تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 مرداد 1402 - 18:31
کد خبر : 135361

مشکلات جذب‌ دانشجویان دکتری ‌در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

مشکلات جذب‌ دانشجویان دکتری ‌در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

صدای مردم اقتصاددان :  صدایی که کاش شنیده شود…. سلام آقای فیروزی ما جمعی از دانشجویان دکتری از دانشگاه های معتبر کشور هستیم. از اونجایی که شرایط برای هیات علمی شدن مهیا نیست و از طرفی جذب در هیات علمی، اشباع شده، برای استخدامی آموزش و پرورش اقدام کردیم که متاسفانه با چند مشکل جدی

صدای مردم

اقتصاددان :  صدایی که کاش شنیده شود….
سلام آقای فیروزی ما جمعی از دانشجویان دکتری از دانشگاه های معتبر کشور هستیم.
از اونجایی که شرایط برای هیات علمی شدن مهیا نیست و از طرفی جذب در هیات علمی، اشباع شده، برای استخدامی آموزش و پرورش اقدام کردیم که متاسفانه با چند مشکل جدی و یک مشکل جدی تر مواجه شدیم؛
۱. ازمون در چند نوبت برای استخدام دبیران برگزار میشه که هیچ لزومی نداره چرا که میشه به جای چند دوره یک دوره برگزار بشه با ظرفیت پذیرش بیشتر
۲. سوالات آزمون بینهایت غیر استاندارد و تکیه روی محفوظات اون هم عین الفاظ منبع بود نه تکیه بر مفهومی خوندن
۳. از برخی منابع مثل کتاب شهید آوینی اصلا سوال طرح نشده بود و سوال اینه که اگه شما قصد طرح سوال نداشتید پس چرا این کتاب رو جز منابع معرفی کردید؟
۴. اما نکته یا بهتر بگیم معضل بزرگتر این آزمون سهمیه های ناعادلانه‌ در راستای قانون جوانی جمعیت کشوره که چند نکته رو تداعی میکنه؛

ما مخالف طرح جوان سازی جمعیت نیستیم چرا که ما شهروند این جامعه ایم و شاهد روند پیر شدن جمعیت اما آزمون استخدامی به ویژه آموزش و پروش ، رقابت بر سر منصب علمی هست و طبعا دانش و معلومات فرد در این زمینه مهمه پس چرا سیاست فرزنداوری یا جمعیت جوان به عنوان سهمیه در این فرایند استخدامی دخیل میشه و ارزش علم و دانش رو زیر پا میذاره؟
نکته دوم اینکه بچه های دکتری که عمدتا از دهه شصت هستند بیشتر به خاطر مسائل اقتصادی اونم در سطح حداقل ها بوده که از ازدواج فاصله گرفتن پس چرا الان با این سهمیه ها مانع بزرگتری در مسیر ازدواج اونها قرار میدن؟ به واقع دولت باید برای مجردها سهمیه بذاره که راه برای رسیدن به شغل و به تَبَع اون ، ازدواج هموارتر بشه نه اینکه خود سد بزرگی بشه برای ازدواج!!!!
از طرفی اگر سهمیه اضافه شده چرا برای بچه های دکتری هیچ تبصره و بندی قید نشده فی المثل چرا بچه های دکتری بالای ۴۰ سال حق شرکت در آزمون ندارن ولی در برخی گروه ها شرط سنی افزایش پیدا میکنه؟ آیا جز بی تدبیری و ظلم در حق بچه های دکتری چیز دیگه ای میتونه باشه؟
نکته بعد پس لااقل برای بچه های دکتری یه تخفیفی میذاشتن مثلا قید میکردن که معاف از آزمون ورودی یا معاف از پودمانی پس از قبولی هستن اما دریغ از کوچکترین نگاهی به بچه های دکتری….!!!!
به زعم ما، این فضا، سوء استفاده از سواد و دانش و بی اعتبار ساختن علم در مقابل سیاسته!!!
ای کاش در روند پذیرش و جذب نیروی انسانی این همه نابرابری و تبعیضهای ظالمانه نمی بود که جامعه ای که برای علم و محصلینش ارزشی قائل نباشه قطعا مسیر تاریکی رو طی خواهد کرد….
کاش تدبیری عادلانه میشد…!!

‌ توصیه‌شده ‌از طرف سید هاشم فیروزی

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....