تاریخ انتشار : دوشنبه 8 آبان 1402 - 19:43
کد خبر : 145087

علی‌اف خواستار ساخت پل بر روی رود ارس شد

علی‌اف خواستار ساخت پل بر روی رود ارس شد

اقتصاددان :  رئیس جمهور آذربایجان اقدامات مربوط به ادامه کار ساخت جاده جدید از این کشور به ایران و پلی روی رود ارس را امضا کرد. الهام علی‌اف رئیس‌جمهوری آذربایجان فرمانی درباره تداوم کار ساخت جاده جدید از بزرگراه هورادیز – جبرائیل – زنگیلان – آقبند به ایران و یک پل بر روی رودخانه ارس

اقتصاددان :  رئیس جمهور آذربایجان اقدامات مربوط به ادامه کار ساخت جاده جدید از این کشور به ایران و پلی روی رود ارس را امضا کرد.

الهام علی‌اف رئیس‌جمهوری آذربایجان فرمانی درباره تداوم کار ساخت جاده جدید از بزرگراه هورادیز – جبرائیل – زنگیلان – آقبند به ایران و یک پل بر روی رودخانه ارس را امضا کرد.

براساس گزارش آذرنیوز، به طور کلی ۱۴ میلیون منات (۸.۲ میلیون دلار) از صندوق ذخیره رئیس جمهوری آذربایجان که در بودجه دولتی این کشور در سال ۲۰۲۳ در نظر گرفته شده است به منظور ادامه کار به اداره دولتی جاده‌های اتومبیل آذربایجان اختصاص می‌یابد.

وزارت دارایی باکو موظف شد به میزان تعیین شده در قسمت ۱ این فرمان، تأمین مالی را تأمین کند. همچنین کابینه وزیران جمهوری آذربایجان نیز موظف شد مسائل ناشی از این فرمان را حل و فصل کند.

چهارشنبه چهارم آبان یک مقام ارشد جمهوری آذربایجان در شهر «باکو» گفته بود که این کشور دیگر علاقه‌ای به ایجاد کریدور زمینی از طریق ارمنستان به «نخجوان» ندارد و درعوض درباره این موضوع با ایران گفت‌وگو خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» ساخت کریدور بالقوه از طریق ایران که هم مرز با ارمنستان و جمهوری آذربایجان است می‌تواند به کاهش تنش‌ها در منطقه کمک کند.

ارمنستان پس از تصرف منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی توسط جمهوری آذربایجان در سپتامبر، با ترس از اینکه مجبور به دادن امتیازات ارضی بیشتر شود با ایجاد چنین کریدوری مخالفت کرده است. در این بین جمهوری آذربایجان در هفته‌های اخیر درخواست خود برای ایجاد کریدور حمل و نقل از طریق ارمنستان را مطرح کرده بود تا در مذاکرات جاری صلح بین باکو و ایروان گنجانده شود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....