تاریخ انتشار : شنبه 3 اردیبهشت 1401 - 13:40
کد خبر : 85410

شکست دومینوی آمریکایی در بحران اوکراین

شکست دومینوی آمریکایی در بحران اوکراین

در حالی که کشورهای غربی به افزایش تحریم‌ها علیه روسیه ادامه می دهند، روزنامه «وال استریت ژورنال» ۱۴ آوریل (۲۵ فروردین) در مقاله‌ای خاطر نشان کرد که رهبران غربی سعی در ایجاد اتحاد در سراسر جهان برای منزوی کردن روسیه داشتند، اما اکنون شاهد یک «نقیصه بزرگ» در اتحاد ضد روسیه هستیم به این معنا

در حالی که کشورهای غربی به افزایش تحریم‌ها علیه روسیه ادامه می دهند، روزنامه «وال استریت ژورنال» ۱۴ آوریل (۲۵ فروردین) در مقاله‌ای خاطر نشان کرد که رهبران غربی سعی در ایجاد اتحاد در سراسر جهان برای منزوی کردن روسیه داشتند، اما اکنون شاهد یک «نقیصه بزرگ» در اتحاد ضد روسیه هستیم به این معنا که بسیاری از کشورهای در حال توسعه در برابر این تحریم‌ها مقاومت می‌کنند.

در حال حاضر سازمان ملل متحد دارای ۱۹۳ کشورعضو و ۲ کشور ناظر است که از این تعداد ۴۷ کشور و یک منطقه (تایوان چین) در تحریم‌ها علیه روسیه شرکت کرده‌اند و  ۱۴۸ کشور این تحریم‌ها را رد کرده‌اند.

از نظر برخی از سیاستمداران و رسانه‌های آمریکایی، این ۴۸ کشور و منطقه نماینده جامعه بین‌المللی هستند، در حالی که ۱۴۸ کشور دیگر «نقیصه بزرگ» هستند. این نشان دهنده غرور همیشگی و کم توجهی آنها به کشورهای در حال توسعه و خودبرتر بینیِ کشورهایی است که همواره خود را نماینده جامعه جهانی دانسته‌اند.

این ۱۴۸ کشور حدود ۸۰ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند.

این نشان می‌دهد که اکثریت قریب به اتفاق کشورهای جهان با تدبیر و مسئولیت‌پذیری با موضوع تحریم‌ها برخورد می‌کنند. این کشورهای در حال توسعه که اکثریت جهان را تشکیل می‌دهند در مناقشه روسیه و اوکراین از هیچ یک از طرفین جانبداری نمی‌کنند و نباید عواقب درگیری‌های ژئوپلیتیکی و بازی‌های قدرت‌های بزرگ را به دوش بکشند.
ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....