تاریخ انتشار : یکشنبه 30 مهر 1402 - 15:18
کد خبر : 144088

قیمت دلار کاهشی شد

قیمت دلار کاهشی شد

در بازار امروز یکشنبه ۳۰ مهر ماه مسیر بازار سکه از دلار جدا شد و فلز گران بهای داخلی به سمت کانال ۲۹ میلیون تومان خیز برداشت. اقتصاددان: قیمت دلار که معاملات نقدی روز گذشته از مرز ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان تا سطح ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان پایین آمده بود، در دومین روز

در بازار امروز یکشنبه ۳۰ مهر ماه مسیر بازار سکه از دلار جدا شد و فلز گران بهای داخلی به سمت کانال ۲۹ میلیون تومان خیز برداشت.

اقتصاددان: قیمت دلار که معاملات نقدی روز گذشته از مرز ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان تا سطح ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان پایین آمده بود، در دومین روز هفته نوسان نزولی کمتری را تجربه کرد.

طبق ادعای معامله‌گران اسکناس آمریکایی امروز یکشنبه ۳۰ مهرماه با ۵۰ هزار و ۵۰ تومان روانه بازار شد و بعد از مدت کوتاهی کانال یاد شده را هم از دست داد و تا ۴۹ هزار و ۹۵۰ تومان پایین آمد و در نیمه ظهر امروز در حدود ۵۰ هزار تومان به فروش رسید.

در هرات هم امروز قیمت دلار در شروع معاملات نسبت به به‌روز گذشته رنج بود؛ اما ساعت ۱۱:۱۸ دقیقه نرخ دلار ۱۰۰ تومان افت کرد و با ۴۹ هزار و ۸۵۰ تومان به فروش رسید. البته در زمان‌نگارش این گزارش هر برگ اسکناس آمریکایی در حدود ۴۹ هزار و ۹۵۰ تومان معامله شد. همچنین امروز نرخ حواله درهم نیز نوسان صعودی محدودی را ثبت کرد و از ۱۳ هزار و ۸۳۰ تومان به ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان رسید.

برخی از فعالان اقتصادی دلایل این ثبات نسبی نرخ دلار را به مواردی مانند «کاهش ریسک‌های سیاسی»، «بهبود وضعیت فروش نفت» و «کمبود نقدی و بی‌پولی در آخر ماه» ربط می‌دهند.

در بازار رسمی هم قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا امروز بیشترین افزایش را طی سه هفته اخیر به ثبت رسانده است. قیمت دلار امروز، یک‌شبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با افزایش ۹ تومانی نسبت به‌روز گذشته در سطح ۴۱ هزار و ۲۳۰ تومان قرار گرفته است. همچنین قیمت یورو نیز امروز با افزایش قابل‌توجه ۲۸۸ تومانی نسبت به‌روز گذشته معادل ۴۳ هزار و ۷۰۱ تومان اعلام شده است.

در همین راستا قیمت درهم امارات نیز با رقم ۱۱ هزار و ۲۲۶ تومان بر تابلو درج شده که نسبت به‌روز کاری گذشته تغییر محسوسی نداشته است. نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم نیز در این مرکز به ترتیب ۳۷ هزار و ۴۸۲ تومان، ۳۹ هزار و ۷۲۸ تومان و ۱۰ هزار و ۲۰۶ تومان درج شده است.

در بازار طلا هم قیمت طلا ۱۸ عیار امروز تا محدوده ۲ میلیون و ۴۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان پیشروی کرد؛ اما در زمان‌ نگارش این گزارش در حدود ۲ میلیون ۴۱۰ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش رسید. این قیمت در واقع ۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان رشد را نشان می‌دهد.

بازار سکه هم که روز گذشته شاهد ریزش قیمت سکه بود امروز برخلاف دیروز مسیر صعود را دنبال کرد. سکه دیروز تا مرز حمایتی ۲۸ میلیون

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....