تاریخ انتشار : شنبه 13 آذر 1400 - 17:58
کد خبر : 69484

شنبه سیاه بازار رمزارزها !

شنبه سیاه بازار رمزارزها !

امروز طی شوکی ناگهانی و با سقوط سنگین ۱۶ هزاردلاری بیت کوین یک سقوط آزاد را تجربه کرد. تحلیلگران بازار امروز را «شنبه سیاه» رمزارزها نامگذاری کرده اند چرا که اغلب رمزارزها امروز افت سنگینی را تجربه کردند. اقتصاددان: بیت کوین رمزارز برتر بازار که به تازگی خود را تا کانال ۵۹۰۰۰ دلاری بالا کشیده

امروز طی شوکی ناگهانی و با سقوط سنگین ۱۶ هزاردلاری بیت کوین یک سقوط آزاد را تجربه کرد. تحلیلگران بازار امروز را «شنبه سیاه» رمزارزها نامگذاری کرده اند چرا که اغلب رمزارزها امروز افت سنگینی را تجربه کردند.

اقتصاددان: بیت کوین رمزارز برتر بازار که به تازگی خود را تا کانال ۵۹۰۰۰ دلاری بالا کشیده بود، طی شوکی ناگهانی و در کمتر از چند ساعت به ۴۲ هزار دلارسقوط کرد و بیشتر از ۱۶۰۰۰ دلار ارزش خود را از دست داد. این ریزش سنگین پایین‌ترین قیمت بیت کوین از اواخر سپتامبر ( اوایل مهر) تاکنون محسوب می شود. اگرچه بیت کوین تا حدودی خود را بازیابی کرده و به کانال ۴۷ هزار دلاری رسید.

سقوط تاریخی بیت کوین!

گفتنی است که از سال ۲۰۲۱ تاکنون پایین ترین رقمی که بیت کوین به ثبت رسانده است ، در ۲۰ جولای( ۲۹ تیرماه) بوده است که قیمت بیت کوین به ۲۹ هزار و ۸۰۰ هزار دلار رسید؛ این در حالی بود که بیت کوین ۳ ماه پیش از آن از کانال ۶۰ هزاردلاری عبور کرده بود، اما سقوط ۱۶۰۰۰ هزار دلاری بیت کوین طی ۲۴ ساعت گذشته سقوطی تاریخی برای بیت کوین محسوب می شود و تاکنون بازارز رمزارزها چنین سقوط سنگینی را به خود ندیده است.

قیمت بیت کوین در ساعت ۱۶ به وقت ایران با افت ۱۶ درصدی در ۲۴ ساعت اخیر به ۴۷ هزار و ۳۰۰ دلار رسیده است. بیت کوین در مقیاس هفتگی نیزافت ۱۳ درصدی را ثبت کرده است.

ارزش بازار بیت کوین که دیروز نزدیک به ۱٫۱ تریلیون دلار بود، اکنون به زیر ۹۰۰ میلیارد دلار سقوط کرده است.

«شنبه سیاه» بازار رمزارزها/ رمزگشایی از علت سقوط بیت کوین

تحلیل‌گران بازار رمزارزها، با توجه به سقوط هولناک بازار امروز را «شنبه سیاه» نامیده‌اند. برخی از کارشناسان معتقدند کاهش بیکاری در آمریکا و بازگشت این نرخ به سطوح قبل از همه‌گیری کرونا در سراسر جهان، می‌تواند به بانک مرکزی این کشور کمک کند تا سریع‌تر سیاست‌های پولی خود را به حالت عادی بازگرداند و سرعت چاپ دلار را کمتر از قبل کند؛ اتفاقی که می‌تواند در نهایت باعث افزایش قیمت دلار در بازارهای جهانی و به‌دنبال آن کاهش قیمت بیت کوین و دیگر دارایی‌های پرخطر شود.

با وجود ریزش ارزش دلاری بیت کوین و ترسی که بازار را فراگرفته است، طبق معمول بسیاری از معامله‌گران از این اصلاح به‌عنوان فرصتی برای خرید در کف‌های قیمتی استفاده می‌کنند؛ همچنان که نجیب بوکلیه، رئیس‌جمهور السالوادور، که چند ماه پیش بیت کوین را به‌عنوان ارز قانونی این کشور معرفی کرده بود، در توییتر اعلام کرد که ۱۵۰ بیت کوین دیگر با قیمتی حدود ۴۸ هزار و ۷۰۰ دلار خریده است.

شنبه سیاه بازار رمزارزها !

ریزش ۱۵ درصدی قیمت اتریوم

اتریوم و دیگر آلت کوین های بازار هم به تبعیت از بیت کوین سقوط سنگینی را تجربه کردند. اتریوم از بالاترین قیمت روزانه خود در محدوده قیمتی ۴۶۷۰ دلار به ۳۵۰۰ دلار سقوط کرد . پس از این افت بزرگ، زیر ۳۹۰۰ دلار متوقف شده با ۱۴ درصد کاهش در ۲۴ ساعت اخیر به ۳۹۴۹ دلار رسیده است.

سرخپوشی یکپارچه بازار رمزارزها

اغلب آلت کوین های بازار امروز سقوط سنگینی را تجربه کردند. بایننس کوین ۱۴ درصد ، سولانا ۲۰، کاردانو ۲۰ ، ریپل ۲۱ ، پولکادات ۲۳ ، آوالانچ ۲۰، ترا ۱۸ ، دوج کوین ۲۳ ، شیبا اینو ۲۱ ، کرو ۲۱ ، پالیگان ۲۱ ، لایت کوین ۲۷ درصد، یونی سواپ ۲۵ درصد همگی افتی دورقمی را تجربه کردند ؛ اگرچه تقریبا آلت کوین‌های دارای سرمایه بازار کمتر ​​نیز وضعیت نامطلوب مشابهی دارند.

ارزش بازار ارزهای دیجیتال

به طور کلی در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱۰ میلیارد در بازار رمزارزها پول جابه جا شده و ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال هم امروز از بالای ۲٫۶ تریلیون دلار با افت ۱۷ درصدی به حدود ۲٫۲ تریلیون دلار کاهش یافته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....