرت معکوس نمی شنوید چون مهاجرت کلاسش بالاتر است.

یکی از مهمترین دلایل مهاجرت معکوس ایرانیان، فرار از مدارس خارجی است. نمی توانند بپذیرند که بچه هایشان در مدارس خارج از کشور تحصیل کنند. اگر ما در ایران قانون حجاب اجباری داریم در خارج از کشور برهنگی اجباری هست. از سنین کم بچه ها در مدارس باید به صورت مختلط به استخر بروند، باید با هم در رختکن لباسهایشان را عوض کنند، باید آموزشهای جنسی و خودارضایی ببینند، باید درباره همجنس گرایی آموزش ببینند و همه چیز اجباری و سیستماتیک است و والدین اجازه هیچ دخالتی ندارند و اساسا از خیلی از برنامه های آموزشی مدارس مطلع نمی شوند.

یکی دیگر از دلایل مهاجرت معکوس بودن در کنار خانواده و فامیل و دوستان ایرانی است. بودن در کنار خانواده و دوستان در ایران نعمت و لذتی است که در کمتر جایی در دنیا پیدا می شود و فقط اگر چند سال در خارج از ایران زندگی کرده باشید متوجه آن خواهید شد. و موضوعات و دلایل دیگر مانند ادای دین به کشور و مردم ایران، معنویت و مراکز مذهبی و مراسمات فرهنگی مذهبی ایران و غیره.  حتما آن ویدیوی یکی از مجریان شبکه فارسی زبان معاند را دیده اید که می گوید حاضرم برگردم حتی چند سال هم زندان به خاطر کار در شبکه معاند را هم بگذرانم و بعد در ایران زندگی کنم و در ایران بمیرم.

مراکز مشاوره مهاجرت معکوس باید در ایران رایج شود تا به این افراد برای برگشت به ایران کمک کنند. اینها به علت اینکه سالها در ایران نبودند برای برگشت نیاز به کمک دارند. برای پیدا کردن مدرسه خوب برای بچه هایشان، برای خرید یا اجاره مسکن. برای ورود به دانشگاه ها و هیأت علمی شدن. برای پیدا کردن شغل و سمت متناسب با تخصصشان و غیره. سود مالی خوبی هم میتواند برای مشاورین مهاجرت معکوس داشته باشد.

واقعیات فرهنگ غربی و زندگی در غرب علارغم سانسور رسانه ای به صورت دهان به دهان در حال گسترش است و به زودی به جایی می رسیم که مهاجرت معکوس کلاسش بالاتر از مهاجرت است و همه با خوشحالی و افتخار خبر برگشت شان را با دیگران به اشتراک می گذارند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....