تاریخ انتشار : شنبه 31 اردیبهشت 1401 - 10:58
کد خبر : 88362

قالیباف، رئیس مجلس باقی خواهد ماند؟

قالیباف، رئیس مجلس باقی خواهد ماند؟

۲ نماینده مجلس از احتمال بالای ابقای محدباقر قالیباف به عنوان رئیس مجلس خبر دادند. احسان ارکانی در خصوص شکل‌گیری تغییرات احتمالی در هیات رئیسه مجلس در سال سوم فعالیت مجلس یازدهم اظهار کرد: پیش‌بینی من این است که کلیت هیات رئیسه به همین شکل خواهد ماند؛ به ویژه آقای قالیباف دوباره با رای بالایی

۲ نماینده مجلس از احتمال بالای ابقای محدباقر قالیباف به عنوان رئیس مجلس خبر دادند.

احسان ارکانی در خصوص شکل‌گیری تغییرات احتمالی در هیات رئیسه مجلس در سال سوم فعالیت مجلس یازدهم اظهار کرد: پیش‌بینی من این است که کلیت هیات رئیسه به همین شکل خواهد ماند؛ به ویژه آقای قالیباف دوباره با رای بالایی به عنوان رئیس انتخاب خواهد شد.

وی با اشاره به برخی از اظهار نظرات مبنی تاثیر جریانات خارج از مجلس بر وضعیت داخل آن عنوان کرد: من این مسئله را رد می‌کنم و اگر هم معدودی از جریانات خارج از مجلس بخواهند به تعیین رئیس مجلس ورود پیدا کنند، باعث ایجاد قاطعیت و انسجام بیشتر در نمایندگان برای حمایت از آقای قالیباف و افزایش آرای وی خواهد شد.

همچنین حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین، دیگر نماینده مجلس نیز در این خصوص گفت: هنوز رای نمایندگان معلوم نیست اما رئیس مجلس تغییری نخواهد کرد و قطعا همچنان آقای قالیباف به عنوان رئیس باقی خواهد ماند. نواب نیز احتمالا تغییری نکنند.

محمدباقر قالیباف کیست؟

به گزارش اقتصاددان به نقل از ایسنا  ،محمدباقر قالیباف (زادهٔ ۱ شهریور ۱۳۴۰) نظامی، سیاستمدار اصولگرای ایرانی، نماینده حوزه انتخابیه تهران و ششمین رئیس مجلس شورای اسلامی است.

قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و به مدت سه دوره شهردار تهران بود و پیش از آن نیز در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی سمت فرماندهی داشته‌است. او همچنین در دوران فرماندهی نیروی انتظامی، رئیس و نماینده سید محمد خاتمی در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بود.

وی دارای مدرک دکتری در رشتهٔ جغرافیای سیاسی است و دوره خلبانی هواپیمای ایرباس را در فرانسه گذرانده‌است. محمدباقر قالیباف عضو هیئت علمی و دانشیار گروه جغرافیای سیاسی دانشکدهٔ جغرافیا دانشگاه تهران است.

محمدباقر قالیباف، صبح روز پنجشنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۹ با کسب ۲۳۰ رای از ۲۶۴ رای ماخوذه به ریاست دائم سال اول مجلس یازدهم رسید. در رای‌گیری هیئت رئیسه مجلس، امیرحسین قاضی زاده هاشمی و علی نیکزاد ثمرین هم به ترتیب با ۲۰۸ و ۱۹۶ رای به عنوان نایب رئیس اول و دوم انتخاب شدند. علاوه بر قالیباف، فریدون عباسی و مصطفی آقامیرسلیم برای پست ریاست مجلس نامزد شده بودند که به ترتیب با کسب ۱۷ و ۱۲ رای از رسیدن به کرسی ریاست پارلمان ناکام ماندند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....