تاریخ انتشار : سه شنبه 8 اسفند 1402 - 0:53
کد خبر : 159018

نظرسنجی CGTN:

شروع قدرتمند اقتصاد چین در سال جدید اعتماد را به جهان تزریق می‌کند

شروع قدرتمند اقتصاد چین در سال جدید اعتماد را به جهان تزریق می‌کند

طی تعطیلات عید بهار که به تازگی به پایان رسید، مقاصد گردشگری محبوب چین پر جنب و جوش بود و گیشه سینماها مملو از ارقام مصرفی بودند که از آمار ثبت شده در مدت مشابه سال ۲۰۱۹ پیشی گرفت. بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط CGTN و «دانشگاه رن‌مین چین» (RUC) از طریق «موسسه تحقیقات

طی تعطیلات عید بهار که به تازگی به پایان رسید، مقاصد گردشگری محبوب چین پر جنب و جوش بود و گیشه سینماها مملو از ارقام مصرفی بودند که از آمار ثبت شده در مدت مشابه سال ۲۰۱۹ پیشی گرفت.

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط CGTN و «دانشگاه رن‌مین چین» (RUC) از طریق «موسسه تحقیقات ارتباطات بین‌المللی عصر جدید» نشان می‌دهد بیش از ۹۰ درصد (۹۳٫۱ درصد) پاسخ دهندگان توان و ظرفیت اقتصادی چین را تحسین کردند.

به باور آنها انعطاف پذیری اقتصادی قدرتمند و قدرت چشمگیر چین بی تردید اعتماد و جنب و جوش را در اقتصاد جهانی که آرامی در حال بهبود است، افزایش می‌دهد.

«رکورد شکنی» به روند عادی اقتصاد چین طی تعطیلات عید بهار تبدیل شده بود. ورود گردشگران داخلی به ۴۷۴ میلیون نفر بار رسید که حاکی از رشد ۳۴٫۳ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است. در عین حال مجموع هزینه‌ها به ۶۳۲٫۷ میلیارد یوان رسیده رشد که ۷٫۷ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۳ را نشان می‌دهد.

بسیاری از شاخص‌ها از بازه مشابه سال ۲۰۱۹ پیشی گرفتند. علاوه بر این، با اجرای سیاست‌های معافیت از ویزای چند کشور، محبوبیت سفرهای خروجی به جهان اجازه داد تا جهان در منافع مصرف عید بهار شریک شود.

بر اساس این نظرسنجی، ۸۰٫۳ درصد از پاسخ دهندگان در سراسر جهان بنیاد اقتصادی قدرتمند چین را ستودند. آنها به توانایی چین برای مقابله با ریسک‌ها ایمان دارند و بر این باورند که این مهم منافع بیشتری را برای جهان به ارمغان خواهد آورد.

علاوه بر این، ۸۵٫۲ درصد از پاسخ دهندگان جهانی معتقدند اقتصاد چین شتاب توسعه مثبت و پایدار دراز مدت خود را حفظ خواهد کرد.

2024022609590759695 اقتصاددان نوشته

اقتصاد چین از سال ۲۰۲۳ به این طرف، با موفقیت به اهداف اصلی مورد انتظار برای سال دست یافت.

جالب توجه اینکه، تولید ناخالص داخلی (GDP) 5.2 درصد در مقایسه با سال ۲۰۲۲ رشد یافت و در میان اقتصادهای بزرگ جهان جایگاه برتر را از آن خود کرد.

هم زمان چین به بهینه سازی ساختار اقتصادی خود ادامه داد و تشکیل نیروهای مولد جدید و دستیابی به نتایج چشمگیر در توسعه کیفی را تسریع بخشیده است.

طبق نتایج این نظرسنجی، ۷۶٫۹ درصد پاسخ دهندگان دستاوردهای توسعه اقتصادی کیفی چین را تایید می‌کنند و بر این باورند چین در حال دستیابی به یک اقتصاد جامع و متوازن است.

احیای قوی اقتصاد چین به شکل چشمگیری اعتماد جامعه بین‌المللی را تقویت کرده است. گزارش داده‌های «مجمع مالی بین‌المللی» نشان می‌دهد نرخ رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۲۳ جایگاه برتر خود در میان اقتصادی بزرگ جهان را حفظ کرده و به رشد جهانی ۳۲ درصد کمک نموده و بسیار بالاتر از کشور رتبه دوم یعنی هند (۱۵ درصد) و کشور رتبه سوم یعنی ایالات متحده (۱۱ درصد) قرار گرفت.

علاوه بر این، طبق اعلام «صندوق بین‌المللی پول» (IMF) پیش بینی می‌شود که نرخ رشد اقتصادی چین از سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۸ از نرخ رشد جهانی پیشی بگیرد و جایگاه خود را در خط مقدم اقتصادهای نوظهور و کشورهای در حال توسعه حفظ کند.

۷۹٫۶ درصد پاسخ دهندگان در این نظرسنجی به طور کامل کمک چشمگیر اقتصاد چین به رشد اقتصادی جهان را مورد تایید قرار دادند. علاوه بر این، ۷۳٫۶ درصد پاسخ دهندگان معتقدند که محیط تجاری چین برای سرمایه گذاران جهانی جذاب است و در عین حال ۷۳٫۳ درصد از پاسخ دهندگان مطمئن هستند که چین به سیاست درهای باز به سوی بقیه جهان در سطحی بالا در آینده ادامه خواهد داد و فرصت‌های جدیدی را برای همگان ایجاد می‌کند.

2024022609591566316 اقتصاددان نوشته

این نظرسنجی با شرکت ۹ هزار و ۳۰ پاسخ دهنده از سراسر جهان شامل شهروندانی از کشورهای توسعه یافته مثل آمریکا، انگلیس، آلمان و استرالیا و همچنین کشورهای در حال توسعه مثل آفریقای جنوبی، آرژانتین، اندونزی، پاکستان، تایلند، شیلی و ویتنام برگزار شده است.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....