تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 آبان 1400 - 10:59
کد خبر : 66583

منطقه آزاد اروند قطب بومی‌سازی تکنولوژی‌های جهانی

منطقه آزاد اروند قطب بومی‌سازی تکنولوژی‌های جهانی

گوشی ایرانی شاهین ۳ رونمایی می‌شود وجود شرکت‌های متعدد تولیدی الکترونیک در منطقه آزاد اروند باعث شده که این منطقه قطب بومی‌سازی تکنولوژی‌های جهانی در ایران شود. تقویت دانش بومی برای برون رفت از مشکلات در حوزه‌های مختلف ضرورت دارد. استقلال با شعار درست نمی‌شود و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا دانش بومی و

گوشی ایرانی شاهین ۳ رونمایی می‌شود

وجود شرکت‌های متعدد تولیدی الکترونیک در منطقه آزاد اروند باعث شده که این منطقه قطب بومی‌سازی تکنولوژی‌های جهانی در ایران شود.

تقویت دانش بومی برای برون رفت از مشکلات در حوزه‌های مختلف ضرورت دارد. استقلال با شعار درست نمی‌شود و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا دانش بومی و مدیریت‌های متخصص و متعهد حضوری فعال‌تر داشته باشند.

استقلال و خودکفایی همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری سبب شده که امروز ایران در دنیا مطرح باشد و این موقعیت هزینه دارد و باید هزینه‌ها را با آگاهی، صداقت، کار علمی و پشتوانه تعهد و تخصص ایرانی انجام داده شود.

حمایت از نوآوری، ابتکار عمل و تجاری‌سازی پژوهش‌ها از اقداماتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. قطعاً با تکیه بر توان علمی داخلی و دانش بومی می‌توانیم شاهد استقلال و بی ‌نیازی کشور باشیم.

یکی از مناطق کشور که با توجه به وجود حمل و نقل ترکیبی ریلی، هوایی، دریایی و جاده‌ای توانسته محلی برای بومی‌سازی تکنولوژی و صادرات محصولات تمام ایرانی باشد، منطقه آزاد اروند (آبادان-خرمشهر) است.

لزوم حرکت بر بستر تولید
معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد: رویکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره بر روی تولید بوده است و طی سال‌های اخیر مقام معظم رهبری شعار سال را در همین راستا نامگذاری کرده‌اند.

جبار سالم پور با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم ایران را در شرایط مطلوب نگه داریم و پایدار باشد باید بر بستر تولید حرکت کنیم، افزود: یکی از شرکت‌های توانمند بومی که تکنولوژی خارجی را به ایرانی تبدیل کرده است شرکت جی ال ایکس در شهرک صنعتی خرمشهر است که در بخش الکترونیک فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: سیاستگذاری در منطقه آزاد اروند به این شکل بوده که ابتدا وارد کننده تبدیل به مونتاژکننده و سپس به تولیدکننده تبدیل شود.

مشخص کردن خوشه‌های صنعتی
به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار   ،    معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند توضیح داد: شرکت تلفن همراه جی ال ایکس حتی مورادی مانند صفحه، قاب و بخش‌هایی از تلفن همراه را خود تولید می‌کند که یک موفقیت است.

سالم پور عنوان کرد: در منطقه آزاد اروند خوشه‌های صنعتی را مشخص کردیم که یکی از آنها تبدیل اروند به صنایع هایتک و الکترونیک است.

طی روزهای آینده تلفن ایرانی شاهین ۳ رونمایی می‌شود که برگ زرین دیگری در افتخار آفرینی ایران قهرمان در عرصه تکنولوژی است

وی ابراز امیدواری کرد: طی روزهای آینده تلفن ایرانی شاهین ۳ رونمایی می‌شود که برگ زرین دیگری در افتخار آفرینی ایران قهرمان در عرصه تکنولوژی است.

