تاریخ انتشار : دوشنبه 27 شهریور 1402 - 16:40
کد خبر : 139561

طلا با افزایش قیمت از تعطیلات بازگشت

طلا با افزایش قیمت از تعطیلات بازگشت

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه قیمت طلا و سکه تحت تاثیر انس جهانی افزایش یافته است پیش‌بینی کرد قیمت‌ها در هفته جاری تغییری نخواهد داشت. اقتصاددان: بازار طلا و سکه از اواخر سال گذشته در یک رکود قرار داشت که این رکود معاملات با شروع ماه محرم و صفر و به

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه قیمت طلا و سکه تحت تاثیر انس جهانی افزایش یافته است پیش‌بینی کرد قیمت‌ها در هفته جاری تغییری نخواهد داشت.

اقتصاددان: بازار طلا و سکه از اواخر سال گذشته در یک رکود قرار داشت که این رکود معاملات با شروع ماه محرم و صفر و به ویژه در دو هفته اخیر به دلیل تعطیلاتی که بود بیشتر شد به نظر می‌رسید پس از پایان ماه صفر و اینکه در هفته آخر تابستان مراسمات جشن بیشتر می شود این رکود کمی کاهش یابد اما نادر بذرافشان رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت و گو با اقتصاد آنلاین می گوید: امروز با بازگشایی بازار وضعیت تقاضا تغییری نداشته است. شرایط صنف طلا در رکود شدیدی بوده است امیداوریم با شروع ماه ربیع الاول شاهد این باشیم که رونق به صنعت بازگردد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران همچنین درباره وضعیت قیمت ها در بازار طلا نیز گفت: پس از شروع به کار بازار پس از تعطیلی‌ها در روز یکشنبه انس جهانی طلا ۱۲ دلار افزایش قیمت داشت، این تغییر همراه با نوسانات بازار ارز داخلی باعث شد مقداری قیمت‌ها در بازار طلای داخلی افزایشی شود.

وی اضافه کرد: امروز در بازار طلای ۱۸ عیار حدود ۱۱ هزار تومان افزایش قمیت داشت، سکه تمام ۱۵۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۱۰۰ هزار تومان و نیم سکه و ربع سکه ۵۰ هزار تومان افزایش داشتند که این رشد قیمت به دلیل افزایش انس جهانی و نوسانات بازار ارز بود.

بذرافشان درباره حباب سکه نیز گفت: حباب سکه نسبت به هفته پیش ۳۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته و به ۵ میلیون ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پیش‌بینی از قیمت‌ها در هفته جاری نیز اظهار داشت: با توجه به شرایط به نظر نمی‌رسد نوسان خاصی در بازار طلا باشد باید ببینیم شرایط بازار جهانی، تقاضا و بازار ارز به چه سمتی حرکت می‌کند و آیا تقاضا بهتر خواهد یا خیر.

وی در پاسخ به این سوال که اگر نرخ ارز ریزش کند قیمت طلا چه تغییری خواهد کرد هم گفت: قطعا اگر نرخ ارز ریزش ارز داشته باشد قیمت طلا در بازار کاهشی می‌شود چون بخشی از تغییرات بازار طلا به انس جهانی و بخشی هم به بازار ارز باز می‌گردد بنابراین اگر نرخ ارز کاهش یابد قیمت طلا و سکه نیز تغییر چشمگیری خواهد داشت.

آخرین قیمت طلا در بازار

بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران در بازار هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲ میلیون ۳۴۴ هزار ۸۰۰ تومان شد. سکه طرح جدید ۲۸ میلیون و سکه طرح قدیم ۲۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت خورد. قیمت نیم سکه ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شد و ربع سکه به ۱۰ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید همچنین قیمت سکه گرمی در بازار ۶ میلیون تومان است همچنین انس جهانی طلا ۱۹۲۵ دلار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....