تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 20:51
کد خبر : 162100

«سلطان رمزارز» جهان به ۲۵ سال حبس محکوم شد

«سلطان رمزارز» جهان به ۲۵ سال حبس محکوم شد

اقتصاددان : سم بنکمن-فرید که به «سلطان رمزارز» جهان معروف شده بود، برای میلیاردها دلار کلاهبرداری به ۲۵ سال زندان محکوم شد. سم بنکمن-فرید، کارآفرین حوزه رمزارز، روز پنجشنبه به دلیل کلاهبرداری گسترده در صرافی FTX، به ۲۵ سال زندان محکوم شد. سم بنکمن فرید پس از اتمام تحصیلات خود در رشته فیزیک در «مؤسسه

اقتصاددان : سم بنکمن-فرید که به «سلطان رمزارز» جهان معروف شده بود، برای میلیاردها دلار کلاهبرداری به ۲۵ سال زندان محکوم شد. سم بنکمن-فرید، کارآفرین حوزه رمزارز، روز پنجشنبه به دلیل کلاهبرداری گسترده در صرافی FTX، به ۲۵ سال زندان محکوم شد.

سم بنکمن فرید پس از اتمام تحصیلات خود در رشته فیزیک در «مؤسسه فناوری ماساچوست»، سه سال به عنوان معامله‌گر در شرکت بازرگانی «جین استریت کپیتال» مشغول بود و پس از آن در سال ۲۰۱۷ میلادی، آلامدا ریسرچ را بنیان‌گذاری کرد.

در سال ۲۰۲۱ سم بنکمن فرید دفتر مرکزی اف تی ایکس را از هنگ کنگ به باهاماس انتقال داد و علت این جابه‌جایی، چارچوب‌های قانونی بهتری بود که باهاماس در زمینه ارزهای دیجیتال داشت.

اما اوج شهرت صرافی اف تی ایکس احتمالا به پاییز سال ۲۰۲۱ بازمی‌گردد، هنگامی که این صرافی حق نام‌گذاری ورزشگاه NBA میامی را تا سال ۲۰۴۰ به دست آورد. ورزشگاه اف تی ایکس در قلب یکی از ثروتمندترین شهرهای جهان در زمینه ارزهای دیجیتال قرار دارد

اما شروع ماجرای فروپاشی امپراطوری بنکمن فرید با افشاگری کوین دسک، رسانه فعال در فضای ارزهای دیجیتال رقم خورد. خبرنگاران کوین دسک پیش از سایر رسانه‌ها گزارش‌هایی را منتشر کردند که نشان می‌داد FTX از نظر مالی در شرایط پرریسکی قرار دارد و از سرمایه مشتریان خود سوءاستفاده کرده است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....