تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 دی 1402 - 21:45
کد خبر : 152827

نقشه آنلاین قابل اعتماد است؟

مدرسه‌ای به نام گوگل مپ

مدرسه‌ای به نام گوگل مپ

طراحی نقشه یکی از مهم ترین دستاوردهای بشر بود که تاثیر مهمی بر آینده‌ جهان گذاشت. مسئله در اینجا صرفا بررسی تاریخچه نقشه و اهمیت آن نیست، بلکه مسئله بر سر ارائه نقشه به اشکال جدید پس از سال ۲۰۰۸ در بستر اینترنت است؛ تحولی که به میزان نخستین طراحی‌های نقشه روی پوست بر زندگی

طراحی نقشه یکی از مهم ترین دستاوردهای بشر بود که تاثیر مهمی بر آینده‌ جهان گذاشت. مسئله در اینجا صرفا بررسی تاریخچه نقشه و اهمیت آن نیست، بلکه مسئله بر سر ارائه نقشه به اشکال جدید پس از سال ۲۰۰۸ در بستر اینترنت است؛ تحولی که به میزان نخستین طراحی‌های نقشه روی پوست بر زندگی بشر اثر گذاشت.

 سال ۲۰۰۱ بود که گوگل ارث(Google Earth) نخستین نمونه‌های خود را برای استفاده عموم منتشر کرد و پس از چند سال با استقبال شدید به سراغ ارائه گوگل مپ رفت. گوگل ارث در آغاز کار خود با محدودیت‌ها و نگرانی‌هایی نیز همراه بود اما گوگل به خوبی می‌دانست چه چیزی را باید در اختیار جهان بگذارد.

به مرور زمان با پیشرفت و همه‌گیری تلفن‌های همراه هوشمند، مسئله نقشه نیز در میان ابزارهای این نوع گوشی‌ها به میدان آمد. گوگل مپ در این دوره نقش قابل توجهی ایفا کرد و به عنوان یک نقشه راه، مسیریاب و ارائه‌کننده تصاویری نسبتا به روز از تمام جهان، جای خود را میان روزمره مردم پیدا کرد

وسیله‌ای برای تفریح و آمورش

  به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز  ، گوگل مپ صرفا یک ابزار سخت و نقشه‌محور نیست. این ابزار می‌تواند یک تفریح نیز برای شهروندانی که علاقه‌مند به دیدن نقاط مختلف جهان با دسترسی از بالا و نگاه جزئی هستند نیز مورد استفاده قرار گیرد. قابلیت نشانه‌گذاری در گوگل مپ این فرصت را به کاربران می‌دهد تا هر کجای جهان را که علاقه‌مند بودند به سرعت و دقت و با جزئیات کامل در صفحه گوشی خود داشته باشند.

نشانه‌گذاری نقاط مختلف نه تنها باعث دسترسی سریع‌تر به آن نقطه و به یاد سپردن آن می‌شود، بلکه انگیزه برای مطالعه نقشه‌محور در حوزه‌ تاریخ و جغرافی را افزایش می‌دهد. به عنوان مثال، فرصت کسب اطلاعات درباره برخی کشورهای آفریقایی برای همگان وجود ندارد اما گوگل مپ به عنوان یک مدرسه در این لحظه ظاهر شده و خدمات بسیاری برای گردش مجازی در آفریقا حتی در روستاها و شهرهایی که شاید هیچگاه اسم آنها را نشنوید، ارائه می‌کند. گوگل مپ یک آموزگار رایگان جغرافی است که در لحظه شما را تا کیلومتر ها دورتر از محل زندگیتان به سفر می‌برد.

سندپژوهشی جغرافیایی گوگل مپ

یکی دیگر از خاصیت‌های جالب گوگل مپ، تصاویر ذخیره شده در حافظه آن است. تصاویری که از طرق آنها می‌توان به آسانی تغییرات آب و هوایی، خشکی تالاب‌ها و دریاچه‌ها را نیز به مرور زمان دریافت.

هرچند با تصاویر آنلاین و خیلی دقیقی در این بین مواجه نیستیم اما به طور کلی با همین اطلاعات موجود نیز می‌توان بررسی‌های قابل قبولی داشت. تصاویر ۳۶۰ درجه گوگل مپ آفلاین نیز بخش دیگری از این دریافت‌های جغرافیایی و شهری را تکمیل می‌کند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....