تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 مهر 1402 - 20:11
کد خبر : 140526

عملیاتی شدن استفاده از پول بلوکه ایران در قطر

عملیاتی شدن استفاده از پول بلوکه ایران در قطر

در چارچوب توافقات مسئولان بانک‌های مرکزی ایران و قطر، استفاده از پول بلوکه ایران که پیشتر به حساب ۶ بانک ایرانی در قطر واریز شده بود وارد مرحله عملیاتی شد.  در دیدار مشترک دیروز محمدرضا فرزین رییس‌کل بانک مرکزی کشورمان و شیخ بندر بن‌محمد آل ثانی رییس بانک مرکزی قطر، توافقات لازم در خصوص شروع

در چارچوب توافقات مسئولان بانک‌های مرکزی ایران و قطر، استفاده از پول بلوکه ایران که پیشتر به حساب ۶ بانک ایرانی در قطر واریز شده بود وارد مرحله عملیاتی شد.

 در دیدار مشترک دیروز محمدرضا فرزین رییس‌کل بانک مرکزی کشورمان و شیخ بندر بن‌محمد آل ثانی رییس بانک مرکزی قطر، توافقات لازم در خصوص شروع عملیات بانکی به منظور استفاده از منابع ارزی منتقل شده به ۶ بانک ایرانی در قطر به عمل آمد.

همچنین در این دیدار، راهکارهای توسعه روابط مالی و بانکی دو کشور مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

در این نشست روسای‌کل بانک‌های مرکزی جمهوری اسلامی ایران و قطر با اشاره به ظرفیت‌های بی‌شمار اقتصادی و زمینه‌های متنوع همکاری‌های تجاری بین ایران و قطر، بر ضرورت افزایش همکاری‌های پولی، بانکی و مالی دو کشور تاکید کردند.

ریاست هیئت فنی ایران را محمد آرام، معاون ارزی بانک مرکزی و ریاست گروه هیات قطری را حمد الملا، معاون نظارتی بانک مرکزی قطر بر عهده دارند.

هفته گذشته ۶ میلیارد دلار از منابع مسدود شده ایران در کره جنوبی به حساب بانک‌های ایرانی در قطر واریز شد.

اقدام حقوقی برای عدم پیگیری پول های بلوکه شده ایران

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز  ،   معاون حقوقی رئیس جمهور درباره ترک‌فعل‌های صورت گرفته در دولت سابق در قبال پول های بلوکه شده ایران گفت: اگر دستگاهی کوتاهی کرده حتما به لحاظ حقوقی این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

محمد دهقان  در مورد پیگیری ترک‌فعل‌های دولت گذشته در قبال پول های بلوکه شده ایران در کره‌جنوبی گفت: در مورد مسائل مربوط به توقیف اموال در خارج از کشور حساس هستیم و جلساتی هم در راستای پیگیری این مساله در معاونت حقوقی برگزار شد و یکی از معاونین را مامور کردیم تا این مساله را دنبال کند.

وی افزود: اگر دستگاهی کوتاهی کرده و این اقدام باعث شده است تا اموالمان از کشوری که آنها را بلوکه کرده است پیش از اعمال تحریم‌ها خارج نشود حتما به لحاظ حقوقی باید پیگیری کنیم و کسانی که دانسته یا نادانسته موجب خسارت به کشور شدند حتما باید تحت پی‌گیری قرار بگیرند.

دهقان با بیان اینکه ممکن است ترک فعل‌ها در دولت قبل یا حتی قبل‌تر بوده باشد، تصریح کرد: بالاخره وجوهی در خارج از مرزها داشتیم؛ وقتی روابطمان با کشوری در حال خراب شدن است ( و آمریکا ما را تحریم می‌کند) همه دنیا متوجه چنین روندی می‌شوند، چطور مدیران مربوطه که مسئولیت وجوه ما را عهده داشتند متوجه نبودند رابطه ما با فلان کشور در حال خراب شدن است و دارایی‌هایمان در حال توقیف شدن هستند؟

معاون رئیس‌جمهور گفت: آنها باید زودتر اقدامی انجام می‌دادند و وجوهمان را از آن کشور منتقل می کردند که این کار را انجام ندادند.

وی افزود: به همین جهت به معاون دعاوی دستور دادیم تا کسانی که گزارش می‌گیرند و دستگاه‌هایی که کوتاهی کردند، در زمان مناسب اقدامی انجام ندادند و اموالمان را از کشوری که دارایی‌های ما را مسدود کرده است به موقع برنگرداندند و اجازه دادند آن وجوه توقیف شود و کوتاهی آنها به کشور خسارت وارد کرده است گزارشی تهیه کنند و پیگیری حقوقی لازم را انجام دهیم.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....