تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 فروردین 1402 - 19:42
کد خبر : 122180

عدم حمایت صادرات محصولات کشاورزی پر آب

عدم حمایت صادرات محصولات کشاورزی پر آب

از صادرات محصولات کشاورزی پر آب بر دولت حمایت نمی کند که کشاورزان تشویق به کاشت محصولات استراتژی مثل جو، ذرت، گندم، دانه های روغنی و…. شوند که نیاز به واردات نباشد و امنیت غذایی کشور فراهم شود کشت محصولات سبزی،صیفی مثل هندوانه، سیب زمینی، گوجه، پیاز به اندازه نیاز داخل تولید شود، برای صادرات

از صادرات محصولات کشاورزی پر آب بر دولت حمایت نمی کند که کشاورزان تشویق به کاشت محصولات استراتژی مثل جو، ذرت، گندم، دانه های روغنی و…. شوند که نیاز به واردات نباشد و امنیت غذایی کشور فراهم شود کشت محصولات سبزی،صیفی مثل هندوانه، سیب زمینی، گوجه، پیاز به اندازه نیاز داخل تولید شود، برای صادرات مازاد سیب زمینی در همدان و شهرستانهای مختلف کشور لازم هست امارگیری دقیق شود با همکاری انجمن ملی سیب زمینی کشور که مازاد تولید شده از پارسال در انبارها، سردخانه ها صادر شود.
اقتصاددان :   با پیگیری ریاست محترم جهاد کشاورزی همدان جناب اقای دکتربهراملو۲۰هزار تن مجوز صادرات سیب زمینی اخذ شد با تعرفه۱۲درصد ارزش پایه صادراتی تا پایان اردیبهشت ماه سال۱۴۰۲در این مسیر خوش بختانه دولت و مجلس محترم همراه هستن،حمایت نمایندگان مجلس از کشاورزان بر هیچ کس پوشیده نیست که تشکر ویژه میکنیم با این نگاه هم دلی و همراهی میتوانیم برای اقتصاد بخش کشاورزی تراز مالی مثبت را رقم بزنیم.
در سال رشد تولید و کاهش تورم طبق فرمایش مقام معظم رهبری لازم هست نگاه دقیق و کارشناسی به بخش کشاورزی داشته باشیم تا موفق شویم.

الگوی کشت یعنی سیاست گذاری کلان در کشور و تصمیم ملی که گذر زمان لازم هست اجرا شود با اموزش، لحاظ مشوق های دولتی، حمایت های مادی و نگاه واقع بینانه کشاورزان به تحولات بین المللی در عصر رسانه و دهکده جهانی که اخبار جهان و داخلی در دسترس همه از طریق گوشی همراه، رسانه های ملی، رادیو، تلویزیون قرار میگیرد لذا لازم هست با استفاده از این خبرها، علم و تکنولوژی ها اقتصاد بخش کشاورزی را پویا کنیم.

چند روز که توفیق پیگیری صادرات سیب زمینی داشتم از مجلس شورای اسلامی دکتر اوسطی نماینده مجلس قروه و دهگلان بیشترین تلاش رو فرمودند و هر لحظه با تماس های تلفنی مکرر، لحظه ای با وزارتخانه پیگیر سریع طی شدن مراحل اداری بودند.
از دکتر اوسطی تشکر میکنیم که حامی کشاورزان هستند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....