بومی‌سازی تولیدات گوشی و تبلت

حمید سعیدی، مدیرعامل شرکت ارتباط همراه گویا نیز  اظهار کرد: از سال ۸۶ به منظور تولید تلفن همراه کار خود را آغاز کرد و برای بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از جوانان اشتغالزایی شده است.

وی با بیان اینکه این شرکت با تکنولوژی روز دنیا حرکت کرده است، گفت: با تولید روزانه ۵۰۰ گوشی شروع کردیم ولی اکنون ۱۰ هزار گوشی و تبلت از طریق ۸ خط تولید می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت ارتباط همراه گویا عنوان کرد: علیرغم محدودیدهای شدید اما شرکت جی ال ایکس بالای ۱۵ سال در حال فعالیت است و سعی می‌کند در این عرصه پرقدرت شرکت کند.

برگزاری رویداد تکنولوژی منطقه آزاد اروند
سعیدی با بیان اینکه مقرر شده است آذرماه اولین رویداد تکنولوژی منطقه آزاد اروند از طریق این شرکت برگزار شود، توضیح داد: تاکنون در ایران رویداد محصول داخلی نداشتیم ولی منطقه آزاد اروند در این خصوص اولین خواهد بود.

وی در خصوص اهداف این رویداد گفت: رونق اقتصادی، تکنولوژی و گردشگری از اهداف این طرح است.

مدیرعامل شرکت ارتباط همراه گویا ادامه داد: جی ال ایکس همواره در موضوع تکنولوژی اول بوده ولی به دلیل محدودیت نتوانسته در بازارهای جهانی حضور داشته باشد و از رسانه‌ها انتظار می‌رود که به این شرکت کمک کنند.

قطب الکترونیک ایران
سعیدی خاطرنشان کرد: رویداد تکنولوژی برای عموم مردم آزاد است و حتی از شرکت‌های صاحب نام تکنولوژی نیز برای آن دعوت کرده ایم.

در شهرک صنعتی خرمشهر بیش از ۱۰ شرکت تکنولوژی در حال فعالیت هستند و امید می‌رود منطقه آزاد اروند قطب الکترونیک کشور شود

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به حضور فعال تولیدکنندگان الکترونیکی در منطقه آزاد اروند(آبادان-خرمشهر)، یادآور شد: در شهرک صنعتی خرمشهر بیش از ۱۰ شرکت تکنولوژی در حال فعالیت هستند و امید می‌رود منطقه آزاد اروند قطب الکترونیک کشور شود.

مدیرعامل شرکت ارتباط همراه گویا اضافه کرد: قبلا می‌گفتند شیراز قطب تکنولوژی است ولی اکنون می‌گوییم باید منطقه آزاد اروند باشد زیرا اقداماتی که در اروند انجام شد در شیراز صورت نگرفت.

هزینه بالای تبلیغات
سعیدی عنوان کرد: تکنولوژی تلفن همراه، هایتک است و در دنیا شرکت‌های کمتری در این زمینه می‌توانند فعالیت کنند.

وی افزود: شرکت جی ال ایکس یک شرکت خصوصی است و هیچگونه حمایتی از دیگر ارگانها ندارد و در سال ۹۴ به دلیل بالا بودن هزینه تبلیغات صدا و سیما قرارداد نداشتیم.

مدیرعامل شرکت ارتباط همراه گویا گفت: همواره تاکیدمان بر جذب و آموزش نیروی بومی بوده است.

