تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 اردیبهشت 1399 - 15:47
کد خبر : 9015

لوپ باطل: چرا سکه تمام بهار آزادی نایاب شد؟

لوپ باطل: چرا سکه تمام بهار آزادی نایاب شد؟

همانطور که میدانید تمام سکه بهار آزادی قابلیت خرید و فروش در بورس با شرایط تحویل یکروزه را دارد. هم اکنون ۴ بانک این کار را انجام میدهند. بدین ترتیب که فروشنده هایی که کد بورسی دارند به صندوق ارزی و طلای یکی از این ۴ بانک مراجعه کرده و سکه خود را تحویل بانک

همانطور که میدانید تمام سکه بهار آزادی قابلیت خرید و فروش در بورس با شرایط تحویل یکروزه را دارد. هم اکنون ۴ بانک این کار را انجام میدهند. بدین ترتیب که فروشنده هایی که کد بورسی دارند به صندوق ارزی و طلای یکی از این ۴ بانک مراجعه کرده و سکه خود را تحویل بانک میدهند و در ازای آن تاییدیه ای دریافت میکنند که پس از آن میتوانند با کد بورسی خود سکه هایی را که به بانک تحویل داده اند بفروشند.
تا چند روز پیش (هفته پیش) سکه تمام در بازار ۶.۹۰۰.۰۰۰ تومان و در بورس ۷.۴۰۰.۰۰۰ تومان معامله میشد (۵۰۰ هزار تومان تفاوت قیمت).
امروز ۷.۶۲۱.۰۰۰ تومان و افزایش هر روزه با تقاضای خرید بسیار بیشتر از عرضه را شاهد هستیم. مثلا امروز ۴۳۲۱ مورد نتوانستند سکه تمام بهار آزادی تهیه نمایند (البته فقط در بانک صادرات) و طفلکیها در صف خرید ماندند تا شاید شنبه بتوانند بخرند. حتی یک سکه تمام بهار آزادی در بازار یافت نمیشود. پس قیمت سکه را در بورس بالا میبریم. قیمت دلار هم که ضریب اصلی در محاسبات قیمت سکه میباشد باید بالا برود تا توازن حفظ گردد و گرنه حباب به بالن تبدیل میگردد. بورس کالا محلی برای افزایش قیمت سکه و دلار و این لوپ شاید از ماست که بر ماست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....