تاریخ انتشار : یکشنبه 12 بهمن 1399 - 11:21
کد خبر : 33462

معاملات طلای دست دوم‌ بلای جان سازندگان

معاملات طلای دست دوم‌ بلای جان سازندگان

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران تاکید کرد: طلای دست دوم از منظر اتحادیه سازندگان طلا، معنایی ندارد. این کالا پس از این که از مشتری خریداری می شود بایستی در دستگاه گذاشته، آب شود و مجدد به کارگاه ساخت برگردد تا ضمن اشتغالزایی، گردانه صنعت این شغل را بچرخاند؛ لذا باید

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران تاکید کرد: طلای دست دوم از منظر اتحادیه سازندگان طلا، معنایی ندارد. این کالا پس از این که از مشتری خریداری می شود بایستی در دستگاه گذاشته، آب شود و مجدد به کارگاه ساخت برگردد تا ضمن اشتغالزایی، گردانه صنعت این شغل را بچرخاند؛ لذا باید مانع از معاملات فروش دست دوم طلا شویم.

به گزارش اقتصاددان به نقل از اسکناس، ابراهیم محمد ولی، رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران گفت: ادله اتحادیه بر این است که همه مردم می توانند کالای دست دوم از کالای نو را تشخیص دهند، فرش، مبلمان و دیگر کالاها را می توانیم به راحتی تشخیص دهیم اما آیا تشخیص طلای نو از دست دوم هم به همین آسانی است. طلا تنها کالایی است که تشخیص آن از سوی کارشناسان خبره این صنف انجام می شود. او افزود: در بسیاری از موارد افرادی که عضو اتحادیه نیستند و به دلایل مختلف نتوانسته اند پروانه بگیرند، وارد عرصه خرید و فروش دست دوم این کالا می شوند و گاها جنس بدل را به جای نو می فروشند در حالیکه اگر افراد از فروش کالای دست دوم منع شوند شاهد این گونه زیان ها در جامعه نخواهیم بود؛ لذا از سازمان صمت درخواست داریم با اتحادیه همکاری کند تا مانع از معاملات فروش دست دوم طلا شویم. محمدولی تصریح کرد: متاسفانه سازمان صمت با اینکه ابزارهای مورد نیاز برای جلوگیری از این تخلف را دارد با تمام تلاش هایی که اتحادیه انجام داده، همکاری لازم را ندارد و عنوان می کند، هر کالایی در کشور دست دوم دارد، طلا نیز مانند دیگر کالاهاست . وی در ادامه بیان داشت: با توجه به اینکه در دو سال گذشته ، قیمت این کالا روز به روز در حال افزایش بوده است و مردم به جهت سرمایه گذاری آن را خریده و در صندوق های امانات خود به جهت بالا بردن منافع مادی حفظ کرده اند و اکنون در هفته های اخیر با ارزان شدن هر گرم از طلا رو به رو شده اند لذا تصمیم به فروش آن در بازار گرفته اند. قائدتاً باید انتظار داشته باشیم که این طلاها به چرخ سازندگان صنعت طلا بیاید و مجدد پس از ساخت جدید به گردونه فروش و عرضه بازگردد که البته انتظار بجایی است اما هنوز این اتفاق به طور شایسته رخ نداده است؛ چرا که آنچه باعث شده طلای دست دوم از خانه ای به خانه ای دیگر برود، فروش غیرقانونی فروشندگان طلای دست دوم است. رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران با تاکید بر اهمیت صنعت طلا در کشور بیان داشت: صنعت ساخت و ساز طلا در کشور از جمله صنایعی است که ارزش های بسیاری در بخش های مادی، فرهنگی و اشتغال زایی و توسعه هنر دارد، البته همیشه فعالیت در این صنعت بسیار با ارزش، دستخوش تغییرات ناشی از نوسانات اقتصادی بوده است. طلا تنها کالایی است که می توان مانند پول ملی کشور از آن در معاملات و تهاتر استفاده کرد. این صنعت و یا هنر ساخت بشر همواره در بالا رفتن و یا پایین آمدن دیگر کالاها در کشور تاثیر بسزایی داشته است. مسعود یزدانی؛ نایب رئیس اتحادیه طلا از ارائه طرحی به وزارت صنعت، معدن تجارت مبنی بر برخورد با فروشندگان طلای دست دوم خبر داد و افزود: ممنوعیت خرید و فروش طلای دست دوم مصوبه داخلی تمام اتحادیه‌های فروشندگان طلا شده است، اما در نظر داریم نحوه برخورد با فروشندگان طلای دست دوم قانونی شود. در گذشته مردم یک گرم طلا را ۱۰۰ هزار تومان می‌خریدند؛ در حالی که ارزش یک گرم طلا به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است. حالا مردم با فروش طلا‌های خانگی خود ویلا یا خودرو می‌خرند.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....