تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 مهر 1402 - 20:04
کد خبر : 140529

قره‌باغ پس از ۲۰۲۴ وجود نخواهد داشت

قره‌باغ پس از ۲۰۲۴ وجود نخواهد داشت

اقتصاددان : رئیس جمهوری خودخوانده قره‌باغ گفت که این منطقه پس از ۱ ژانویه سال ۲۰۲۴ دیگر وجود نخواهد داشت. جمهوری خودخوانده قره باغ روز پنجشنبه پس از شکست نظامی از جمهوری باکو و به دنبال خروج بیش از نیمی از جمعیت این منطقه، اعلام کرد که موجودیت خود را متوقف خواهد کرد. براساس گزارش

اقتصاددان : رئیس جمهوری خودخوانده قره‌باغ گفت که این منطقه پس از ۱ ژانویه سال ۲۰۲۴ دیگر وجود نخواهد داشت.
جمهوری خودخوانده قره باغ روز پنجشنبه پس از شکست نظامی از جمهوری باکو و به دنبال خروج بیش از نیمی از جمعیت این منطقه، اعلام کرد که موجودیت خود را متوقف خواهد کرد.

براساس گزارش بارونز، ساموئل شهرامانیان، رئیس جمهوری خودخوانده قره باغ با صدور فرمانی دستور انحلال همه نهاد‌های دولتی تا پایان سال را صادر کرد و گفت که قره باغ از اول ژانویه ۲۰۲۴ از بین می‌رود.

این انحلال به سه دهه خودمختاری مورد حمایت ارمنستان برای قره باغ، که اکثریت ارمنی در داخل مرز‌های بین المللی آذربایجان است، پایان خواهد داد.

در این فرمان آمده است که ساکنان باید با شرایط ادغام مجدد ارائه شده توسط جمهوری آذربایجان آشنا شوند و تصمیم مستقل و فردی در مورد ماندن یا نماندن خود بگیرند.

ساموئل شهرامانیان در ادامه نیز گفت که توافقی که با باکو منعقد شده است، “عبور آزاد، داوطلبانه و بدون مانع” را برای همه کسانی که می‌خواهند قره باغ را ترک کنند، تضمین می‌کند.

وی گفت که تصمیم برای انحلال این منطقه خودمختار «بر اساس اولویت تضمین امنیت فیزیکی و منافع حیاتی مردم آرتساخ» که نام ارمنی این منطقه است، گرفته شده است.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان دو جنگ بر سر قره باغ کوهستانی داشته‌اند که در آن ده‌ها هزار نفر کشته شده‌اند. هفته گذشته، جدایی طلبان قره باغ در پی حمله نظامی برق‌آسای باکو، سلاح‌های خود را زمین گذاشتند و ده‌ها هزار نفر از ارامنه از آن زمان به ارمنستان گریخته‌اند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....