تاریخ انتشار : شنبه 18 بهمن 1399 - 19:40
کد خبر : 34315

سکوت عاقلانه بایدن در مورد ایران

سکوت عاقلانه بایدن در مورد ایران

علیرغم انتظاراتِ بسیار، بایدن در نخستین سخنرانی‌اش، پیرامون ایران یک کلام سخنی نگفت و ترجیح داد سکوت نماید. اقتصاددان: اتفاقاً او درست‌ترین گزینۀ ممکن را انتخاب نمود. اگر نرم و مسالمت‌آمیز پیرامون ایران سخن می‌گفت، تندروها باتوجه باینکه در آستانۀ سالگرد انقلاب هم هستیم، آنرا پیروزی «مقاومت» بر خطِ ” تسلیم و سازش” تعبیر می‌کردند.

علیرغم انتظاراتِ بسیار، بایدن در نخستین سخنرانی‌اش، پیرامون ایران یک کلام سخنی نگفت و ترجیح داد سکوت نماید.

اقتصاددان: اتفاقاً او درست‌ترین گزینۀ ممکن را انتخاب نمود. اگر نرم و مسالمت‌آمیز پیرامون ایران سخن می‌گفت، تندروها باتوجه باینکه در آستانۀ سالگرد انقلاب هم هستیم، آنرا پیروزی «مقاومت» بر خطِ ” تسلیم و سازش” تعبیر می‌کردند.

اگر برعکس قاطع سخن می‌گفت، این‌بار تندروها آنرا بر سرِ میانه‌روها و مخالفینِ سیاستِ آمریکاستیزی می کوبیدند و همان داستان همیشگی را تکرار می‌کردند : دیدید خوش‌خیالیِ سازش‌کاران از بروی کار آمدنِ بایدن و دمکرات‌ها، چه‌زود نقش بر آب شد و برای چندمین‌بار مشخص شد دشمنی استکبار جهانی و نظام سلطه با مردم ایران و انقلاب اسلامی چقدر نهادینه شده است و با رفتنِ ترامپ و آمدن بایدن برخلاف امید و انتظار سازش‌کاران در ایران، هیچ تغییری در سیاست‌های خصمانۀ واشنگتن علیه ایرانِ انقلابی، اتفاق نمی‌افتاد.

بایدن عجله‌ای ندارد، و نیک می‌داند که مجموعۀ ظریف و دولت روحانی، کاره‌ای نیستند و می‌بایستی تا بروی کار آمدن دولت تندروها در انتخابات سال آینده، صبر نماید. و البته میانجیگری اروپایی‌ها نیز تا آن‌موقع( یعنی خرداد سال آینده) ممکن است مقدمات برجامِ ۱۴۰۰ را آماده ساخته باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....