تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 اسفند 1401 - 20:23
کد خبر : 118101

قطع صدها درخت در هفته درختکاری

قطع صدها درخت در هفته درختکاری

با وجود اینکه امسال رهبر انقلاب در حاشیه درختکاری شعار هر ایرانی سه اصله درخت را بکارد مطرح کردند؛ اما در یکی از محلات منطقه۵ تهران صدها اصله درخت به یک باره قطع شده است. طبق گزارش های مردمی به خبرنگار ما در محله سازمان آب در همجواری بزرگراه حکیم غرب صدها درخت از نوع

با وجود اینکه امسال رهبر انقلاب در حاشیه درختکاری شعار هر ایرانی سه اصله درخت را بکارد مطرح کردند؛ اما در یکی از محلات منطقه۵ تهران صدها اصله درخت به یک باره قطع شده است.

طبق گزارش های مردمی به خبرنگار ما در محله سازمان آب در همجواری بزرگراه حکیم غرب صدها درخت از نوع کاج توسط شهرداری منطقه ۵ تهران در چند روز اخیر قطع شده است و نارضایتی بسیاری از شهروندان را به دنبال آورده است و این درحالی است که شهرداری طرح ویژه ای را برای کاشت درخت در محلات گوناگون تهران به اجرا در آورده است.

خبرنگار ما برای بررسی این موضوع به شکل میدانی از این محله بازدید کرده تا از صحت قطع درختان آگاه شود که در ادامه این گزارش را می خوانید:

مدیران بی تجربه عامل این اتفاق

   به گزارش اقتصاددان به نقل از پرسون  ، کاشت این درختان در زمان مدیریت کرباسچی شهردار سابق تهران بود و در دوره های گوناگون مدیریت تهران رسیدگی به فضای سبز این مسیر صورت گرفته و رفته رفته به یک محیط سرسبز تبدیل شد؛ اما معلوم نیست در این دوره به چه دلیل به یک باره تصمیم به قطع این درختان گرفته شد.

یکی از ساکنان این محله که در کوچه سوم غربی خیابان نوروزی ساکن است؛ گفت: برخی از این درختان قدمت سی ساله داشته اند که معلوم نیست با چه هدفی شهرداری منطقه دست به قطع آن زده است.

وی که خود را محمد احمدی معرفی کرد؛ افزود: اینکه شهرداری درست در هفته درختکاری اقدام به قطع این درختان با هر هدفی کرده است نشان از بی مدیریتی در این زمینه دارد؛ چرا که در حالی که میلیون ها نفر از هموطنان در این هفته درخت می کارند شاهد قطع درخت توسط متولی امر هستیم که موجب ناامیدی در بین هموطنان می شود.

احمدی ادامه داد: اینکه درخت قطع می شود موجب می شود تا شهروندان نیز تمایلی به کاشت درخت نداشته باشند و بر این باور شوند که بعد از کاشت درخت شان چند سال بعد مجددا شهرداری دست به تخریب بزند.

یکی دیگر از شهروندان این محله که نخواست نامش در این گزارش درج شود، گفت: در حاشیه این بزرگراه سالهاست که درختکاری صورت گرفته و آبیاری این درختان انجام شده و هنوز درختان دیگری وجود دارد؛ که از مسئولان درخواست می کنیم درختان دیگر را قطع نکنند.

وی درپاسخ به سوال خبرنگار ما درباره اینکه قطع درخت در چه مسیرهایی صورت گرفته است؟ پاسخ داد: بنده به پیاده روی علاقه دارم و هر روز این مسیر را به شکل پیاده طی می کنم؛ درست در حاشیه شمالی بزرگراه حکیم از ابتدای خیابان سرو تا بلوار تعاون به طول حدود یک کیلومتر درختان قطع شده که در بخشی نقاط تا سه درخت قطع و در برخی نقاط یک درخت قطع شده است.

این ساکن غرب تهران گفت: اگر قرار است بزرگراه حکیم را تعریض کنند پس بیش از این میزان درخت قطع خواهد شد.

یکی دیگر از شهروندان این محله که خود را قزوینی معرفی کرد؛ گفت: کاشت این درختان در زمان مدیریت کرباسچی شهردار سابق تهران بود و در دوره های گوناگون مدیریت تهران رسیدگی به فضای سبز این مسیر صورت گرفته و رفته رفته به یک محیط سرسبز تبدیل شد؛ اما معلوم نیست در این دوره به چه دلیل به یک باره تصمیم به قطع این درختان گرفته شد.

او ادامه داد: انتظار از مدیریت شهری این است که حداقل اگر طرحی برای این محیطی دارند به اطلاع عموم از طریق پارچه نویسی در این محله انجام دهند.

قزوینی تصریح کرد: چطور یک شهروند یک درخت کوچک و یا خشک شده را قطع کند شهرداری کلی آن شهروند را جریمه می کند؛ اما وقت خود شهرداری صدها درخت کهن سال را قطع می کند چه کسی از شهرداری خسارت طلب می کند؛ آیا نهاد های نظارتی به این امر نظارت ندارند؟

 

مشاهدات چه می گوید؟

مشاهدات میدانی خبرنگار ما حکایت از آن می دهد که درختان این مسیر قطع شده است؛ هنوز آثار قطع درختان در این محله وجود دارد؛ البته حتما شهرداری معتقد است که این درختان را جابه جا کرده است که انتظار این وجود دارد نخست محل و نحوه این جابه جایی را برای عموم شفاف سازی کند و دومین نکته این است که مشاهدات خبرنگار ما حکایت از این می دهد ریشه درختان کاج چند ساله بسیار تنومند است که حفاری برای جابه جایی این درختان بسیار کم بود و نشان از قطع آن می دهد.

البته یکی از مسئولان شهرداری که در محل حضور دارد و در تلاش است تا به سرعت کارگران شاخ و برگ های درختان ریخت شده را جمع آوری کنند و درختان را در کامیون بگذارند و نخواست نامش درج شود گفت: احتمالا این پروژه مربوط به فعالیت عمرانی زیرگذر حکیم در تقاطع بلوار تعاون است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....