کمک تبلیغاتی آذری جهرمی
سعیدی در ادامه سخنان خود با اشاره به موضوع حمایت، بیان کرد: مسئولان همیشه سعی می‌کنند حمایت کنند ولی انتظار داریم حمایت به شیوه اعطای تسهیلاتی همچون وام‌های کم بهره و همچنین تسهیل واردات مواد اولیه باشد زیرا وام‌های بانکی فعلی برای تولید به صرفه نیست.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات در موضوع تبلیغات به ویژه گوشی شاهین ۲ کمک زیادی به ما کرد و حتی این گوشی پرفروش‌ترین محصول ما شد

وی در پاسخ به بازار مبنی بر اینکه آیا بعد از سفر محمدجواد آذری جهرمی، وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات اتفاق مثبتی برای جی ال ایکس رقم خورد، تاکید کرد: وی در موضوع تبلیغات به ویژه گوشی شاهین ۲ کمک زیادی به ما کرد و حتی این گوشی پرفروش‌ترین محصول ما شد.

مدیرعامل شرکت ارتباط همراه گویا ادامه داد: ما می‌گوییم اگر حمایتی نمی‌توان انجام داد در حوزه تبلیغات به ما کمک کنند.

خارج شن انحصار تکنولوژی آمریکایی
وی در پاسخ به سئوال دیگر  مبنی بر اینکه با توجه به شیوع کرونا و نیاز شدید دانش آموزان به تبلت، این شرکت در خصوص تقاضای مردم چگونه اقدام کرد، توضیح داد: مصرف بازار ماهانه ۲۰۰ هزار تبلت بود و در پیک کرونا به ۵۰۰ هزار تبلت رسید که خوشبختانه محصول جی ال ایکس با تولیدات خود ۱۰ درصد نیازها را خود تامین کرد.

سعیدی در خصوص بومی‌سازی نرم افزاهای جهانی همچون گوگل اظهار کرد: سال گذشته نرم افزاری با نام «IROS» طراحی کردیم که ارتباطی به نرم افزار گوگل ندارد و این اقدام به منظور جلوگیری از اعمال محدودید احتمالی گوگل صورت گرفت.

مدیرعامل شرکت ارتباط همراه گویا گفت: در سال ۹۲ اولین پیام رسان ایرانی با نام «گفتگو» توسط جی ال ایکس طراحی و به بازار عرضه شد. همچنین دستگاه تست قند خونی تولید کردیم که با موبایل کار می‌کند.

وی تصریح کرد: نیروهای نخبه در خوزستان وجود دارد ولی راه را بلد نیستند.

حضور اینفلوئنسرها در رویداد تکنولوژی
مقرر شده است تا اینفلوئنسرها در رویداد تکنولوژی منطقه آزاد اروند حضور داشته باشند.

تور گردشگری برای بلاگرها در نظر گرفته شده است تا زیبایی‌های اروند را به ایران نشان دهند.

ضرورت دارد تیم برگزار کننده در خصوص محتوا و مدیریت این برنامه حتما از کارشناسان گردشگری بومی به منظور هر چه بهتر برگزار شدن برنامه و همچنین جلوگیری از ارائه اطلاعات غلط استفاده کنند.

اروند سکوی پرتاب تکنولوژی ایران
به طور حتم می‌توان با اعمال سیاست‌های روشن و عادلانه برای تشویق بنیه علمی و فناوری کشور به سمت تبدیل دانش به فناوری و تجاری‌سازی آن‌ها حرکت کرد تا مهم‌ترین عامل کلیدی بهبود کیفیت و کاهش قیمت برای رقابت‌پذیری کالاهای ایرانی انجام شود.

تا زمانی که رقابت‌پذیری کالاهای ایرانی با استفاده از دانش بومی کشور صورت نگیرد ارتقا برای محصول ایرانی تحقق نمی‌یابد و از سوی دیگر اگر قاچاق کالاهای خارجی به داخل کشور و واردات بی ‌رویه با شرایط و ضوابط خاص مورد نظارت ویژه قرار نگیرد، نمی‌توان به تحقق شعار سال خوشبین شد.

باید این واقعیت را قبول کرد که بدون بومی‌سازی تکنولوژی نمی‌توان از بحران اقتصادی حال حاضر کشور عبور کرد که خوشبختانه صنایع الکترونیک در منطقه آزاد اروند اقدامات مهمی در این خصوص انجام داده اند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....