تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 آبان 1402 - 19:59
کد خبر : 144608

قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری شهر هوشمند نئوم

قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری شهر هوشمند نئوم

شهر هوشمند عربستان که با نام نئوم شناخته می‌شود اخیرا قراردادی به ارزش ۱۰ میلیارد دلار با شرکت DSV دانمارک به ثبت رسانده است. بر اساس این قرارداد، شرکت دانمارکی عملیات زنجیره تامین نئوم را مدیریت و در لجستیک سرمایه‌گذاری می‌کند و تحویل کالا و مواد را در داخل نئوم انجام می‌دهد. شهر هوشمند عربستان

شهر هوشمند عربستان که با نام نئوم شناخته می‌شود اخیرا قراردادی به ارزش ۱۰ میلیارد دلار با شرکت DSV دانمارک به ثبت رسانده است. بر اساس این قرارداد، شرکت دانمارکی عملیات زنجیره تامین نئوم را مدیریت و در لجستیک سرمایه‌گذاری می‌کند و تحویل کالا و مواد را در داخل نئوم انجام می‌دهد.

شهر هوشمند عربستان سعودی با نام نئوم برای پشتیبانی از عملیات زنجیره تامین، وارد یک سرمایه‌گذاری مشترک لجستیکی ۱۰ میلیارد دلاری با شرکت DSV دانمارک شده است. آنها در بیانیه‌ای مشترک گفتند که این پروژه سومین پروژه حمل و نقل بزرگ جهان است.

محمد بن سلمان، ولی‌عهد عربستان سعودی، در سال ۲۰۱۷ به عنوان بخشی از برنامه اصلاحی چشم‌انداز ۲۰۳۰ خود که هدف آن تنوع‌بخشی به اقتصاد به دور از نفت است، برنامه‌هایی را برای نئوم – که در نهایت ۹ میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند – اعلام کرد.

برنامه DSV و نئوم چیست؟

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز ، شرکت‌ها حاضر در قرارداد DSV و نئوم اعلام کردند: «این سرمایه‌گذاری مشترک، مدیریت زنجیره تأمین، توسعه، و سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل و دارایی‌ها و زیرساخت‌های لجستیکی و همچنین حمل و نقل و تحویل کالاها و مواد در داخل NEOM را فراهم می‌کند».

صندوق سرمایه‌گذاری دولتی عربستان سعودی، صندوق سرمایه‌گذاری عمومی، سرمایه‌گذاران اصلی سنگ بنای NEOM هستند، یک توسعه با فناوری پیشرفته به وسعت ۲۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع (۱۰ هزار و ۲۳۰ مایل مربع) در دریای سرخ.

این مشارکت در درجه اول بر ارائه خدمات لجستیکی برای پروژه گیگا در سال‌های آینده متمرکز خواهد بود.

به نقل از العربیه، این سرمایه‌گذاری همچنین برای تقویت اقتصاد عربستان، توسعه زیرساخت ها و ایجاد بیش از ۲۰ هزار فرصت شغلی آماده است.

بر اساس این قرارداد، این مشارکت همچنین در دارایی‌ها و زیرساخت‌های حمل‌ونقل و لجستیک سرمایه‌گذاری خواهد کرد و حمل و نقل و تحویل کالا و مواد را در داخل شهر ۵۰۰ میلیارد دلاری نئوم انجام خواهد داد.

بر اساس بیانیه شرکت، شهر هوشمند نئوم ۵۱ درصد از سرمایه‌گذاری مشترک را حفظ خواهد کرد و DSV 49 درصد باقی مانده را در اختیار خواهد داشت.

نئوم در خدمت اقتصاد غیرنفتی

ناظمی النصر، مدیرعامل پروژه شهر هوشمند نئوم، گفت: این مشارکت نه تنها واقعیت نئوم و چشم‌انداز آن را نشان می‌دهد، بلکه سطح اعتماد بخش خصوصی برای پیوستن به ما در این سفر را روشن می‌کند.

او تاکید کرد که تقاضای پیش‌بینی‌شده شهر نئوم در لجستیک ساخت و ساز و غیرساخت و ساز، آن را به عنوان یکی از بزرگترین مشتریان جهان قرار می‌دهد و این مشارکت شهر را قادر می‌سازد تا از این تقاضا استفاده کند.

ناظمی النصر اضافه کرد که این سرمایه گذاری مشترک با DSV، یک شرکت لجستیک برجسته، بر اساس تخصص برای هدایت نوآوری و پایداری در سراسر زنجیره ارزش لجستیک است.

وی همچنین بر مزایای اقتصادی از جمله ایجاد شغل و تقویت اقتصاد رو به جلو در راستای چشم انداز ۲۰۳۰ عربستان تاکید کرد.

شهر هوشمند نئوم تقاضای قوی برای لجستیک ساخت و ساز را تا ۳۱ دسامبر ۲۰۳۱ متصور است و به دنبال آن رشد پایدار در لجستیک غیرساختمانی خواهد بود.

ینس بیورن اندرسن، مدیر عامل گروه DSV، گفت: «شهر هوشمند نئوم یکی از بزرگترین و پیچیده ترین پروژه ها در جهان است. این یک فرصت منحصر به فرد برای DSV برای حمایت از توسعه‌ای است که در خط مقدم نوآوری، فناوری و تحول دیجیتال قرار دارد.

او فاش کرد که DSV در حال حاضر حضور قدرتمندی در عربستان سعودی ایجاد کرده است و افزود که این همکاری نشان‌دهنده یک فرصت رشد قابل توجه برای شرکت او در منطقه است.

نئوم و DSV هر دو متعهد به ایجاد نوآوری هستند و بخشی از درآمدهای سرمایه‌گذاری مشترک برای فناوری های پیشگام و راه حل های لجستیک پایدار در نظر گرفته شده است. این چشم انداز به ایجاد یک مرکز نوآوری در نئوم گسترش می یابد.

عربستان سعودی پیش‌بینی چشم‌انداز بیشترین رشد اقتصادی جهان توسط صندوق بین‌المللی پول برای سال ۲۰۲۳ را در بین تمام کشورهای خاورمیانه و آسیای مرکزی به خود اختصاص داده است.

صندوق بین‌المللی پول همچنین در گزارش جداگانه‌ای اعلام کرد که عربستان سعودی احتمالاً یکی از سریع‌ترین اقتصادهای جهان در سال ۲۰۲۲ بوده است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....