تاریخ انتشار : دوشنبه 18 دی 1402 - 15:33
کد خبر : 153222

پیش‌بینی قیمت سکه امروز 18 دی

شکاف عمیق در بازار سکه

شکاف عمیق در بازار سکه

فاصله ارزش ذاتی سکه و قیمت نقدی آن در بازار زیاد شده است. برخی از فنی ها بر این باورند که سکه با پشتوانه بنیادی قوی رشد نکرده است و در صورتی که طلا و سکه نزولی شود احتمال اینکه سکه هم نزولی شود وجود دارد. اقتصاددان: قیمت سکه امامی در معاملات نقدی روز گذشته

فاصله ارزش ذاتی سکه و قیمت نقدی آن در بازار زیاد شده است. برخی از فنی ها بر این باورند که سکه با پشتوانه بنیادی قوی رشد نکرده است و در صورتی که طلا و سکه نزولی شود احتمال اینکه سکه هم نزولی شود وجود دارد.

اقتصاددان: قیمت سکه امامی در معاملات نقدی روز گذشته و بر اساس آخرین قیمت دهی اتحادیه طلا و جواهر ایران در عصر دیروز، افزایشی شد و به ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. این اتفاق در حالی رخ داد که بازار جهانی طلا تعطیل بود و قیمت دلار هم قدرت زیادی برای صعود نداشت. معامله گران می گفتند که راه سکه و دلار جدا شد و فلز زرد رنگ داخلی لیدر شده است.

البته نکته قابل تامل در مورد قیمت سکه این است که شکاف ارزش ذاتی و نقدی آن به بیش از ۶ میلیون تومان رسیده است. به عبارت دیگر قیمت واقعی سکه در حدود ۲۴ میلیون و ۴۱۲ هزار تومان است. به عقیده این دسته از تحلیلگران با افزایش هیجانی قیمت سکه در روز های گذشته حباب سکه زیاد شده است. به باور برخی از فنی‌ها سکه با پشتوانه بنیادی قوی رشد نکرده است و در صورتی که طلا و سکه نزولی شود احتمال اینکه سکه هم نزولی شود وجود دارد.

فعالان اقتصادی درباره کاهش حباب سکه دو نسخه دارند. نخست اینکه قیمت سکه در بازار امروز دوشنبه ۱۸ دی ماه عقب نشینی کند و تا کف کانال ۳۰ میلیون تومان پایین برود. دوم اینکه دلار تغییر مسیر دهد.

البته لازم به ذکر است که قیمت طلای جهلانی در شروع معاملات در زمان نگارش این گزارش تقریبا ۹ دلار کاهش را تجربه کرده بود و تا ۲۰۳۶ دلار پایین آمد.برخی از سکه بازان معتقدند این اتفاق احتمالا بازار سکه امامی را تحت تاثیر قرار خواهد داد. البته برخی از معامله گران مدعی بودند که دلار در معاملات پشت خطی رشد کرده و این اتفاق ممکن است از اثر کاهشی طلا بکاهد.

تکنیکالیست ها معتقدند در حال حاضر سکه امامی مرز ۳۰ میلیون و۸۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد. از سوی دیگر اگر محدوده فعلی سکه از دست برود احتمال عقب نشینی تدریجی سکه تا کف کانال ۳۰ میلیون تومان محتمل است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....